اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان گفت: در مرز شلمچه 7 پست امدادی و در مرز چذابه نیز 7 پست امدادی مستقر می‌شود.

علی خدادادی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات سازمان هلال‌احمر استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: امام حسین(ع) با قیامی که انجام داد شرایطی را برای نسل‌های بعد فراهم کرد که در مسیر ظلم‌ستیزی و احقاق حق قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به اربعین و حماسه عاشورا بحث هدایت‌شدگی است، گفت: الهام گرفتن از عاشورا در طول تاریخ جاری بوده به طوری که ادیان دیگر و نیز اشخاصی از جمله گاندی با تأثیر گرفتن از قیام عاشورا حرکت‌های مهم خود را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان اینکه منبع غنی و حرکت بی‌نظیر فرهنگی که در حال اتفاق است عمیق بوده و نباید از آن ساده گذشت تصریح کرد: می‌توان از این حرکت بی‌نظیر بهره‌برداری فرهنگی کرد و حرکت فرهنگی اربعین، دفاعی در مقابل هجمه‌های دیگران است.

وی با بیان اینکه اربعین حرکتی قدیمی ولی در حال احیا است که با استفاده از این حرکت فرهنگی می‌توان نسل جوان را به سمت اسلام ناب محمدی هدایت کرد، افزود: جمعیت هلال‌احمر نیز با نگاهی بشردوستانه فعالیت‌هایی در زمینه‌های مختلف در مرزها و نیز مسیر تردد زائران انجام می‌دهد.

خدادادی با بیان اینکه حرکت اربعین به صورت خودجوش از خوزستان شروع شده است تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر در چندین حوزه از جمله اسکان اضطراری، امداد و نجات و نیز بهداشت و درمان برنامه‌هایی در نظر دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی تردد حدود 2 میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه توضیح داد: در مرز شلمچه 7 پست امدادی و در مرز چذابه 7 پست امدادی و در هر دو مسیر 2 خودروی نجات، 3 موتور لانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد و 10 آمبولانس مستقر می‌شود.

خدادادی بیان کرد: با توجه به احتمال بروز حوادث در مسیر مراسم اربعین، هلال احمر شرایطی را با هدف کاهش آسیب و خطرپذیری زائران ایجاد کرده است و همچنین دوره آموزشی بهداشت، ساماندهی و تجمعات انبوه با هدف شناسایی مخاطرات موجود برای امدادگران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار جمعیت هلال‌احمر کشور در راستای ارائه خدمات به زائران 120 نفر از امدادگران را به کشور عراق اعزام می‌کند، عنوان کرد: فعالیت جمعیت هلال‌احمر خوزستان به‌مدت 14 روز در 2 مرز شلمچه و چزابه آغاز می‌شود.

خدادادی اشاره به برگزاری مسابقات دو امدادی به منظور افزایش توان امدادی و مانور پدافند غیرعامل به منظور رویارویی با حملات بیوتروریستی گفت: احداث 2 اردوگاه در مرز شلمچه و چذابه با ظرفیت پذیرش اسکان یک‌هزار و 200 نفر با برپایی 300 دستگاه چادر امدادی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان بیان کرد: بیش از یک‌هزار نفر نیرو در طرح پوشش امدادی اربعین حسینی(ع) در خوزستان با هدف ارائه خدمات به زائران کربلای معلا به کار گرفته می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار