شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
فشارها براي ايجاد اختلال در انتخابات بي‌تاثير است
آرمان امروز: فراموش نمي‌شود فشارهايي كه در هنگامه انتخابات ۹۴ از سوي مخالفان اعتدال بر دولت، كانديداهای اصلاح طلب و ميانه روها وارد شد. روزي نبود كه به تخريب كانديداها و برگزاركنندگان انتخابات نپردازند يا به هر بهانه‌اي به روحاني و اعضاي دولت هجمه وارد نكنند. بدون ترديد اكنون با نزديكي به انتخابات ۹۶ همچنان مخالفت‌ها ادامه خواهد داشت، اما مهم آن است كه اراده لازم براي برگزاري يك انتخابات سالم و بدون حاشيه از سوي دولت در كشور وجود دارد. 

در انتخابات مجلس سال ۹۴ روحاني با وجود همه مشكلات و دغدغه‌هايي كه براي دولت هر روز از سوي مخالفان ايجاد مي‌شد به وعده اش براي برگزاري يك انتخابات آرام و فراگير عمل كرد. بي‌ترديد فشارها ادامه خواهد داشت، اما روحاني بر روي يك خط كه آن هم برگزاري يك انتخابات خوب است، حركت خواهد كرد.

 استاندار تهران كه مسئوليت سنگيني در برگزاري انتخابات دارد ديروز به اطمينان بخشي براي انتخابات ۹۶ پرداخت و با اشاره به آمادگي استانداري تهران در برگزاري انتخابات سال ۹۶ اظهار كرد: هيچ حاشيه سياسي در انتخابات استان تهران وجود ندارد. سیدحسين هاشمي درباره اينكه آيا در آستانه برگزاري انتخابات از سوي جريانات سياسي فشاري بر مجموعه استانداري وارد مي‌شود، اظهار كرد: من كسي نيستم كه زير فشارها قرار بگيرم و تمام دوستان من نيز مي‌دانند كه هيچ‌گاه زير فشارها كمر خم نكرده‌ام و اجراي قانون را يك اصل و تعامل را يك محور براي حركت مي‌دانم. او با بيان اينكه هيچ مساله سياسي حاشيه‌اي در تهران وجود ندارد، به آمادگي استانداري تهران براي برگزاري انتخابات سال ۹۶ اشاره و خاطرنشان كرد: تعاملي را كه براي انتخابات ۹۴ در تهران اعمال كرديم و بدون هيچ حاشيه‌اي و كوچك‌ترين اختلاف انتخابات نيز با آن عظمت برگزار شد، در انتخابات پيش رو نيز مورد توجه خود قرار خواهيم داد. 

انتخابات مجلس دهم در سال گذشته نيز برآيند واقعي فشارهاي موجود نسبت به دولت روحاني بود. اكنون چيزي تغيير نكرده و همان فشارها و هجمه‌ها البته با شدت بيشتري تا به امروز ادامه دارد. اما دولت همان‌طور كه وعده داد انتخابات ۹۴ را بدون كمترين حاشيه و مشكلي پشت سر گذاشت. در حالي‌كه برخي از جريان‌هاي شكست‌خورده در انتخابات اخير مدعي بودند دولت در انتخابات دخالت مستقيم داشت! همان‌طور كه پس از انتخابات ۹۴ و برملاشدن بسياري از اختلاس‌ها و تخلفاتي كه مربوط به دولت قبل بود مخالفان دولت آرام ننشسته و بلافاصله سريالي تحت عنوان فيش‌هاي نجومي به راه انداختند، امروز نيز با كارت اقتصاد و سريال نخ نماي برجام بازي مي‌كنند. آنها از هر فرصتي بهره مي‌برند تا در انتخابات آينده اختلال ايجاد كنند اما با وجودهمه اين بحران‌سازي‌ها دولت همه تلاش خود را براي برگزاري يك انتخابات آرام و بدون حاشيه به كار خواهد برد. 

اگرچه فشارها نسبت به دولت و تلاش‌ها براي تزريق بي‌اعتمادي و نوميدي در جامعه نسبت به روحاني و عملكرد كابينه روز به روز افزايش مي‌يابد، اما روحاني مانند سال گذشته همان‌طور كه وعده داده بود از بروز هر مشكلي در روند يك انتخابات سالم و بدون حاشيه جلوگيري كند، بي‌شك در اين دوره نيز زمينه‌ها را براي برگزاري يك انتخابات آرام فراهم خواهد كرد.

برچسب ها: آرمان امروز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار