اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور؛
گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد با حضور حسین‌علی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور روز چهارشنبه در خوزستان برگزار می‌شود.
در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات محلی، امام جمعه دشت آزادگان، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود، از فاتحان عملیات سوسنگرد نیز تجلیل خواهد شد.
 
عملیات شکست حصر سوسنگرد که در محاصره کامل نیروهای متجاوز بعثی قرار داشت در آبان ماه 1359 و با شرکت رزمندگان لشکر ۹۲، سپاه پاسداران، بسیجیان، جهاد سازندگی و نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران و با حمایت هوانیروز آغاز شد و پس از چند روز نبرد شدید، سرانجام در روز 26 آبان سوسنگرد قهرمان از محاصره درآمد. در این عملیات نیروهای اسلام موفق شدند با انهدام وسیع نیروها و تانک‌های دشمن، فاتحانه وارد شهر شده و مدافعان جان بر کف شهر را در آغوش بگیرند. بدینگونه شهر سوسنگرد، به «شهر عاشقان شهادت» اشتهار یافت.
 
بازید از برخی مناطق عملیاتی جنوب کشور، تجلیل از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و حضور در مرز چذابه که این روزها و در آستانه اربعین حسینی شاهد حضور انبوه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برای عزیمت به کربلای معلا است، از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه آقای امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری در سفر به خوزستان است.
 
معاون رئیس جمهور روز امروز (سه‌شنبه) نیز در نخستین روز سفر خود به خوزستان با آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و آیت‌الله شفیعی عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
 
امیری همچنین قرار است با خانواده سرلشگر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه نصرت و از طراحان اصلی عملیات خیبر و بدر دیدار کند.
 
شهید هاشمی در سال 1367 در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از 22 سال کشف و در سال 1389 در اهواز به خاک سپرده شد. وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی خوزستان، نقش مهمی در موفقیت‌های رزمندگان اسلام در این مناطق داشت.
برچسب ها: حصر سوسنگرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار