شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
مهندس سروری نژاد: عمده اعتبارات ریالی مربوط به پروژه های بیمارستانی می باشد که خوشبختانه توسط دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال ساخت هستند
مهندس منوچهر سروری نژاد مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص پروژه های عمرانی و ساختمانی در دست اجرای دانشگاه گفت: دویست میلیارد تومان اعتبار پروژه هایی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال ساخت می باشند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن پروژه های خرد و کلان، حدود یکصد پروژه در بخش های مختلف در حال ساخت است که از آن جمله می توان به خانه های بهداشت 90 تا 100 متری با اعتبار هر کدام 90 تا 100 میلیون تومان تا بیمارستان بزرگی مثل بیمارستان 200 تختخوابی بهبهان، 96 تختخوابی باغملک و 128 تختخوابی دشت آزادگان با مبالغ  30 و 35 میلیارد تومان اشاره کرد.

سروری نژاد به تقسیم بندی و تفکیک پروژه ها اشاره کرد و افزود: پروژه های در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دو قسمت پروژه های با اعتبار متکی به طرح تحول نظام سلامت و پروژه های خارج از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت تقسیم بندی می شوند.

مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه با آنالیز پروژه های طرح تحول نظام سلامت که به دو بخش بهداشت و بخش درمان تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: بخش درمان شامل کلینیک های ویژه، اورژانس های بیمارستانی، بخش های سرطانی و شیمی درمانی و بلوک های زایمانی می باشد؛ بخش بهداشت نیز شامل 15 مرکز بهداشتی و درمانی بوده که در حال اجرا می باشند و البته این اولین قسمت پروژه های طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت می باشد.

سروری نژاد به قسمت دوم پروژه های بخش بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: قرار است با توجه به تفاهم نامه ای که بین وزیر بهداشت، استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منعقد شده است، در قسمت دوم پروژه های بخش بهداشت در طرح تحول نظام سلامت، یکصد میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد که 50 میلیارد تومان آن از سوی وزارت بهداشت بوده و از 50 میلیارد تومان باقی مانده نیز 35 میلیارد تومان از استانداری خوزستان و 15 میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اختصاص می یابد.

وی درخصوص پیشرفت کار در 15 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی گفت: حدود 40 درصد پیشرفت کار صورت گرفته است و انتظار می رود از این 15 مرکز، 12 مرکز تا دهه مبارک فجر سال 95 آماده بهره برداری گردد.

مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه تصریح کرد: اگر چه قراردادهای پروژه ها مربوط به ماه های بهمن و اسفند سال 94 بوده است، اما عمده آن ها در سال جاری شروع شده است و دلیل عمده این طولانی شدن اجرای برخی از پروژه ها در روستاها مشکل تهیه زمین است که باید با روستاییان به توافق رسید و یا اینکه در بعضی پروژه ها مشکل معارض وجود دارد.

سروری نژاد گفت: طرح تحول نظام سلامت در بخش درمان نیز قسمت های مختلفی دارد؛ یکی از این قسمت ها، اورژانش های بیمارستانی است که 230 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده و شامل 8 اورژانس در نقاط مختلف استان خوزستان می باشد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها حدود 16 تا 20 درصد است. بخش دیگر، کلینیک های ویژه می باشد که 280 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است که شامل 11 کلینیک بوده و همه آنها در حال احداث هستند و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها حدود 40 درصد است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت اجرایی پروژه های عمرانی کلینیک های درمانی بیمارستان های تابعه دانشگاه پرداخت و گفت: کلینیک ها در سه تیپ پانصد، یکهزار و دو هزار هستند که متراژ تیپ پانصد، 750 مترمربع، تیپ یکهزار، 1400 مترمربع و تیپ دو هزار، 2700 مترمربع می باشد؛ لازم به ذکر است که کلینیک های با تیپ دو هزار فقط در بیمارستان های گلستان و امام خمینی (ره) اهواز که جزو بیمارستان های بزرگ هستند در حال احداث می باشند.

وی به دیگر پروژه های عمرانی در حال انجام اشاره کرد و بیان داشت: یکی دیگر از پروژه های در حال احداث، مراکز تشخیص و غربالگری سرطان است که 39 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده و شامل 6 مرکز در نقاط مختلف استان خوزستان می باشد.

سروری نژاد با بیان اینکه بلوک های زایمانی به عنوان نوع دیگری از پروژه های در حال احداث در بیمارستان های تابعه با اعتبار 30 میلیارد ریال محسوب می گردند بیان نمود: این بلوک ها متشکل از 9 بلوک زایمانی هستند که 5 بلوک زایمانی در 5 بیمارستان تابعه، اتمام و تحویل داده شده است.

مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه به اعتبارات دانشگاه در حمایت از پیشرفت ساخت پروژه های عمرانی مختلف اشاره کرد و گفت: بجز اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، اعتبارات دیگری نیز در دانشگاه وجود دارد که از محل اعتبارات نفت، تملک دارایی های استانداری و کشوری می باشد. پروژه های در دست احداث در این حوزه که خارج از اعتبارات طرح تحول نظام سلامت می باشد شامل 4 مرکز بهداشتی و درمانی شهری با اعتبار 28 میلیارد ریالی است که در دست ساخت می باشند و تا دهه مبارک فجر حداقل یکی از این مراکز تحویل داده می شود؛ 94 خانه بهداشت از محل اعتبارات بنیاد برکت پروژه ی دیگری است که در این راستا 92 خانه بهداشت اتمام و تحویل داده شده و توسط شبکه های بهداشت مورد استفاده قرار گرفته است و 2 خانه بهداشت باقی مانده نیز 85 درصد پیشرفت کار داشته اند.

سروری نژاد گفت: نکته حائز اهمیت این است که عمده اعتبارات ریالی مربوط به پروژه های بیمارستانی است که خوشبختانه توسط دفتر فنی دانشگاه در حال ساخت هستند. بیمارستان 2000 تختخوابی بهبهان، بیمارستان 96 تختخوابی باغملک، بیمارستان 128 تختخوابی دشت آزادگان و بیمارستان الوار گرمسیری جزو پروژه های بیمارستانی دانشگاه محسوب می شوند و اعتباری حدود 500 میلیارد ریال برای آنها اختصاص یافته است.

وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، بخش های تخصصی نیز در دست ساخت هستند که از آن جمله می توان به بخش تخصصی روانپزشکی بیمارستان گلستان با متراژ 1300 مترمربع و اعتبار 18 میلیارد ریال، بخش تخصصی پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا، ساختمان تخصصی ICU و CCU بیمارستان گلستان و توسعه دانشکده داروسازی اشاره کرد.

سروری نژاد ادامه داد: ساختمان تخصصی ICU و CCU بیمارستان گلستان با رعایت آخرین استانداردهای ساخت و ساز و تحت نظارت وزارت بهداشت در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آن 75درصد می باشد و با توجه به کمبود تخت در این بخش های حساس، تکمیل و اتمام آنها، کمک بسیار بزرگی به استان خوزستان خواهد کرد. طرح توسعه دانشکده داروسازی نیز با مساحت 12 هزار متر مربع زیر بنا و با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی انتظار می رود که تا پایان شش ماهه اول سال 96 به اتمام برسد.

وی در پایان گفت: تمام تلاش بر این است که تا پایان دولت کنونی تمامی پروژه های عمرانی محوله به اتمام برسد تا دولت جدید در آینده با فراغ بال به سمت فعالیت در پروژه های جدید و توسعه بیشتر گام بردارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار