شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
پيگيري استاندار و پيشنهاد اتاق خرمشهر
در حاشیه همایش روز ملی صادرات در خوزستان، عده‌ای از صادرکنندگان و تجار نسبت به بستن مرزها و جلوگیری از ترخیص کالا از امروز تا روز اربعین حسینی به استاندار اعتراض کرده و خواستار رفع این مشکل شدند. 

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشيه اين مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دستور پیگیری موضوع بستن مرزهای تجاری خوزستان از 20 روز قبل از روز اربعين را داد. 

وي با اشاره به بستن مرزهای تجاری استان از حدود 20 روز قبل از اربعین اظهار کرد: با توجه به خواسته‌های تجار و بازرگانان از معاونت اقتصادی خواستم تا به همراه معاونت انتظامی این موضوع را پیگیری و حتی‌الامکان رفع کنيم. 

وی افزود: این موضوع به کشور عراق بازمی‌گردد که قوانین خاص خود را دارد. ما نيز نسبت به این موضوع انتقاد داریم و ان‌شاءالله که با پیگیری این موضوع حلل و حداقل تا قبل از اربعین حسینی ترخیص کالا از مرز انجام شود. 

هانی فیصلی، رييس اتاق بازرگاني خرمشهر نيز در اين باره اظهار كرد: هر سال در ایام اربعین حسینی از 20 روز قبل از روز اربعین از تردد کامیون‌های حمل کالا به کشور عراق و حتی کامیون‌های حاوی کالاهای مصرفی و فسادپذیر نیز جلوگیری می‌شود كه به منظور جلوگیری از متضرر شدن صادرکنندگان پیشنهاد می‌شود یک جاده فرعی تنها به منظور تردد کامیون‌های صادراتی احداث بشود تا ضمن روان‌سازی و تسهیل تردد و عدم ایجاد مزاحمت برای زوار اربعین از وارد شدن زیان به صادرکنندگان جلوگیری و یا حداقل خروج کالاهای فسادپذیر در این ایام بلامانع باشد.

وي افزود: دفاع از تجار و بازرگانان، به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه، اجتناب از هرگونه جناح‌بندی و رایزنی با نهادها و ارگان‌های متولی امر صادرات در استان و کشور از اهداف هیأت رئیسه فعلی اتاق بازرگانی خرمشهر است. 

فيصلي تصريح كرد: اتاق بازرگانی خرمشهر عزم خود را جهت رونق بخشیدن به جایگاه اقتصادی در منطقه جزم کرده است. 

وي عنوان كرد: با توجه به مشکلات تجار و بازرگانان پیشنهاد می‌شود که کارگروه توسعه صادرات استان که جلسات آن در اهواز برگزار می‌شود به صورت دوره‌ای در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شود تا مسئولین استان از نزدیک و بدون واسطه از مشکلات تجار و صادرکنندگان آگاه شوند و در جریان امور قرار بگیرند و نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار