شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
سید موسی بلادیان 

در آستانه اربعین حسینی حضور عاشقانه اقشار مختلف مردم به مرزهای غربی کشور آنهم در گروه های مختلف سنی بسیار چشمگیر است و طبق گزارش مسئولان حج و زیارت جمعیت مشتاقان نسبت به سالهای قبل سه برابر افزایش یافته است . عاشقانه حسینی هیچ توجهی به گرما و سرما ندارند و از جای جای ایران آمده اند تا به کربلا بروند و با تمام وجود ارادت ، پیروی و علاقه خود را به سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبداله الحسین نشان دهند.

آنان هرکجا می روند با استقبال چشمگیر مردم مواجه می شوند. در پایانه های چذابه و شلمچه روزانه ده ها هزار نفر منتظر ویزا هستند و مردمی که ساعت ها در انتظار هستند به هیچوجه احساس خستگی نمی کنند. آنان با علاقه بسیار خود را آماده می کنند که مسیر شهر مقدس نجف تا کربلای معلی را پیاده طی کنند که معمولاً از صبح تا شب را به پیاده روی باید بگذارنند البته مردم شیعه و وفادار ساکن در فاصله بین نجف و کربلا در تمام مسیر با اشتیاق تمام از زائرین حسینی استقبال می نمایند.

در این فاصله حدود هشتاد کیلومتری زیارت عاشورا بارها خوانده می شود. همان زیارتی که در تمام هفته ها به خصوص در روزهای ماه محرم و صفر در مجالس و محافل مذهبی قرائت می شود . این زیارت دشمن شناسی و دشمن ستیزی را خوب به شیعیان آموزش می دهد. دشمنان اسلام و انقلاب اکنون با راه اندازی شبکه های متعدد ماهواره ای و صرف هزینه های فراوان بسیار در تلاشند که مسلمانان را نسبت به دشمن شناس و دشمن ستیزی بی تفاوت بار آورندو هر چند با سرمایه گذاری فراوان خود تا حدودی افراد ضعیف و فاقد بینش سیاسی را جذب نموده اند اما اکثریت قاطع مردم متدین که از فهم و درایت خوبی برخوردارند همچنان در مسیر مکتب حسینی گام برداشته و پیوند خود را با آن امام بزرگوار ناگسستنی میدانند و این نتیجه درک زیارت عاشوراست.

در کلیات مفاتیح نوین جناب علقمه از امام محمد باقر زیارتی را نقل می کند که براساس آن هر جا از آثار و برکات زیارت حضرت سیدالشهداء مطلبی گفته می شود همین زیارت عاشورا می باشد و در فضیلت این زیارت همین بس که این زیارت به شکل حدیث قدسی هم روایت شده است و ائمه معصومین آن را از پیامبر نقل کرده اند که جبرائیل امین آن را از سوی خداوند برای او آورده است. خلاصه هر قدر در فضیلت این زیارت گفته شود کم است ولی نباید فراموش کرد که شرط گرفتن نتیجه آن این است که محتوای زیارت را درک نمود و در مسیر آن حرکت کرد. در این زیارت پرمحتوا شیعیان در همه جا بارها اعلام می دارند که ما می خواهیم به تو ای حسین بزرگوار نزدیک شده و از دشمنان سفاک تو برائت بجوئیم. در فرازی از زیارت صدبار به ستمگران یعنی آنان که به زور حق محمد و آل او را غصب کردند نفرین و لعنت می فرستیم و متعاقب آن صدبار به امام حسین و یاران باوفایش سلام و درود نثار می کنیم. 

علاوه بر زیارت عاشورا که چهره های دوستان و دشمنان خدا را به خوبی ترسیم می نماید به ما از جانب بزرگان دین آموزش داده اند که بعد از نوشیدن آب سلام و درود خدا را برحسین تقدیم کنیم و بر یزید لعنت و نفرین بفرستیم. مراد از ذکر این مطلب توجه به دشمن شناسی و دشمن ستیزی است و امروز دشمنان خونخوار ما آمریکا ، اسرائیل و حامیان آنان است. اینکه ما بعد از هر نماز تکبیر می گوییم و به بنیانگزار جمهوری اسلامی که شاگردی از مکتب حسین بود درود می فرستیم و بلافاصله مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گوئیم در همین راستا است.

بی شک مرگ بر آمریکا که یزید زمان است اجر و پاداش الهی دارد و کسی که نسبت به این مساله بی تفاوت است در واقع درک درستی از زیارت عاشورا ندارد ما زیارت عاشورا را باید به کرات بخوانیم با متوجه شویم که یزیدیان در هر زمان یافت می شوند و نمونه ای از یزیدیان همین آمریکاست. داعش را آمریکا و اسرائیل بوجود آورده که به خون جوانان تشنه هستند. همانا که سعودی ها را تشویق می کنند تا گروه های تکفیری را ترتیب نمایند و این جانیان بی شعور و پست فطرت هر روز جنایت نموده و شیعیان بی تقصیر را پیوسته شهید کرده و خسارات عمده مالی و انسانی تحمیل می کنند.

بنابراین باید به میلیونها شیعه پاکبازی که در این روزها برای زیارت اباعبداله الحسین به کربلا می روند درود و سلام فرستاد و از اینکه خداوند به آنان توفیق عنایت فرموده تا با درک درستی از اسلام زیارت عاشورا بخوانند و به دشمنان امروز مکتب حسینی که همان آمریکا، اسرائیل و هم پیمانهای آنهاست لعنت و نفرین بفرستند به فال نیک گرفته و از ذات اقدس الهی در خواست نمائیم که این اندیشه حسینی را مستدام بدارد و این مسیر مبارک را پر رهرو قرار دهد تا موجبات خوشنودی حضرت صاحب الامرو الزمان فراهم گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار