شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان گفت: اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) نماد جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران است و ما تمام توان خود را برای خدمت به زائرین عزیز انجام می‌دهیم.
محمدمهدی صادقی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: تمام دوربین‌ها و خبرگزاری‌ها دنیا به سمت حرم اباعبدالله (ع) در اربعین حسینی منعکس می‌شوند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی و جهان به‌صورت گروهی، خانوادگی و فردی خود را در حال رساندن به مرکز دنیا هستند تا اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) را در کربلای معلا گرامی دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان بیان کرد: خدا را شاکریم که مردم مسلمان با عشق، علاقه و شوق روزشماری می‌کنند تا از طریق مرزها و طی مراتب قانونی به کربلای معلا اعزام شوند.

وی گفت: موکب هندیجان در مرز شلمچه مستقر می‌شود تا مردم هندیجان برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) تدارکات لازم را انجام دهند.

ساداتی عنوان کرد: در روز اربعین به‌طور هم‌زمان با عده‌ای از مردم که نتوانستند به کربلای معلا سفر کنند در مسجد جامع شهرستان هندیجان مراسم عزاداری، قرائت زیارت عاشورا و برگزاری نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم اربعین حسینی در حسینیه‌ها، تکیه‌ها، هیئت‌ها روز اربعین در شهرستان هندیجان شورونشاط همراه پیوند با ولایت و دعای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان بیان کرد: مردم هندیجان و هیئت‌های مذهبی در روز اربعین حسینی به‌صورت پیاده‌روی به‌طرف امام‌زاده میر نعمان (ع) در فاصله ۲۰ کیلومتری از هندیجان عازم می‌شوند. در سال گذشته قریب به ۴۰۰۰ نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند و پیش‌بینی برای امسال ۶۰۰۰ نفر خواهد بود.

 وی گفت: اعزام مبلّغ و مبلّغِ به مناسبت اربعین اباعبدالله (ع) و دهه آخر ماه صفر در بین مردم، همراه با بصیرت و شناساندن مردم نسبت به مسائل روز انجام‌وظیفه خواهند کرد.

ساداتی عنوان کرد: در سطح شهرستان هندیجان ۲۵ هیئت مذهبی ثبت‌شده داریم. در ایام دهه اول محرم ۵۰ موکب فعالیت کردند و فضای شهر با سیاه‌پوشی و مداحی و پذیرایی از مردم احیاء شد.

 وی افزود: از ویژگی‌های شهرستان هندیجان احیاء همه دهه‌های محرم و صفر است اعم از حسینیه‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی و مراسمات در منازل نیز صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ مجلس عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر مشغول عزاداری شده که موضوعاتی مانند شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی، بصیرت دینی، عبرت‌های عاشورا، نماز و قرآن مطرح می‌شود.

وی افزود: شهرستان هندیجان دروازه ورود زائرین پیاده اربعین حسینی استان بوشهر است و چندین کاروان به‌صورت پیاده از هندیجان تردد دارند که در هنگام عبور مردم از این زائرین استقبال و از آن‌ها در منازل و حسینیه‌ها پذیرایی می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار