شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲

فرماندار اهواز با بيان اين‌كه 17 منطقه حاشيه‌نشين در شهر اهواز وجود دارد، گفت: حدود 150 ميليارد تومان در مناطق حاشيه شهر هزينه و حريم شهر نيز به طريقي بسته شده است ولي مشكلات تصرفات هنوز وجود دارد.

عبدالعزيز فدعمي در چهاردهمين نشست  چهاردهمين نشست مشترك حقوقي قضات ديوان عدالت اداري و نمايندگان قوه قضائيه با مديران حقوقي كلان‌شهرهاي كشور كه شب گذشته در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: استان خوزستان با جمعيتي در حدود پنج ميليون و 600 هزار نفر، حدود چهار درصد جمعيت كشور را در بردارد و اهواز با حدود يك ميليون و 400 هزار نفر 30 درصد جميعت استان را شامل مي‌شود.

وي افزود: خوزستان و شهر اهواز به دليل قابليت‌ها و توانمندي‌ها نقش‌ موثري در توسعه كشور دارند. بيش از 80 درصد منابع نفتي از خوزستان استحصال مي‌شود كه حدود 51 درصد آن مربوط به شهر اهواز است. همچنين وجود رودخانه‌هاي متعدد در استان و رودخانه  كارون در اهواز در بخش كشاورزي تاثير فوق‌العاده‌اي دارد؛ حدود 35 درصد زمين‌هاي كشاورزي آبي استان در اهواز واقع است.

فدعمي گفت: متاسفانه شوراي شهر موجب عقب‌ماندگي‌هايي در شهر اهواز شد و از عمر مفيد آن آن‌گونه كه بايد استفاده نشد.

وي ادامه داد: اهواز سومين شهر از لحاظ حاشيه‌نشيني است كه حدود 350 هزار نفر از جمعيت شهر اهواز، حاشيه‌نشين‌ هستند. اين امر ناشي از تبعات جنگ است كه موجب شد مهاجرت از روستاها به شهر بيشتر شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار