شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
نماینده ماهشهر ، امیدیه و هندیجان:
این منطقه دارای پتانسیلهای بالای اقتصادی است و مسئولان نظام باید به آن نگاه فرا منطقه ای داشته باشند.
 نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این منطقه دارای پتانسیلهای بالای اقتصادی است و مسئولان نظام باید به آن نگاه فرا منطقه ای داشته باشند.

علی گلمرادی اظهار کرد: برخی از نقاط کشور دارای ظرفیت های فوق العاده ای است که بهره برداری از این ظرفیت ها می تواند به منافع ملی نظام کمک کند و نگاه مسئولان به این مناطق باید یک نگاه فرا منطقه ای باشد.

وی گفت: لازمه توسعه اقتصادی، صنعتی و تجاری ایجاد بسترهای لازم برای بخش های زیر بنایی جهت سهولت در تحقق اهداف مورد نظر در سطح ملی و منطقه ای است. گلمرادی ادامه داد: حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان سرشار از ظرفیت هایی است که تا کنون توانسته کمک های قابل توجهی به منافع ملی نماید و توجه ویژه به این مناطق به معنای بی عدالتی و تبعیض نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: وجود صنایع متعدد پتروشیمی، شیلات ، دریا، نفت و گاز، بندر و کشتیرانی در این منطقه ظرفیت های کوچکی نیست و باید متناسب با این ظرفیت ها جاده های ارتباطی و مواصلاتی این حوزه هر چه بهتر توسعه پیدا کند. 

وی ادامه داد: تصادفات در جاده های این منطقه بالاست به شکلی که مدام شاهد تصادفات دلخراش هستیم که به دلیل غیر استاندارد بودن و عدم توسعه مناسب زیر ساخت های ارتباطی رخ می دهند و توجه بیشتر برای رفع مشکلات جاده ای در این حوزه باید در سال های گذشته صورت می گرفت.

نماینده مردم ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بزرگترین پایانه های حمل و نقل دریایی کشور با اسکله های 150 هزار تنی در بندر امام خمینی(ره) قرار دارد و بهره برداری حداکثری از ظرفیت صنایع نیز به دلیل همین مشکلات زیر ساختی جاده ای مشکل شده است.

*وزیر راه به وضعیت بد جاده های ماهشهر، هندیجان و امیدیه خاتمه دهد

وی گفت: به عملکرد دو دهه اخیر وزارت راه و شهرسازی نسبت به حوزه انتخابیه ام اعتراض دارم و از وزیر راه که کارنامه قابل قبولی دارد انتظار دارم به این وضعیت خاتمه دهد.

گلمرادی با بیان اینکه با هیچ کسی قهر و مناقشه نداریم ادامه داد: ما نماینده مردم هستیم و باید حق و حقوق مردم منطقه را مطالبه کنیم و هر نماینده رویکردی متفاوت در مطالبه خواسته های مردم حوزه انتخابیه خود دارد .

وی افزود: کار کردن در دمای 50 درجه و شرجی که اخیرا ریزگرد ها نیز به آن اضافه شده ساده نیست و انتظار است که با اصلاح و توسه جاده ها لاقل مردم در جاده ها عزیزان خود را از دست ندهند زیرا روند توسعه و رسیدگی به جاده ها در دو دهه گذشته مطلوب نبوده است.

وی اظهار داشت: در تماس تلفنی وزیر راه و شهرسازی مسائل و مشکلات منطقه مطرح شد که وی ضمن اذعان به وجود مشکلات بر پیگیری و رفع آنها با حساسیت بیشتر تاکید نمود و در نشستی با وی در وزارتخانه این موضوعات بررسی و پیگیری خواهد شد.

**بر کار پیمانکاران نظارت بیشتر شود

نماینده مردم ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح های عمرانی اظهار کرد: انتخاب پیمانکاران و نظارت بر حسن انجام کار آنها باید با نظارت و حساسیت بیشتری انجام پذیرد زیرا برای تحقق هر چه مطلوب تر اقتصاد مقاومتی نباید دوباره کاری انجام گیرد که با انجام درست و با کیفیت پروژه ها و جلوگیری از دوباره کاری زمان انجام را تسریع می بخشیم.

گلمرادی گفت: اگر ارزیابی از این منطقه صورت پذیرد همه به این نتیجه خواهند رسید که عقب ماندگی ها و نگرانی ها زیاد است و لازمست مردم سخت کوش منطقه که در دفاع مقدس برای حفظ ارزش های نظام پایداری کردند هر چه بیشتر توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: البته بیان این مطالب به معنی این نیست که دیگران کار نکرده اند اما مشکلات در این حوزه زیاد بوده و انباشت شده اند و کمبود ها به شکل خیلی محسوسی وجود دارند و انتظارات مردم در این دوره متفاوت و بیشتر است که امیدواریم با توجه به برنامه ریزی و ساختار دهی که صورت پذیرفته این انتظارات را برآورده نماییم.

** هندیجان و امیدیه باید منطقه ویژه اقتصادی شوند

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه منطقه تهیه کرده ام و پیگیر انجام این برنامه ها هستم و باید توجه داشت که راه پیشرفت منطقه در برنامه های بلند مدت بوده که هم اعتبار و هم زمان نیاز دارد و در بحث اشتغال و معیشت مردم موثر است.

وی گفت: در تلاش هستم شهرستان هندیجان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بندر و دریا و شهرستان امیدیه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی نفت و گاز معرفی شوند.

وی افزود: احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی برای با ایجاد صنایع میان دستی و پایین دستی پس از اخذ مجوزهای زیست محیطی تا پنج سال آینده انجام و حداقل برای 15 هزار نفر شغل ایجاد خواهد نمود.

وی تصریح کرد: صنایعی که در این منطقه آغاز به کار خواهد کرد به نسبت صنایع مادر آلودگی بسیار کمتری داشته و اشتغال بیشتری ایجاد خواهند کرد

** وضعیت بهداشت منطقه مطلوب نیست

گلمرادی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه خود گفت: امروزه وضعیتی که در شهرستان بندر ماهشهر با این همه درآمد وجود دارد در شان و منزلت مردم این منطقه نیست و باید هر چه بیشتر در این شهرستان کار شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که به شدت به دنبال آن هستم و در کوتاه مدت جواب خواهد داد ساماندهی مراکز درمانی منطقه است زیرا که مراکز درمانی ما وضعیت مناسب نداشته و با جلسات زیادی که برای بررسی مشکلات آن ها صورت گرفته تا حدودی در حوزه سلامت تغییراتی حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری و شروع به کار اورژانس مجهز بندر امام در محدوده درمانگاه راه زینب در نیمه اول سال آینده بخش عمده ای از مشکلات مردم بندر امام حل خواهد شد و برای ارائه خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی به احداث یک درمانگاه تامین اجتماعی نیاز است.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از بیمارستان شهدا هندیجان اظهار کرد: این بیمارستان از لحاظ ساختمانی خوب است ولی ساختمان خالی از تخصص و تجهیزات دردی را درمان نخواهد کرد و شایسته نیست بخاطر عدم وجود چهار دستگاه دیالیز، مردم این شهرستان برای دیالیز به شهرستان های همجوار مراجعه کنند.

**تعامل خوبی با دولت داریم

نماینده مردم ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعامل دولت و نمایندگان در انجام وظایف خود اظهار داشت: نمایندگان مردم و دولتمردان برای رفع مشکلات کشور در تعامل سازنده می باشند و معتقدم دولت رکن اجرایی نظام و مجلس رکن قانوگذاری و نظارت است و قرار نیست مجلس کار اجرایی انجام دهد.

وی گفت: پشتیبانی و همکاری از دولتی که در راستای ارزش های نظام و رعایت اصول و چارچوب های حرکت می کند از طرف نمایندگان واجب و یک تکلیف بوده و کم کاری در این خصوص یک گناه بزرگ است.

گلمرادی گفت: اگر می خواهیم منافع ملی را تقویت و اقتدار ملی را صیانت کنیم باید در امور اجرایی دولت را کمک کنیم و در سیاست گذاری ها هم هر جا نقصی وجود داشت بدون تعارف این مشکل را گوشزد و انتقال دهیم و این امر قطعا به معنی قرار گرفتن در مقابل دولت نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای مناسبی بر مجلس وجود دارد و دولت باید از این فضا در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم و نظام استفاده نماید. 

وی گفت: دولت در حال حاضر از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیست و باید به دنبال راهکارهایی جهت رفع این مشکلات باشد و مجلس نیز حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

وی افزود: جذب و استفاده از سرمایه های بخش خصوصی موفقت ترین و بهترین راهکار برای رفع مشکلات کشور است و باید با هموار کردن مسیر سرمایه گذاران آن ها را تشویق و از این طریق بخشی از مشکلات را حل کنیم.

برچسب ها: نماینده ماهشهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار