اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک نوع بی انضباطی مالی از چند سال قبل در کشور ایجاد شده است و دستگاه های ناظر به وظیفه خود عمل نکردند و خیلی از ضوابط نادیده گرفته شد. سازمان برنامه و بودجه منحل شد و بی انضباطی زیادی انجام شد
نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از افشاگری های اقتصادی در کشور سیاسی است و می خواهند دولت را تخریب کنند.

به گزارش ایرنا، علی مطهری دوشنبه شب در نشست تحقق آرمان های انقلاب در زمینه عدالت و آزادی که در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، افزود: فیش های حقوقی با جنجال زیاد منتشر شد اما در نهایت دیوان محاسبات تعداد افرادی که حقوق های غیر متعارف دریافت می کردند را 397 نفر اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: در این ماجرا دیدیم که تعداد کسانی که بالای 20 میلیون تومان حقوق می گرفتند، کم بود و می بینیم آنطور که سر و صدا می کردند، نبود و اهداف سیاسی پشت این داستان بود.
مطهری اظهار کرد: یک نوع بی انضباطی مالی از چند سال قبل در کشور ایجاد شده است و دستگاه های ناظر به وظیفه خود عمل نکردند و خیلی از ضوابط نادیده گرفته شد.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 'سازمان برنامه و بودجه منحل شد و بی انضباطی زیادی انجام شد، البته مسائلی که اعلام می شود به معنای اختلاس و بردن و خوردن نیست.'
وی ادامه داد: به طور مثال فرض کنید الان می گویند، 8 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان اختلاس شده و ممکن است عده ای فکر کنند، چند نفر این پول را بردند و بین خودشان تقسیم کردند و خوردند که اصلا اینگونه نیست.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش زیادی از این 8 هزار میلیارد تومان مطالباتی است که صندوق دارد و تسهیلاتی است که در اختیار افرادی قرار دارد، اگر چه بدون ضابطه و از روی روابط و ناعادلانه به آنان پرداخت شده است اما وثیقه لازم گرفته شده و این جزو معوقات بانک است و قوه قضائیه می تواند این پول ها را پس بگیرد.
 
مطهری ادامه داد: در کشوری مثل آلمان یک وزیر با بودجه وزارتخانه در تعطیلات با خانواده خود به آمریکا می رود و بر می گردد، خبرنگاری این موضوع را افشا و وزیر عذرخواهی و استعفا می کند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اما معلوم نیست چرا در ایران این اتفاقات رخ می دهد و تکرار هم می شود، البته نظارت ها و پیگیری هایی که هم اکنون در حال انجام است، کم کم در حال جمع شدن این موضوعات است و باید امیدوار باشیم.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه افراد متدین برای دفاع از دین اسلام، تاکید کرد: از اسلام فقط با یک نیرو می شود، پاسداری کرد و آن منطق و آزادی دادن و مواجه صریح و روشن با افکار مخالف است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری به همین دلیل معتقد است عده ای خیال نکنند که حفظ و نگهداری اسلام با سلب آزادی بیان محقق می شود، برخی از جوانان خیال نکنند که راه حفظ اعتقادات اسلام و جامعه اسلامی این است که نگذاریم دیگران حرف های خودشان را بزنند.
 
وی بیان داشت: بگذارید دیگران حرفشان را بزنند، نگذارید خیانت کنند، چنین تصور نشود که با جلوگیری از ابراز افکار و عقاید می شود از اسلام پاسداری کرد.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، جامعه را یک میدان مسابقه دانست که شرایط باید برای همه مساوی باشد. وی گفت: در این جامعه هرکس توان پیشرفت داشت، پیروز می شود و دیگر هیچ کسی نمی گوید عدالت برقرار نبوده است.
 
مطهری خاطرنشان کرد: اشتراک در زندگی که در اسلام توصیه شده است، اشتراکی نیست که بخواهد به زور و اجبار به وجود بیایید، اگر در اسلام توصیه به اشتراک در زندگی مادی شده است این ناشی از شراکت روحی است و باید اخوت و برادری داشته باشیم تا افراد با میل خودشان تلاش کنند تا شکاف طبقاتی کم شود. پس معنویت پایه عدالت اجتماعی از نظر اسلام است.
 
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار بی عدالتی در جامعه گفت: اولین نتیجه بی عدالتی از بین رفتن تعادل قوانین به دلیل پیدایش 2 طبقه نامتعادل است، وقتی که عدالت در جامعه برقرار نباشد، یک طبقه سیر و یک طبقه گرسنه می شود و به طبع، طبقه گرسنه احساس محرومیت می کند و دچار عقده های روانی می شود و این عقده های روانی به روان ناخودآگاه او می رود و به احتمال فراوان به صورت رفتارهای ناهنجار و گاه به صورت جنایت‌ بروز می کند.
وی ادامه داد: بسیاری از جنایت هایی که در جامعه اتفاق می افتد، ناشی از بی عدالتی است، از آن طرف طبقه مرفه به اصطلاح پرتوقع و کم طاقت می شود که وجود این 2 طبقه، تعادل اجتماعی را به هم می زند.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی آثار بی عدالتی در جامعه خاطرنشان کرد: روی آوردن و تکیه مردم به بخت و اقبال و شانس، دومین اثر بی عدالتی است که شانس و اقبال در زندگی افراد رشد می کند که در این شرایط کار و فعالیت ملاک موفقیت و پیروزی در زندگی نیست، بلکه موفقیت نتیجه بخت و اقبال انسانها تعبیر می شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در جامعه ای پول و تبانی معیار و بی عدالتی حاکم شد، آن وقت تکیه مردم به بخت و اقبال رشد می کند و این یعنی جامعه منطفی نیست و منطقی فکر نمی کند.
 
وی ادامه داد: اهمیتی که حضرت علی(ع) برای عدالت قائل بودند باید برای ما درس و الگو باشد. حضرت علی (ع) به جنبه اجتماعی عدالت بسیار توجه داشت تا آنجا که در محراب عبادت به خاطر شدت عدالت خواهی، شهید شد.
این نماینده مجلس گفت: آزادی یعنی اینکه موانعی در راه رشد استعدادها و قوای انسانی، انسان ها وجود نداشته باشد.
 
مطهری اضافه کرد: انسان داری ویژگی های خاص انسانی است. استعداد و تفکر دارد، قوه ابداع، ابتکار و یادگیری دارد و از زیبایی لذت می برد و این ویژگی ها در حیوان و گیاه وجود ندارد.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر حقی در انسان یا حیوان ناشی از استعداد آن است، چون در خلقت و طبیعت ما این استعداد وجود دارد، گفت: چون انسان ها، حق یادگیری دارند پس هر انسان حق تحصیل هم دارد.
وی یادآور شد: همه حقوق انسان از خلقت انسان به وجود آمده است، حقوق طبیعی انسان ناشی از آفرینش و خلقت آن است.
 
مطهری ادامه داد: به تعبیر شهید مطهری، هر مکتبی که به جهان بینی خود ایمان و اعتماد دارد، ناچار طرفدار آزادی تفکر و اندیشه است و هر مکتبی که ایمان و اعتمادی به خود ندارد، جلوی اندیشه و تفکر آزادی را می گیرد.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته آزادی و تفکر شرطی هم دارد و آن هم شرط صراحت و نداشتن نفاق است؛ شرط آزادی تفکر است و اگر دروغ و نفاق به میان آید، آن وقت آزادی محدود می شود.
 
وی با تاکید بر ممنوعیت خرید و فروش کتب ضلال در اسلام، گفت: کتب ضلال، کتاب هایی است که به دروغ، فریب و نیرنگ مطالبی را نوشته است تا مردم عوام را فریب دهد و به دنبال حقیقت نبوده است که البته این مساله نسبی است یعنی شاید این کتاب برای دانشمند کتب ضلال نباشد و مشکلی ندارد.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: بعد از انقلاب خیلی از بزرگان معتقد بودند از مجاهدان خلق چند نفر را در دولت موقت بیاوریم و این ها را ساکت کنیم، در آن شرایط شهید مطهری بود که مقابل آنها ایستاد و اجازه نداد، این اتفاق رخ دهد و به همین دلیل ایشان زودتر از همه ترور شد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس شهید مطهری در اوایل انقلاب می گوید، کرسی مارکسیست شناسی بگذاریم و استاد مارکسیست که خودش واقعا به خدا عقیده ندارد، درس بدهد و ما هم درس بدهیم، این معنی آزادی بیان است تا مردم فریب نخورند و حق انتخاب داشته باشند.
 
وی گفت: پس شهید مطهری می گوید در حکومت اسلامی احزاب آزاد هستند هر حزبی اگر عقیده غیر اسلامی هم دارد، در ابراز عقیده خودش هم آزاد است، مشروط به اینکه فریبکاری نکند و با تابلوی خودش باید فعالیت کند.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دین اسلام با شجاعت و صراحت با افکار و عقاید مختلف مواجه شده و باقی مانده است، تصریح کرد : 'اگر از همان اول می خواستند مخالفان را بکشند و بگیرند و ببندند امروز اثری از اسلام نبود.'
 
در این نشست محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی استانداری، حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری، علی دانشمندی مدیرکل دفتر استاندار، سید عباس دانایی فرماندار و جمعی از مسوولان استان و دانشگاه سمنان حضور داشتند.
 
دانشگاه سمنان حدود 15 هزار دانشجو دارد و جزو 12 دانشگاه برتر کشور در شاخص های علمی و پژوهشی است.
برچسب ها: مطهری ، تخریب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار