اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
هرچند جایگاهی برای نمایندگان در شورای برنامه ریزی در نظر گرفته نشده است و فقط دو ناظر در این شورا آن هم بدون حق رأی حضور دارند اما باید نظرات نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم اعمال شود.
استاندار خوزستان گفت: اگر نیاز به شروع پروژه جدید باشد، باید آن را انجام دهیم اما اگر دلیل قانع کننده ای برای اجرای آن نباشد، طبق سیاست های استان عمل خواهیم کرد و باید پروژه های نیمه تمام را اجرا کنیم.

 غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که شامگاه 5 آبان ماه با حضور وزير راه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اینکه در ابتدا پروژه های نیمه تمام استان را اجرا کنیم، تصمیمی است که گرفته شده و آن را به فرمانداران تفویض اختیار کرده ایم و در این زمینه برای توزیع اعتبارات نيز چارچوب خاصی داریم. 

وی با اشاره به اینکه کمیته برنامه ریزی شهرستان ها ممکن است خطاهایی نسبت به سیاست های استانی و یا کشوری داشته باشند، افزود: برای تصویب شدن برخی از طرح ها نیاز به اجرای کار کارشناسی است و در برخی از موارد حتی استاندار هم امکان اعمال نظر ندارد.

شریعتی تصریح کرد: در طرح جامع شهر اهواز از نظرات کارشناسی استفاده شود. همچنین اعلام نظراتی از سوی نمایندگان مجلس هیچ اشکالی ندارد.

وی گفت: تصویب طرح جامع اهواز را تا دو یا سه هفته دیگر متوقف خواهیم کرد تا نظرات نمایندگان هم در این زمینه اعلام و دريافت شود و در صورت امکان، این نظرات اعمال شوند.

در ادامه این جلسه همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت طرح جامع شهری اهواز، اظهار كرد: طرح جامع شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و آینده شهر را تعیین می کند اما در این زمینه هیچ کدام از نمایندگان اهواز از این موضوع اطلاعی نداشتند. 

وی افزود: هرچند جایگاهی برای نمایندگان در شورای برنامه ریزی در نظر گرفته نشده است و فقط دو ناظر در این شورا آن هم بدون حق رأی حضور دارند اما باید نظرات نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم اعمال شود. 

همایون یوسفی خطاب به وزیر راه عنوان کرد: هر گونه سرمایه گذاری در خوزستان به تولید مضاعف ثروت ملی کمک می کند. همچنین سرمایه گذاری در خوزستان اثر مضاعفی بر اقتصاد کشور خواهد داشت که حوزه راه و مسکن و شهرسازی از جمله این سرمایه گذاری ها محسوب می شود.

وی گفت: باید در حوزه راه استان تغییر نگرش کلی انجام گیرد. همچنین خوزستان دومین استان بندرگاهی است و از نظر دسترسی به صنعت و مناطق صنعتی نسبت به بسیاری از استان هاي ديگر توانمندي بيشتري دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار