اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
فضای جامعه ایران کاملا متفاوت از آن چیزی است که در رسانه‌های غربی نشان داده می‌شود.
یک سیاستمدار آمریکایی به اظهارات وزیر اطلاعات کشورمان درباره‌ی سفرش به ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران روز سه‌شنبه در پارلمان این کشور به سوالات درباره‌ی سفر اخیر جیم داباکیس سیاستمدار و عضو سنای ایالات یوتا به ایران پاسخ داد و گفت که این مقام آمریکایی در سفرش به ایران کاملا تحت نظر بوده و نیروهای اطلاعاتی از هر قدمی که داباکیس در ایران برداشته مطلع‌ بوده‌اند.

وزیر اطلاعات ایران به قانونگذاران کشورش اطمینان داد که هر نقشه‌ای برای تعرض به ایران تحت نظارت و کنترل نیروهای اطلاعات قرار دارد.

این سیاستمدار آمریکایی که در سال 2010 نیز به ایران سفر کرده بود در واکنش به اظهارات روز گذشته وزیر اطلاعات کشورمان گفت:‌ من متعجب هستم که اطلاعات ایران کار بهتری برای انجام دادن ندارد.

وی در ادامه گفت که قصد دارد سال آینده نیز بار دیگر به ایران سفر کند.

به گزارش  ایسنا، حجت‌الاسلام محمود علوی که در جریان پاسخ به سوال 4 نفر از نمایندگان در جلسه علنی مجلس سخن می‌گفت، در خصوص سفر دو نفر از اتباع آمریکایی در شهریورماه به کشور گفت: این آقا که سناتور سابق یکی از سناهای ایالتی آمریکا بوده است از طریق مبادی رسمی به همراه فردی دیگر به کشور وارد شده و چطور ممکن است در شرایطی که وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی در نفوذ عناصر داعش و گروه های تروریستی اشراف دارد و در مقابل آن با اشراف اطلاعاتی برخورد می کند نتواند ورود اتباع خارجی را از مرزهای رسمی رصد کند.

علوی ادامه داد: ورود این سناتور پیشین به ایران به همراه شخصی دیگر به نام موریس به صورت کامل رصد شده بود و همه افعال و دیدارهای این فرد در کشور با اشراف اطلاعاتی همراه بود. اما این سوال مطرح است چطور حضور شش روزه این فرد در سال 94 در کشور با حساسیت همراه بوده اما نسبت به حضور 15 روزه این شخص در سال 89 حساسیتی وجود نداشته و به آن اشاره نمی‌شود و با وجود اشراف وزارت اطلاعات به عملکرد این فرد موضوع دستاویز سوالی می‌شود.

جیم داباکیس در اواسط ماه سپتامبر به ایران آمده بود و پس از بازگشتنش از این سفر در گفت‌وگو با یک شبکه‌ی تلویزیونی محلی مردم ایران را مهمان‌نواز خوانده و گفته بود: فضای جامعه ایران کاملا متفاوت از آن چیزی است که در رسانه‌های غربی نشان داده می‌شود.

برچسب ها: ایران ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار