رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، امسال 15 تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

"> تولید محصولات کشاورزی خوزستان به 15 تن می رسد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، امسال 15 تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، کیخسرو چنگلوایی در نشست بررسی موانع و مشکلهای بسیجیان جویای کار و استفاده از ظرفیت بسیج در تولید و اشتغال در سخنانی بخش کشاورزی را مهمترین زیربخش اقتصادی کشور برشمرد و افزود: بخش کشاورزی در کنار تولید غذا، سهمی در تولید نا خالصی کشور و ایجاد اشتغال دارد. خوشبختانه در بین تمام زیربخشهای اقتصادی، بخش کشاورزی کم ترین وابستگی را به کشورهای خارجی دارد و تحریمهای دشمنان نیز بر این بخش بی اثر بوده است.

وی به ظرفیت تولید استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: تولید محصولات کشاورزی در کل کشور در دوسال گذشته 90 میلیون تن بوده که امسال به مرز 107 میلیون تن رسیده است و پیش بینی می شود در پایان فصل زراعی به 120 میلیون تن برسد.

چنگلوایی اضافه کرد: سال گذشته در استان، کل تولید محصولات کشاورزی بیش از 13 میلیون تن بود اما امسال این رقم تاکنون به بیش از 14 میلیون تن رسیده است و پیش بینی ما این است که تا پایان فصل زراعی امسال که مهرماه سال آینده است به 15 میلیون تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه استان خوزستان تا کنون سه برابر سال گذشته میزان بارندگی داشته است که 81 درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است.

وی گفت: ویژگی دیگر بخش کشاورزی استغال مولد است و هزینه ای که در بخش اشتغال کشاورزی صورت می گیرد کم هزینه است. البته کم تر از یک سوم ظرفیت های خوزستان استفاده شده است در حالی که استان می تواند 50 درصد از نیازهای غذایی کشو را برطرف کند.

چنگلوایی افزود: در سال های اخیر توجه خاصی به استان شده است. ظرف چند سال گذشته فقط در بخش آب و خاک بخش کشاورزی حدود 380 میلیارد تومان به بخش زیربنایی کمک شده است زیرا اساس تولید، کارهای زیربنایی است. اخیرا برای طرح توسعه کشاورزی استان بیش از 700 میلیاد تومان تسهیلات کم بهره تخصیص یافته است و بیش از هفت هزار نفر طرح در کارگروه کشاورزی به تصویب رسیده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار