شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

دوشنبه 10 آبان ماه نهمین جلسه ستاد اجرایی برنامه تامین و ارتقاء مراقبت های اولیه سلامت با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علومدکتر ایدنی: راه ایجاد پویایی و تحرک در بین کارمندان استفاده از ابزار تشویقی و تنبیهی است پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه در محل سالن دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر ایدنی در این جلسه بیان داشت: طرح تحول نظام سلامت توانست خدمات ارزنده ای را به مردم سراسر کشور عرضه کند و براستی شعار عزم ملی برای دسترسی به خدمات عادلانه را محقق سازد.

وی افزود: در محدوده ای از زمان اولویت تحول نظام سلامت در بخش بهداشت، ساخت و بهسازی زیر ساخت های فیزیکی بود که امروز این مهم با تلاش همه ارکان جامعه دانشگاهی به خوبی پیش رفته است، ولی هم اکنون باید توجه به محتوای کار را در اولویت قرار داد.

ایدنی اظهار داشت: در طول مدت شروع طرح تحول نظام سلامت تحرک و پویایی برای بهسازی زیر ساخت ها صورت گرفت، اکنون نیز باید این تحرک در بهبود کیفیت ارائه خدمات انجام شود و لازم است در این خصوص تدبیری اندیشید و برنامه ریزی خوبی انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه بهتر است قبل از پایش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خود را ارزیابی کرده تا مشکلات و معضلات موجود تصحیح گردد، اذعان داشت: باید با یک برنامه ریزی مشخص مانور پایشی بر اساس چک لیست های وزارت متبوع، توسط معاونت بهداشتی طراحی و اجرا شود.

وی گفت: راه ایجاد پویایی و تحرک در بین کارمندان استفاده از ابزار تشویقی و تنبیهی است، چرا که باید تفاوت فردی که دارای عملکرد خوب و مطلوبی است با فردی که ضعیف عمل میکند مشخص شود و در عین حال که لازم است مداخلات به موقع انجام شود، رفتار سازی نیز باید صورت گرفته که این مهم توسط ابزار تشویقی و تنبیهی امکان پذیر است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور خاطر نشان کرد: باید به یاد داشته باشیم متولیان سلامت در عین حالی که باید تعامل بسیار خوبی با سایر ارگان ها داشته باشند، در سیستم بهداشت و درمان با سلامت مردم در ارتباط هستند و در این زمینه باید پاسخگوی میزان شاخص ها و مشکلاتی که برای مردم به وجود می آید، باشند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت باید از لحاظ فنی با جدیت با مسائل و متخلفین متولیان سلامت برخورد کند و در کنار آن نیز همواره سعی نماید تا کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهد، چرا که نمی توان با حمایت از فردی ناکارآمد، از وظیفه پاسخگویی خود در قبال شاخص های بهداشتی و سلامت مردم چشم پوشی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار