اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: میانگین نمرات دانش آموزان استان خوزستان در امتحانات نهایی، نیم نمره افزایش پیدا کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، جمشید کمایی با اشاره به رشد میانگین نمرات دانش آموزان خوزستان درشاخص امتحانات نهایی ،گفت: قبولی دانش آموزان خوزستان در امتحانات نهایی نیزحدود 4 درصد ارتقا پیدا کرد.

وی تصریح کرد: استان خوزستان در خردادماه سال 94 موفق شد افت تحصیلی دانش آموزان را کنترل کند و نتایج  کتبی حوزه امتحانات نهایی سال سوم متوسطه  در سال تحصیلی 95 نیز نشان داد که دانش آموزان خوزستان هم در درصد قبولی و هم در میانگین نمرات رشد داشتند.

کمایی با اشاره به افزایش رتبه کنکور خوزستان در سال گذشته ، خاطر نشان کرد: افزایش رتبه کنکور خوزستان از 27 به 21، در طی 13 سال گذشته دیده نشده بود و پیش بینی می شود نتیجه کنکور امسال نیز به لحاظ کیفی بهتر از سال گذشته باشد چون  پذیرش دانش آموزان خوزستانی در رشته های پزشکی ،پیراپزشکی و مهندسی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.البته تا سازمان سنجش آمار رسمی را اعلام نکند، در خصوص افزایش رتبه کنکور نمی توان اظهار نظر کرد. 

وی تصریح کرد: سال گذشته در استان خوزستان 200 کلاس کنکور برای دانش آموزان مستعد تشکیل شد و برای هر دانش آموز در این کلاس ها 1 میلیون و200 هزار تومان هزینه صرف شد. .در سال جاری نیز به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا برای 5 هزار دانش آموز کلاس کنکور دایر کنیم. 

کمایی گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های خوزستان و  گسترش دانشگاه های غیردولتی در این استان  از راه هایی است که به ورود بیشتر داوطلبان کنکور به دانشگاه کمک می کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در عین حال تجلیل از داوطلبانی که در کنکور سراسری 95 موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند، تجلیل از خیرین آموزشی ، استفاده از ظرفیت صداو سیما و  سایر دستگاه ها و سازمان ها و ایجاد پایگاه های کنکور برای مناطق محروم را از اقدماتی دانست که می تواند به افزایش رتبه کنکور در سال آینده و ایجاد انگیزه در دانش آموزان کمک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار