شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
آخرین خبرها از درگیری روستای پتک باغملک / ماموران انتظامی همچنان در مناطق درگیر مستقر هستند،
در درگیری بین این دو طایفه که از هفتم آبان آغاز شد یک نفر کشته و چند مجروح برجای گذاشت از جمله برخی افراد انتظامی نیز آسیب دیدند.
فرماندار باغملک گفت: دو طایفه درگیر در شهرستان باغملک پارسال 30 بار قرارداد صلحی که با یکدیگر منعقد کرده بودند را نقض کردند.

لطیف حیایی اهوازیبیان کرد: پارسال تلاش شد تا با کمک ائمه جمعه شهرستان و بزرگان و ریش سفیدهای منطقه این مشکل بین دو طایفه حل شود، قرار دادی برای پایان این درگیری بین دو طایفه امضا شد که متاسفانه این قرارداد از سوی این دو طایفه 30 بار نقض شد.

وی گفت: درگیری بین دو طایفه محمدی و علاء الدین مشکلاتی را برای اهالی روستای پتک این شهرستان ایجاد کرده است.

فرماندار باغملک اظهار کرد: توسط نیروی انتظامی افراد درگیر این دو طایفه در منطقه فراری داده شدند و به دنبال حل این درگیری با استفاده از بزرگان و ائمه جمعه این شهرستان هستیم.

وی گفت: در درگیری بین این دو طایفه که از هفتم آبان آغاز شد یک نفر کشته و چند مجروح برجای گذاشت از جمله برخی افراد انتظامی نیز آسیب دیدند.

حیایی افزود: این درگیری عشایری است و با یک حرکت، احتمال از سرگیری آن وجود دارد.

وی گفت: در این درگیری بسیاری از خانواده های این دو طایفه از منطقه کوچ کرده اند و یا درگیری این دو طایفه به روستاهای اطراف و یا روستاهای رامهرمز به دلیل وجود تعدادی از افراد این دو طایفه در رامهرمز نیز کشیده شده است.

وی اظهارکرد: ماموران انتظامی همچنان در مناطق درگیر مستقر هستند، و به دنبال حل این درگیری از سوی بزرگان و علمای این شهرستان هستیم.

به دلیل شدت درگیری در این منطقه مدارس دو روستای پتک و سرخار در هفته گذشته تعطیل شدند که از روز شنبه این مدارس با جمعیت دانش آموزی 200 نفر باز شدند. 

دو طایفه روستای پتک جلالی از توابع شهرستان باغملک بیش از هشت سال است که دارای درگیری هایی ملکی هستند که در شدیدترین آن در پارسال 11 نفر کشته شدند.






نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار