شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
به گفته وی، استقبال از این نمایش می تواند ما را در ادامه این راه و تولید آثاری در خور مردم فهیم استان یاری کند.
 



کارگردان نمایش «دنیای مطبوعاتی آقای اسراری» گفت: این تئاتر با نگاهی به مسائل و روابط مجله ها و روزنامه ها در اهواز به روی صحنه می رود.

علی اصغر شادروان اظهار کرد: نمایش دنیای مطبوعاتی آقای اسراری بیشتر به مسائل اجتماعی و خصوصا روابطی که در مجلات و روزنامه ها وجود دارد، پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار می دهد.

وی افزود: ما در این کار به این امر می پردازیم که مجله یا روزنامه می تواند چه نقش و تاثیری در جامعه داشته باشد و این مسئله که نقش مطبوعات می تواند مثبت و یا منفی باشد در یک قصه فوق العاده گیرا و تاثیر گذار بیان می شود. این کار سرشار از نکاتی است که به مسائل اخلاقی مورد نیاز یک جامعه می پردازد.

کارگردان نمایش دنیای مطبوعاتی آقای اسراری عنوان کرد: این نمایش در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه از روز ۱۳ تا ۲۸ آبان ماه جاری در تالار آفتاب اهواز واقع در اتوبان لشکر به روی صحنه می رود.

شادروان تصریح کرد: نمایشنامه این کار توسط بهرام بیضایی استاد، نویسنده و محقق بزرگ کشورمان که آثار او را نه تنها همه ایرانیان بلکه سراسر دنیا می شناسند، نوشته شده است.

وی با اشاره به عوامل اجرایی کار گفت: همه بازیگران این نمایش بومی بوده که تعدادی از آنها از پیشکسوتان و افراد دارای تجربه استان هستند. محمد غدیرزاده، علی اصغر شادروان، علی بناییان، علی موسوی، سیامک توانگر زاده، علیرضا پریشانی، منوچهر لطفی، احسان حیاتی، احمدرضا قدیری و رعنا فرموسوی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

این کارگردان ادامه داد: حسن سلیمی فر تهیه کننده، علی بناییان دستیار کارگردان، ایمان نخلستانی نورپردازی، ناهید اعتمادی مهر و مهناز اسلامی طراحی لباس، ایمان مهتابی طراحی گرافیک، آزاده جدیدی منشی صحنه، رضا دوانی عکاسی، آرش ساربان انتخاب موسیقی و کیوان کردانی اجرای دکور کار را برعهده دارند.

شادروان عنوان کرد: این کار زیر نظر و با همکاری انجمن نمایش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و در مدت حدود سه ماه تمرین در حال تهیه است که به زودی در آبان ماه به روی صحنه می رود.

وی گفت: امید است که ارگانها به خصوص ارگانهای فرهنگی، سازمان هارو شرکتهایی که توان بودجه ای دارند به جای کمک به کارهای سطحی و ابتدایی و جنگ هایی که بیشتر با زبان اقوام بازی می کنند و کارشان را تحت عنوان آثار کمدی به جامعه عرضه می کنند، از آثار فاخری که به بیان مسائل و آسیب های اجتماعی می پردازند، حمایت کنند.

شادروان تصریح کرد: جامعه ما در حال حاضر بیشتر به خاطر آسیب های اجتماعی موجود در آن دستخوش یک سری بی بندوباری ها در بعضی از آدم ها شده است که بر این اساس ما نیاز به آثاری داریم که اینگونه مسائل را مورد بررسی قرار دهند ولی متاسفانه تولید آثار کلاسیک فاخر که در آنها به آسیب ها و مسائل اجتماعی به زیبایی اشاره می شود به دلیل سختی و مخارج بالایی که باید متحمل شوند، کمتر به اجرا در می آیند و اجرای این امر نیازمند حمایت جدی ارگانها و سازمانهای فرهنگی است.

به گفته وی، استقبال از این نمایش می تواند ما را در ادامه این راه و تولید آثاری در خور مردم فهیم استان یاری کند.

به گزارش مهر، علی اصغر شادروان دارای مدارک تحصیلی لیسانس زیست شناسی و فوق لیسانس کارگردانی سینما و از کارگردانان مطرح تئاتر و سینمای استان و کشور است که کار هنری خود در عرصه تئاتر را از سال ۱۳۵۳ شروع کرده و آثاری چون فیلم های سینمایی تیرباران بر اساس زندگی شهید علی اندرزگو، بحران، جدال بزرگ، خفاش، پاتک در زمینه جنگ تحمیلی و فیلم سینمایی یوسف هور بر اساس زندگی و مبارزات شهید علی هاشمی را در کارنامه هنری خود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار