اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۷۷۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
گلمرادی: برجام ساده لوحی دولتمردان است
پرسش اصلی اینجاست که نماینده محترم ماهشهر اگر از ابتدا می دانستند که برجام ساده لوحی دولتمردان است، چرا در ایام تبلیغات...



شوشان: اظهارات اخیر نماینده مردم ماهشهر در مجلس، پیرامون وضعیت برجام و پیشگویی درباره آینده آن، موجی از شگفتی و نگرانی را در میان فعالان سیاسی منطقه ایجاد کرد. موجی که بیش از هر چیز از ناامیدی برخاست و بی شک بر امیدهای مردم فرو خواهد نشست. 

علی گلمرادی در ایام تبلیغات با تاکید بسیار بر نهایت همکاری با دولت و جبران قصور نمایندگان سابق، توانست نام خود را در لیست امید ثبت کند و با استفاده از سبد رای اصلاح طلبان در منطقه ای که اصالتا متعلق به آن نبود، رای مناسبی را کسب کرد. تاکید بسیار بر عدم درگیری با دولت، حمایت از برنامه های دولت تدبیر و امید، ارتباط مناسب با وزرا و دولتمردان و نیز استفاده از نیروهای بومی در صنایع منطقه از مهمترین محورهای تبلیغات ایشان بود اما درباره برجام هیچ گونه نظر منفی و یا حتی منتقدانه از ایشان وجود ندارد.

عمده سخنان ایشان درباره برجام محدود به حمایت از دولت برای استفاده بهینه از این سند ملی و تشویق دولت به گسترش روابط حسنه با جهانیان و افزایش سرمایه گذاری خارجی و نیز تاکید بر حفظ استقلال سیاسی بود و این امر امیدواری زیادی در حوزه انتخابیه نسبت به آینده سیاسی نماینده ماهشهر ایجاد نموده بود.

اما اکنون در کمال شگفتی و پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا گردش به راست عجیب آقای نماینده آغاز شد و در اظهار نظری عجیب پرده از دیدگاه های تازه خود متناسب با فضای جدید برداشتند.

پرسش اصلی اینجاست که نماینده محترم ماهشهر اگر از ابتدا می دانستند که برجام ساده لوحی دولتمردان است، چرا در ایام تبلیغات کوچکترین نقدی را متوجه آن ندانستند؟ اگر قائل به شکست برجام و مخالف آن بودید چرا صادقانه آن را با مردم مطرح نکردید و همان زمان از شم پیشگویانه خود پرده بر نداشتید؟ آیا رقیب پایدارچی شما را نباید بخاطر همین صداقت ستود که گفتن عقایدش را بر رای آوردن ترجیح داد؟

از سویی مهمترین نقد علی گلمرادی بر رقیب نزدیک به جبهه پایداری خود، سردار حبیب آقاجری، فقدان ارتباط مناسب با دولتمردان و قهر سیاسی با وزرا بود، یعنی همان اتفاقی که اکنون درباره نماینده کنونی ماهشهر در میان مردم و رسانه ها دهان به دهان می چرخد. قهر با وزیر راه و شهرسازی و عدم همراهی با وزیر در سفر به ماهشهر، ارتباط بسیار ضعیف با مدیران نفتی و بی خبری از عزل و نصب ها، عدم نظم و انضباط دفاتر نماینده در چهار شهر حوزه ماهشهر، انتخاب روسای دفاتر با گرایشات نزدیک به دولت سابق در ماهشهر و سربندر، ارتباط بسیار ضعیف با نهادهای مدنی و گروه های سیاسی در ماهشهر و اخیرا انتقادی کاملا سطحی و غیر علمی از برجام همگی نشان می دهد علی گلمرادی راهنمایی به چپ و گردشی به راست با چراغ خاموش داشته است ؛ گردشی که بلاشک دود آن به چشم اصلاح طلبان شهرستان می رود و اعتماد عمومی به جبهه اصلاحات را تضعیف خواهد کرد.

تزلزل در تصمیمات سیاسی بی شک آفت هر سیاستمداری ست که آثار خود را به سرعت در کاهش اقبال عمومی نشان خواهد داد و افول آغاز می شود. نماینده محترم ماهشهر باید در نخستین موضع گیری علنی، نسبت خود را با نظراتش در ایام تبلیغات و وضعیت کنونی روشن کرده و فراموش نکند حافظه مردم بسیار قوی ست. بیان سخنانی که صرفا مورد علاقه اقلیت مشخصی می باشد، زیر سوال بردن دستاوردهای برجام و دولت روحانی و نیز انتقادات غیر علمی نتیجه ای جز سوزاندن فرصت ها و افزایش تنش با عقلای دولت نداشته و مردم بهترین پاسخ را در اسفند ماه سال گذشته به طرفداران چنین تفکراتی دادند تا کشور را به مرزهای اعتلا بازگردانند.

در پایان به نظر می آید در حال حاضر مهمترین رسالت اصلاح طلبان شهرستان، بازگرداندن نماینده ماهشهر به ریل اعتدال و پرهیز ایشان از سیاست بازی و نزدیک کردن ایشان به مردم و نهادهای مردمی ست. باید مشاوران زبده و آگاه در کنار ایشان قرار گیرند تا شاهد سوختن امید مردم محروم منطقه نباشیم و بتوان از شرایط موجود بیشترین بهره را برد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۴
comment
comment
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
comment
3
3
comment اقای کربلایی راد بیا و تحویل بگیر
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
comment
1
4
comment این افراد [...] و یا به قول مرحوم جلال ال احمد حرب [...]هستند!که از حالا در حال رصد اینده خود هستند چون یقین دارند این اولین و اخرین دوره ی است که برکرسی نمایندگی جلوس کرده اند!
comment
محمد بندرامام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
comment
0
3
comment گلمرادی خودشم [...] فقط تو فکر عزل ونصب مسولینه چون میدونه رای نداره میخاد اونا رو حداقل داشته باشه
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
comment
2
3
comment مقاله خوب و روشنگرانه اي بود. به عنوان يك اصل كلي بايد بگويم تقريبا هيچكس نميتواند ادعا كند كسي كه مدتها مدير اجرايي بوده و خصوصا پست شهرداري را در كارنامه دارد هيچ تخلفي نكرده باشد در شهرداري اين تخلفات بخشي از ذات كار است و بخش بزرگتري هم ناشي از عدم نظارت و بازرسي بمقع و موثر و خصوصا قانون شهرداريها كه اختيارات گسترده و پر ابهامي را به شهردار ميدهد و به اينهمه بايد مصوبات مسله دار شوراهاي شهر را هم بايد به ان افزود و ...... شايد منزه ترين اين شهردارها احمدي نژاد ( با حدود ٣٠٠ميليارد هزينه بدون سند موثق) ويا قاليباف با واگذاري مسله دار املاك شهرداري تهران ، در حاليكه اين همه مشتي است از خروار
در پايان ميخواهم نتيجه بگيرم كه شايد ايشان هشداري دريافت كرده كه اگر در ارا و نظرات و اعلام مواضع خود تجديد نظر نكني مشكلاتي برايتان بروز خواهد كرد كه طبعا در اين اشفته بازار سياست در ايران فعلا ديواري كوچكتر از برجام براي بد وبيراه گفتن و ايضا اعلام وجود و مطرح كردن و در راس خبر قرار گرفتن نباشد . قويا ارزو دارم ايشان مصداق اين نوشته نباشد.
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
comment
comment علی دژمان
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
comment
2
1
comment https://telegram.me/mkartalaee/141
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
comment
0
0
comment آقای گلمرادی لطفا راه اندازی میراث فرهنگی شهرستان های ماهشهر و هندیجان را پیگیری کنید.نیروهای آن دو سال است که استخدام شده اند اما در اهواز بسر می برند
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
comment
0
0
comment وقتي نماينده محترم براحتي از ليستي كه وامدار آن و منتخب مردم شدن را مديون آن است كنار مي زند ديگر چه انتظاري از ايشان داريد
جالي تاسف دارد كه جريان اصلاحات افراد با سوابق [...] و بدون داشتن كارنامه روشن در جريان اصلاح طلبي را وارد اين گردونه مي نمايد و در اين ميان كل جريان اصلاح طلبي در منطقه را زير سوال مي برد
و بايد يقه اقاي كربلايي گرفت كه بايد ايشان پاسخگو باشد كه دليل اين انتخاب چه بوده است
comment
بسیجی دهه60
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
comment
0
0
comment این چه مطلبیه ؟ شما دارید اصل آـزادی بیان یک نمایندهخ رو زیر سئوال میبرید خوب ایشون متوجه شده برجام یه کاغذپاره بیش نیست شما چرا نمیخواید قبول کنید؟ شما که داعیه آزادی بیان رو دارید چراهیچ منتقدی رو برنمی تابید؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
comment
0
0
comment به عمر و عاص گفتند:

چرا پشت سر علي (ع) نماز مي خواني، ولي در خانه معاويه غذا مي خوري ؟

گفت: نماز علي قشنگ است اما پلو معاويه هم خوشمزه است ...

متاسفانه حال و روز بعضي از انسانها اينگونه است ...

[...]
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
comment
0
0
comment خوشم یه نفر که احتمالا از بستگان [...] اقای [...]حی و حاظز برای ول کردن منفی است که از همین رسانه به او می گویم خدا قوت همشهری !!!ولی فکر نون باش که خربزه ها همشون تقلبی شدن!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
comment
0
0
comment چرخش و دلواپسی صالحی سیف خرازی و بعضا چرخش ظریفانه ظریف را چه میگید
comment
مختار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
comment
0
0
comment حرف حق رو زده، گیرم در اوایل این حرف رو نزده باشه که برجام خوبه یا بد، الان که میگه بده شما چتونه!!!!؟ در ثانی ما کاری به جبهه [...]نداریم آن جناب سردار که از جبهه به قول خودتان پایداری است نصف آقای گلمرادی. تو مجلس حرف نزده این بابا حداقل حرفش رو میزنه
comment
حیاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
comment
0
0
comment متاسفانه ایشان با [...]خود را به لیست امید متصل کرده و از اعتماد مردم [...]کرده و به مجلس راه پیدا کرده است.
حالا هم که 180 درجه از موضع قبلی خودش چرخیده.
[...]جناب [...]داری با دم شیر بازی میکنی قربان.
نکن اینکارها رو برادر من
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار