شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
 رئیس شورای اسلامی شهر هندیجان گفت: فاضلاب از مهمترین مشکلات مسکن مهر شمالی و جنوبی هندیجان است که در وضعیت حادی قرار گرفته و نیاز به ساماندهی دارد.

یوسف شکاری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرا نشدن کامل طرح فاضلاب در مسکن مهر هندیجان علاوه بر ایجاد مشکلات گوناگون، بهداشت و سلامت ساکنان و اهالی را نیز به خطر انداخته است.

وی گفت: هندیجان تنها در دو محل مسکن مهر شمالی و جنوبی دارای سیستم فاضلاب زیر زمینی است که پیش بینی نشدن خروجی مناسب برای دفع فاضلاب وضعیت خطرناکی را ایجاد و گاهی سبب ورود فاضلاب به جدول های روباز و یا سر ریز و بالا آمدن سپتیک می شود.

شکاری ادامه داد: محل فعلی مسکن مهر هندیجان در ابتدا بدون هماهنگی با ارگان های مربوطه مانند شهرداری مشخص، و برای دفع فاضلاب آن هیچ گونه خروجی و ایستگاه پمپاژ مناسبی در نظر گرفته نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر هندیجان افزود: وجود اشکال در دفع و هدایت فاضلاب مسکن مهر سبب نفوذ آب به لایه های زیرین و آسیب به روکش خیابان ها و تحمیل هزینه به شهرداری شده است.

وی افزود: فاضلاب علاوه بر تهدید سلامت مردم، چهره شهر را نیز مخدوش می کند و اداره آب و فاضلاب به عنوان متولی لازم است با احداث ایستگاه پمپاژ، فاضلاب را به یک نقطه خروجی که هیچگونه آسیب زیست محیطی و بهداشتی نداشته باشد هدایت کند. 

** تکمیل فاضلاب به 22 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر آبفای شهرستان هندیجان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: اداره آب و فاضلاب وظیفه تامین و توزیع آب و دفع فاضلاب را بر عهده دارد ولی ساخت تاسیسات و شبکه جمع آوری نیازمند اعتبارات ملی است.

حسن چرغنده افزود:پروژه فاضلاب مسکن مهر هندیجان به دلیل ناقص بودن هنوز تحویل آبفا نشده است و نبود خروجی مناسب و گرفتگی هایی که در زمان خاکریزی خیابان ها در لوله ها ایجاد شده سبب گردش فاضلاب در سیستم می شود.

وی گفت: شهرستان هندیجان فاقد سیستم فاضلاب است و برای دفع از جدول روباز و سپتیک استفاده می شود و استفاده از سیستم فاضلاب زیر زمینی مسکن مهر در شهری که فاقد تصفیه خانه فاضلاب است مشکل است.

وی افزود: برای دو محل مسکن مهر هندیجان برای تصفیه فاضلاب به دو سیستم تصفیه مجزا 22 میلیارد ریال نیاز است تا بتوان مشکل دفع فاضلاب مسکن مهر را حل کرد. 

چرغنده ادامه داد: دفع صنعتی فاضلاب بهترین راه حل موجود برای رفع مشکل است و نباید با راه حل های متفرقه مشکلات زیست محیطی دیگری ایجاد کرد.

وی گفت: مطالعات طرح جامع فاضلاب هندیجان در سال 89 با پیش بینی 560 میلیارد ریال اعتبار به انجام رسید اما به دلیل نبود تکمیل فاضلاب دیگر شهرستان ها امکان تعریف طرح جدید فاضلابی تاکنون وجود نداشته است.

** سرریز فاضلاب مسکن مهر سلامت شهروندان را تهدید می کند 

مدیرشبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشکل فاضلاب دو مسکن مهر شمالی و جنوبی هندیجان به عنوان یک موضوع مهم بارها در شورای سلامت و امنیت غذایی هندیجان مطرح شده است. ناصر حاتم زاده افزود:بهداشت عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید وضعیت دفع فاضلاب با توجه به مطالبه اهالی هر چه زودتر ساماندهی شود زیرا در صورت وقوع مشکل بهداشتی، پاسخگویی سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگران وضعیت ساکنان این دو بخش از شهر هستیم اظهارکرد:حساسیت ما در مناطقی که مشکل وجود دارد بالاست و این مناطق به طور مرتب توسط کارشناسان بازدید می شوند.

برچسب ها: فاضلاب ، هندیجان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار