شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
بی توجهی به تالاب‌ها سبب ریزگرد ، بیکاری جامعه محلی و مشکلات معیشتی برای آنها همچنین سبب بحران استان می‌شود.
احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به سال گذشته که سال آبی نرمالی داشتیم ، ورودی تالاب شادگان که باید حداقل 2.6 میلیارد متر مکعب باشد تنها 2 میلیون متر مکعب بود همچنین در این چند ماه گذشته فقط 4 میلیون متر مکعب آب وارد تالاب شادگان شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منبع اصلی تامین آب تالاب شادگان رودخانه جراحی است در حقیقت ما داریم با یک بحران جدید از هورالعظیم به سمت تالاب شادگان مواجه می‌شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: بی توجهی به تالاب‌ ها سبب ریزگرد ، بیکاری جامعه محلی و مشکلات معیشتی برای آن ها همچنین سبب بحران استان می‌شود.

وی با بیان اینکه در اولویت مسائل بحرانی به تالاب شادگان  رسیدگی شود، عنوان کرد: با توجه به مصوبه دولت بعد از شرب حق‌آبه با تالاب‎ها است.

برچسب ها: تالاب‌ ، ریزگرد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
comment
0
0
comment وقتی ریزگردها در شهر معلق میشود مشخص است که این خاک نرم وخیلی ریز وچسبنده متعلق به تالاب است با انتقال آب به استانهای مرکزی تالابها را خشک کرده وتقصیر گردوخاک همسایه می اندازند ما خوزستانی هستیم آفریقایی یاهندی یا بنگلادشی نیستیم استان و طبیعت استان خود را به خوبی میشناسیم اگر مسئولان در کتاب از طبیعت استان چیزی می فهمند مادرون این استان زندگی کردیم نیاکان ما اجدادمان زندگی کردند خوب میدانیم محیط زیست استان خوزستان با انتقال آب به استانهای مرکزی و سدهای بی رویه تخریب شده ،زمانی که سدهای کمتر بودند انتقال آب کمتر صورت میگرفت محیط زیست خوزستان چنین فلاکتی از جمله گردوخاک را تجربه نکرده بود
استانی با رودخانه های فراوان و رودی عظیمی مانند کارون چرا باید در این استان ریزگرد وجود در هوا معلق باشد؟؟؟!!! ما چرا باید بهای ندانم کاری و بی برنامگی استانهای دیگر را بپردازیم؟
در استانهای کویری کشت و کار میکنند صنعت راه می اندازند انگار که نه انگار کویر است و آبی تدارد خیلی برنانه ریزیها و پروژ هایی که راه می اندازید شرم آور است .
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
comment
0
0
comment عزیز دل برادر
سلام ، نه تنها تالاب شادگان بلکه هم استانی هایم و سایرموجودات زنده استان خوزستان فدای حق آبه فولاد سپاهان وبرنج کاران [...]
فدای سد چم شیر بالادست رودخانه زهره وجراحی
فدای سرانه فضای سبز ! شهرهای فلات مرکزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار