شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات موجود برای واردات برنج باید به حداقل برسد تا مردم در تامین نیاز روز خود دچار مشکل نشوند.

عباس پاپی‌زاده اظهار داشت: ثبت سفارش برای واردات برنج دو الی سه ماه طول می‌کشد و به این دلیل بازار با مشکلات تامین برنج مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات در این باره برطرف شود، افزود: در شرایط کنونی بازار برنج ملتهب است و به این دلیل باید از تمام ظرفیت موجود برای کاهش مشکلات در این بخش استفاده کرد.

مشکلات ارز مزید علت شده است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تامین ارز برای وارد کنندگان برنج به مشکلی بزرگ مبدل شده است و به این دلیل باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشید.

وی خاطر نشان کرد: باید مشکلات در این عرصه بررسی و راهکاری‌های قانونی در اینباره ارائه شود تا مردم از مشکلات موجود رهایی یابند و بازار به آرامش برسد و باید در این باره برنامه‌ریزی‌ها بر اساس مسائل کارشناسی باشد.

کاهش تولید برنج اساسی‌ترین دلیل است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاهش تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج در کشور باعث شده تا بازار با مشکلاتی مواجه شود.

پاپی‌زاده افزود: هیچ آمار دقیقی برای میزان تولیدات محصولات کشاورزی در کشور وجود ندارد و این خود باعث می‌شود تا نتوان برای نحوه مصرف و مدیریت بازار برنامه‌ریزی کرد.

در هفته‌های گذشته اعلام شد که 2 هزار و 500 تن برنج در بازار خوزستان توزیع می‌شود ولی این توزیع برنج و وعده‌های مسئولان نیز نتوانست مشکلات در این حوزه را کاهش دهد و قدری از صف‌های طولانی را در این باره نکاسته است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار