اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
مروری بر روزنامه های چهارشنبه پنجم آبان ماه،
روزنامه های امروز همچنان موضوع تغییر وزرا و چگونگی انتخاب آنها در کانون توجه بوده است. این در حالی است که مصوبه اتحادیه اروپا برای تغییر رویه با ایران و همچنین پیگیری فساد در صندوق فرهنگیان از دیگر موضوعات مهم امروز است.

روزنامه های امروز همچنان موضوع تغییر وزرا و چگونگی انتخاب آنها در کانون توجه بوده است. این در حالی است که مصوبه اتحادیه اروپا برای تغییر رویه با ایران و همچنین پیگیری فساد در صندوق فرهنگیان از دیگر موضوعات مهم امروز است.

تیتر برخی روزنامه های چهارشنبه 5 آبان

شرق: اعلام برائت قالیباف از تیترهای همشهری

همدلی: استنباط متفاوت از بند 13( ابلاغیه نظام انتخاباتی)

آرمان:سردار آمپول به روایت نماینده قم

آفتاب: طعنه علوی به دلواپسان

ابرار: یک سی دی فروش، پیمانکار بزرگ پروژه مگامال

اعتماد: قطعنامه عادی سازی رابطه( پارلمان اروپا)

اطلاعات: رهبر معظم انقلاب: غرب به دبنال ریشه‌کنی واقعی تروریسم نیست

ایران: خودکفایی بنزین بعد از 36 سال

جوان: رهبر معظم انقلاب/ اروپا از تحقیر جوانان، تروریسم و داعش ساخته است

کیهان: رهبر انقلاب: زادگاه تروریسم و تکفیر، اروپا و آمریکاست

وطن امروز: جایزه ملکه

به گزارش«تابناک»، موضوع تغییر وزرا همچنان در کانون توجه است.

روزنامه آرمان در گفت و گو با امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با عنوان« نوبخت گفت نجفی نهاونديان‌گفت دانش آشتياني! » گفت، در سايت‌ها نوشتند فلاني (آقاي اميري) از پاي پله هواپيما برگردانده شد چون من به همراه رئيس‌جمهور قرار بود كه به استان مركزي برويم. اما كل ماجرا اين است كه قرار بود كابينه ترميم شود و روز يكشنبه صبح با آقاي دكتر نوبخت رفتيم در فراكسيون اميد. همان‌طور كه گفتم فراكسيون دعوت كرده بود و ما در آنجا حاضر شديم و به سوالات نمايندگان درباره ترميم كابينه پاسخ داديم.

 روایت عجیب معاون رئیس جمهور از اختلاف نهاوندیان و نوبخت

سوالي كه پرسيدند در فراكسيون اين بود كه آيا دكتر نجفي گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت آموزش و پرورش هستند؟ كه دكتر نوبخت گفتند: بله. من البته سكوت كردم. جلسه كه تمام شد من قرار بود به همراه رئيس‌جمهور بروم به استان مركزي چون در شهرستان آشتيان براي من برنامه گذاشته بودند. بنابراين قبل از رفتنم از دكتر نهاونديان رئيس دفتر آقاي روحاني، پرسيدم كه آيا نامه معرفي وزرا به مجلس آماده است؟ ايشان گفت: بله آماده است و در دفتر است. گفتم: بيايم آشتيان يا نه؟ گفتند: ببينيد نظر خودتان چيست و يكي از آقايان گفت فقط يك نامه است و بدهيد به يكي از معاونان‌تان تا نامه را به هيات رئيسه تقديم كند. بعد من سوال كردم از دكتر نهاونديان كه در نهايت گزينه‌ها چه كساني هستند؟ ايشان گفت: آقاي دانش آشتياني براي آموزش و پروش، دكتر صالحي اميري براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آقاي سلطاني‌فر هم وزارت ورزش و جوانان. من پرسيدم مگر تغيير پيدا كرده است گزينه ها؟ گفتند: در جمع‌بندي نهايي كه ديشب انجام شد گزينه آموزش پرورش شد آقاي دانش آشتياني. من هم كه ديدم چنين تغييراتي انجام شده به آقاي نهاونديان گفتم من هم به احترام مجلس و هم براي تنوير اذهان نمايندگان، خودم نامه را مي‌برم براي تقديم به هيات رئيسه و بعد كه نامه را بردم خودم با ماشين مي‌روم به آشتيان. پس اينكه گفتند از پله هواپيما برگشتم صحت ندارد و نه تلفني زده شد به رئيس‌جمهور يا آقاي نهاونديان و اينها هيچ کدام صحت ندارد. بعد از آن من رفتم به دفتر رئيس‌جمهور و نامه را تحويل گرفتم و در نامه‌اي كه رئيس‌جمهور نوشته بودند به مجلس اسمي از آقاي نجفي برده نشده بود بلكه همين سه نفر در ليست بودند و كارهاي اجرايي را انجام داديم و نامه را حدود ساعت ۱۱ به آقاي لاريجاني رئیس مجلس تحويل دادم و مختصر صحبتي با ايشان داشتم و نهايتا روز سه شنبه يعني ديروز پيشنهاد ترميم كابينه اعلام وصول شد.

روزنامه کیهان اما در خبری به انتخاب وزرای جدید انتقاد کرده و نوشته:« هر 3 نامزد معرفی شده به مجلس برای جایگزینی وزرای مستعفی، فاقد صلاحیت بوده و به همین دلیل از مجلس نهم رأی اعتماد نگرفتند.»

فساد در صندوق بازنشستگی فرهنگیان

روایت عجیب معاون رئیس جمهور از اختلاف نهاوندیان و نوبخت 

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان« 800 خودروی لوکس جدیدترین نشتی صندوق ذخیره ‌فرهنگیان » نوشت:« قطب‌الديني به يكي از مواردي كه در چند سال گذشته از جمله تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان است اشاره و خاطرنشان كرد: صندوق چند سالي بود كه به هيچ عنوان اعتباري به شركت ليزينگ فرهنگيان اختصاص نمي‌داد، اما به يكباره اعتباري براي خريد 800 دستگاه خودروي لوكس به مديران ارشد اين صندوق شامل مديران عامل، معاونان، مديران حوزه ستادي و سيد محمد بطحايي، معاون وزير كه اكنون سرپرست وزارت آموزش و پرورش است، اختصاص يافت.

وي افزود: اين 800 خودرو هر كدام به ارزش 196 ميليون تومان بود كه 30 درصد آن را نقد و 70 درصد ديگر را به صورت اقساطي با سود 15 درصد و بازپرداخت هفت ساله اختصاص دادند كه به نظرم در تاريخ شركت‌هاي ليزينگ بي‌سابقه بود. اين پولي را كه صندوق ذخيره بابت خريد اين 800 خودروي لوكس پرداخت كرد، مي‌توانست به 12 هزار معلم خودروهاي با قيمت حدود 15 ميليون تومان بدهد. مدير‌كل اسبق تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش به موضوع ديگري در خصوص تخلف در شركت ليزينگ فرهنگيان اشاره کرد و گفت: مدير‌عامل و اعضاي هيئت مديره شركت ليزينگ فرهنگيان به صورت غيرقانوني در اين شركت هستند زيرا بانك مركزي بايد آنها را تأييد كند كه آنها رد صلاحيت شده‌اند اما همچنان آنجا نشسته‌اند. »

برچسب ها: روایت ، عجیب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار