مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: از 202 بقعه موجود در استان 182 بقعه استانداردهای لازم را ندارند که باید در این خصوص همکارهای بیشتری با این اداره کل صورت بگیرد. "> 182 بقعه در خوزستان استانداردهای لازم را ندارند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: از 202 بقعه موجود در استان 182 بقعه استانداردهای لازم را ندارند که باید در این خصوص همکارهای بیشتری با این اداره کل صورت بگیرد.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: فرزند صالح، علم و صدق جاریه تنها مواردی که اگر از فردی به یادگار بمانند می توانند باعث رستگاری وی در آخرت باشند.

وی افزود: صدقه جاری همان وقف است که در صدر اسلام پیامبر نیز توصیه های موکدی در خصوص پیروی مسلمین از این سنت حسنه وجود دارد به همین دلیل افراد متمکن باید در خصوص گسترش وقف در کشور و استان گام های بیشتری بردارند.

میرمحمدی عنوان کرد: در استان خوزستان 202 بقعه مذهبی داریم که در میان آنها دو پیامبر الهی نیز وجود دارند و مردم استقبال مناسبی از آنها به عمل می آورند به همین دلیل ما وظیفه داریم نسبت به رسیدگی به این اماکن مقدس، همت بیشتری به خرج دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: یکی از مشکلات استان در زمینه بقاع مترکه این است که هم اکنون از میان 202 بقعه موجود در استان تنها 20 بقعه استانداردهای لازم برای پذیرایی از زائران را دارد و 182 بقعه آمادگی مناسبی برای پذیرایی از این افراد ندارند به همین دلیل و به علت حجم بالای کار، باید از اوقاف استان در این خصوص حمایت بیشتری کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای اولین بار در استان طرح بزرگداشت امامزادگان اجرا شد، افزود: در استان خوزستان 202 امامزاده وجود دارد، به همین دلیل این طرح با هدف آشناسازی مردم استان با امامزادگان طراحی شد و در ضمن آن هر سال بیش از 40 امامزاده استان به هم‌استانیها معرفی می‌شود.

میرمحمدی گفت: طرح ملی حفظ قرآن طرح برجسته دیگری است که در راستای منویات مقام معظم رهبری در استان اجرا شده است و تا پایان امسال 12هزار و 400 نفر در قالب این طرح که در 42 بقعه اجرا می شود حافظ دو تا 30 جزء خواهند شد.

عضو شورای قرآنی استان خوزستان، چالش دیگر پیش روی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان را متصرفان در موقوفات عنوان کرد و گفت: تفاهمنامه هایی به منظور ارجاع زمینها به اوقاف صورت گرفته است. همچنین بر اساس تفاهمنامه ای که با دادگستری منعقد شده است رسیدگی به پرونده های متصرفان به موقوفات خارج از نوبت رسیدگی می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار