اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وقوع نخستین باران پائیزی و گرد و غبار در استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هشدار داد و از شهروندان خواست نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص تشکیل خط ناپایدار لایه میانی جو و تقویت سامانه کم فشار در سطح زمین، بارش هایی به صورت پراکنده در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 4 و 5 آبان رخ می دهد.

بر اساس این اطلاعیه احتمال وزش باد قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار محلی در روز چهارشنبه پنجم آبان به ویژه در نیمه غربی و مرکزی استان خوزستان وجود دارد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این اطلاعیه از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها و فرمانداران خواسته است نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم های دفع فاضلاب و آب های سطحی و شبکه برق رسانی، نظارت بر وضعیت سیل بندها و پل ها و راه ها در مناطق شهری و روستایی، بکارگیری تجهیزات و امکانات راهداری و هماهنگی با ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها به منظور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه ناشی از بارندگی در شهرستان های شمالی اقدام کنند.

اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه صیادان، لنج داران، کشاورزان، بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، مسافران، دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد از دیگر مواردی است که در این اطلاعیه بر آنها تاکید شده است. 

این اطلاعیه می افزاید: به منظور نکات ایمنی و بهداشتی، مانند عدم تردد غیرضروری در فضاهای باز و استفاده از ماسک مناسب در زمان وقوع گرد و غبار و سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی رعایت شود.

بر اساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز پیش از این، بارندگی های پراکنده برای بیش از 60 درصد نواحی مرتفع و کوهستانی استان را برای یکشنبه شب پیش بینی کرده بود که بارندگی گزارش نشد.

اداره کل هواشناسی همچنین پیش بینی کرده بود: بارندگی های امسال پنج تا 10 درصد کاهش می یابد و نخستین بارندگی در خوزستان از نیمه دوم آبان آغاز می شود.

بارش نخستین باران های پائیزی در خوزستان به ویژه اهواز از آن جهت حائز اهمیت است که در سه سال گذشته همزمان با این باران ها شهروندان دچار عارضه تنگی نفس می شدند. 

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در اطلاعیه ای که یکم آبان منتشر شده اعلام کرد: تمام افرادی که در سال های گذشته پس از باران های پائیزی دچار اختلال تنفسی شده بودند و یا شهروندان با سابقه آسم یا حساسیت توصیه می شود از هم اکنون به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت راهنمایی های لازم و تجویز داروهای مورد نیاز خود به منظور پیشگیری از ابتلا به اختلالات تنفسی پس از باران های اولیه پائیزی مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار