شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

در نشست مشترک مسئولان محیط زیست خوزستان و مدیران طرح نفتي آزادگان، مشکلات زیست‌محیطی تالاب هورالعظیم مورد بررسی قرار گرفت.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، در این نشست بابیان این که تالاب هورالعظیم یک تالاب جهانی و بین‌المللی است و از نظر زیست محیطی ثروتي ملی محسوب می‌شود، اظهار كرد: در این تالاب 19 گونه در خطر انقراض جهانی زیست می کنند.

وي افزود: ‌اين تالاب در معیشت مردم منطقه اهمیت زیادی دارد و همچنین به عنوان یک مانع از گسترش گرد و غبار در منطقه عمل می‌کند که برای کشور بسیار با اهمیت است.

لاهیجان زاده گفت: امروز شاهد فعالیت‌های زیست‌محیطی در منطقه در راستای بهبود وضعیت محیط زیست تالاب  هستیم  که باید این این گونه فعالیت‌ها با جدیت بیشتری  پیگیری شود.

وی ادامه داد: احداث جاده‌ها موجب جزیره شدن تالاب می‌شود که باید براي پيشگيري از اين اتفاق، احداث جاده بر اساس مطالعات زیست‌محیطی انجام شود و از ساخت جاده بدون هماهنگی‌ و پیش‌بینی کالبرت و و بدون در نظر گرفتن اصول و مطالعات خوداری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصريح كرد: همچنين بايد در خصوص کالبرت‌های احداث شده کار مطالعاتی شود تا با افزایش تعداد کالبرت‌ها در مناطق، تبادل آبی بخوبی انجام شود.

وي خواستار ارايه برنامه زمان‌بندی پروژه‌ای زیست‌محیطی و فعال شدن هسته زیست‌محیطی در منطقه شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار