شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه پیش بینی شده از اواخر آذر امسال سامانه های بارشی زیادی به خوزستان نفوذ کند گفت: خوزستان فصل زمستان پربارشی را شاهد خواهد بود.
زمستان امسال خوزستان پربارش خواهد بود

 کوروش بهادری یکشنبه در نشست مدیریت بحران خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: از ابتدای سال آبی امسال ( ابتدای مهر) میزان بارش در خوزستان نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش یافته که پیش بینی می شود این شرایط تا پایان فصل پاییز ادامه داشته باشد.

وی گفت: پیش بینی می شود در سال آبی جاری(مهر تا مهر)، 10 درصد کاهش بارندگی را در خوزستان شاهد باشیم. بهادری ادامه داد: نخستین بارش امسال در خوزستان 13 آبان بود که در خوزستان بالغ بر 18 میلیمتر بارش باران گزارش شد.

وی بیان کرد: جایگاه خوزستان در میزان بارش در کشور جایگاه خوبی نیست و با افزایش یک تا دو درجه ای دما در کل استان تبخیر بیشتری از منابع آبی اتفاق می افتاد.

وی همچنین با اشاره به بحث گرد و غبار در خوزستان اظهارکرد: برای جلوگیری از بروز پدیده گرد و غبار در استان هیچ کاری در کوتاه مدت جوابگو نیست و تنها راه برای حفظ سلامت مردم اطلاع رسانی است.

بهادری در ادامه با پیش بینی اینکه از روز یکشنبه تا دوشنبه بارش باران در خوزستان خواهیم داشت گفت: از ابتدای صبح امروز در لالی، شوشتر، بستان و مسجد سلیمان بارش باران گزارش شده است. مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: شدت بارش باران در شمال و شرق خوزستان بیشتر است.

وی گفت: پیش بینی شده در اهواز بین سه تا چهار میلیمتر بارش باران داشته باشیم. بارش نخستین باران پاییزی در استان اهمیت و حساسیت خاصی پیدا کرده و چند سالی است که به باران اسیدی موسوم شده است.

در سال های اخیر بارش نخستین باران پاییزی باعث بروز بیماری تنگی نفس شده و افراد زیادی را راهی بیمارستان کرده است.


برچسب ها: خوزستان ، پربارش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار