شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در گفت و گو با شوشان/افت تحصیلی در سال 94 کنترل شد/رشد میانگین و درصد قبولی دانش آموزان خوزستانی
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ارزیابی امتحانات نهایی نشان می دهد که میانگین نمرات و درصد قبولی دانش آموزان خوزستان در تمامی رشته ها رشد داشته است.


شوشان: معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ارزیابی امتحانات نهایی نشان می دهد که میانگین نمرات و درصد قبولی دانش آموزان خوزستان در تمامی رشته ها رشد داشته است.

جمشید کمایی با اشاره به اینکه با تلاشی که در مجموعه آموزش و پرورش خوزستان صورت گرفت، افت تحصیلی در سال 94 کنترل شد و در سال 95 شاهد رشد میانگین نمرات امتحانات نهایی و افزایش درصد قبولی در خوزستان بودیم، بیان کرد: مقایسه درصد قبولی و میانگین نمره کل دوره متوسطه دوم در خرداد ماه 94 و 95 نشان می دهد که درصد قبولی در خرداد  95  ، 3.8 نسبت به سال گذشته افزایش داشت، همچنین میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در خوزستان نیز نسبت به سال قبل از 54/ 0نمره افزایش برخوردار بود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: شاخص امتحانات نهایی سوم دبیرستان یکی از شاخص های معتبر برای مقایسه مناطق و استانها با یکدیگر است به دلیل اینکه سوالات در این امتحانات هماهنگ و سراسری است و روند تصحیح اوراق نیز به صورت متمرکز و با جدا شدن سربرگ ها،  انجام می شود از این رو میزان خطا به حداقل ممکن کاهش می یابد.

وی با اظهار اینکه ارزیابی نتایج امتحانات نهایی توسط اداره سنجش تحصیلی به صورت کلی و جزیی در تمامی مناطق و نواحی خوزستان به تفکیک رشته نیز صورت گرفته است، گفت: بررسی ها نشان داد که در سال 95 در رشته تجربی با 1.06 درصد ، در رشته علوم ریاضی با 2.9 درصد ، در رشته علوم انسانی با 9.18 درصد و در رشته علوم معارف اسلامی با 3.77 درصد افزایش در درصد قبولی مواجه بودیم. 

کمایی همچنین گفت: در رشته های فنی و حرفه ای نیز درصد قبولی در سال 95 نسبت به سال قبل، 6.93درصد رشد را نشان داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: دانش آموزان خوزستان در عین حال موفق شدند میانگین نمرات امتحانات کتبی خرداد ماه 95 را در رشته تجربی0.19نمره ، در رشته علوم ریاضی 0.3نمره ، در رشته علوم انسانی 1.2نمره ، در رشته علوم معارف اسلامی 0.49نمره  و در رشته های فنی و حرفه ای 0.74 نمره افزایش دهند. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین رشد در خوزستان در رشته های علوم انسانی دیده شده است، تاکید کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است امیدواریم این حرکت رو به جلو و افزایش میانگین نمرات امتحان نهایی و درصد قبولی،علی رغم تنگناهای موجود در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند .

کمایی با تاکید بر اینکه چنین رشدی اعتماد به نفس را در حوزه آموزش و پرورش افزایش می دهد، گفت: اگر به دنبال رشد پایدار و حرکت به سمت توسعه هستیم باید دقت کنیم تا بدون شتاب و عجله بسترها و زیر ساخت های لازم برای ایجاد این رشد و توسعه را فراهم کنیم و همیشه این نکته را مد نظر داشته باشیم که « رشد در آموزش و پرورش به صورت ناگهانی اتفاق نمی افتد» بلکه یک فرآیند تدریجی و زمان بر است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
comment
0
0
comment رشد قبولی یا رشد سواد کدام مگر میشود دراستان محروم همه قبول شوند اگر دراستان آزمون سراسری برگزار شود بیش از40درصد قبول بیتر نداریم مدیر کل محترم وباسواد فکری بحال کیفیت بکند نه آمار قبولی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار