شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
 استاندار خوزستان بر مردمی بودن برپایی مواکب اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: خدمت به عزاداران امام حسین(ع) باید با محوریت مردم باشد و دولت تنها نقش پشتیبان را خواهد داشت.


غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در نشست با نمایندگان مواکب مستقر در مسیر پایانه مرزی چذابه که در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد اظهارکرد:خدمت به مواکب و زائران اربعین حسینی(ع) برای ما افتخار بزرگی است که در ماه های گذشته تلاش مضاعفی شده و تا اربعین نیز خدمات بیشتری را در جهت رضایتمندی مواکب ارائه می کنیم.

وی افزود: مردمی بودن مواکب از اساسی ترین مسائلی است که تمام مسئولان دولت بر آن تاکید داشته و دولت تنها نقش پشتیبان را بر عهده دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگرچه دولت به صورت مستقیم دراین جهت نقش ندارد اما فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز مواکب از وظایف اصلی ما به شمار می رود. وی بیان کرد:بحث تامین آب یکی از مطالبات جدی مواکب بوده که پیش از این در مرز شلمچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و سعی داریم در مرز چذابه نیز این خدمت را به صورت کامل ارائه دهیم.

شریعتی در پاسخ به پیشنهاد موکب داران مبنی بر بیمه مواکب مستقر در پایانه مرزی چذابه گفت: با توجه به دغدغه هایی که در مواکب وجود دارد این این پیشنهاد پیگیری خواهد شد تا در صورت امکان علاوه بر مواکب مستقر در چذابه، برخی از مواکب سطح شهرها نیز بیمه شوند.

وی ادامه داد: تمام سعی ما در این ماه ها بر این بوده تا خدماتی را در شان زائران اربعین حسینی(ع) ارائه داده و روز به روز نیز زیرساخت ها را توسعه دهیم تا زائران وخادمان اهل بیت(ع) رضاتمندی بیشتری داشته باشند.

استاندارخوزستان گفت: برخی مشکلات در پایانه های مرزی خوزستان سال ها است که به عنوان دغدغه زائران و خادمان حسینی(ع) وجود داشته و به یکباره نمی توان همه آنها را رفع کرد ولی این مشکلات را به حداقل خواهیم رساند.

شریعتی با بیان اینکه آیین اربعین نماد عزت و قدرت شیعه است و این نماد باید بیشتر خود را نمایان کند، اظهار کرد: برائت از مشرکان باید بیشتر نمایان شود تا در مقابل ظلم و ستم سخت تر و مکحم تر ایستادگی کنیم. 

بحث تامین آب، جانمایی مناسب مواکب، صدور کارت شناسایی و زیرسازی موکب ها از جمله مطالبات موکب داران در مرز چذابه بود.

پایانه مرزی چذابه در 110 کیلومتری غرب اهواز، به همراه پایانه شلمچه و مهران، سه خروجی تعیین شده برای زائران اربعین حسینی است.

برچسب ها: زائران حسینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار