شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
معاون هماهنگ کنندۀ دفتر پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز : اهدا کننده، زنده یاد فرشید احمدی نیا، اهل شهرستان ایذه است که متاسفانه علیرغم تلاش و پیگیری مجدانۀ تیم درمان بیمارستان گلستان، روز به روز علائم حیاتی در وی کم شده و روز گذشته مرگ مغزی وی تأیید شد
روز دوشنبه 24 آبان ماه 95 در اتاق عمل پیوند اعضاء این بیمارستان، اعضای بدن یک جوان مرگ مغزی اهل ایذه، با رضایت خانوادۀ وی به بیماران نیازمند اهداء شد.

دکتر عباس چنانه معاون هماهنگ کنندۀ دفتر پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اهدا کننده، زنده یاد فرشید احمدی نیا، 39 ساله، اهل شهرستان ایذه است که در روزهای گذشته با تشخیص خونریزی وسیع مغزی و با حال وخیم به این بیمارستان ارجاع داده شد و متاسفانه  علیرغم تلاش و پیگیری مجدانۀ تیم درمان بیمارستان گلستان، روز به روز علائم حیاتی در وی کم شده و روز گذشته مرگ مغزی وی تأیید شد.

وی افزود: با اعلام مرگ مغزی، تیم فراهم آوری دفتر پیوند اعضا، با خانوادۀ وی وارد مذاکره شد و خوشبختانه با نگاه و نظر مثبتی که خانوادۀ بزرگوار و داغدیدۀ احمدی نیا نسبت به مقولۀ اهداء عضو به بیماران نیازمند داشتند، در سریعترین زمان رضایت خود را اعلام نمودند.

چنانه ادامه داد: عمل جراحی پیوند توسط دکتر امین بحرینی در اتاق عمل پیوند اعضاء بیمارستان گلستان اهواز انجام شد و طی این عمل، یک کلیه از دو کلیۀ فرد اهدا کننده به یک خانم 50 سالۀ اهوازی با موفقیت پیوند شد اما به دلیل وجود آسیب بافتی و عروقی، کلیۀ دیگر برای پیوند مناسب نبود.

وی ادامه داد: کبد نیز با توجه به اینکه بیماری با شرایط لازم در اهواز وجود نداشت، برای پیوند به یک بیمار نیازمند کبد در بیمارستان نمازی شیراز منتقل و در آنجا پیوند شد.

معاون هماهنگ کنندۀ دفتر پیوند اعضا دانشگاه گفت: لازم به ذکر است طبق رایزنی های انجام شده، مقرر است در چنین شرایطی که گیرندۀ مناسب در خوزستان موجود نیست، بیماران نیازمند خوزستانی موجود در لیست انتظار شیراز، برای دریافت ارگانِ کبد در اولویت قرار گیرند.

 چنانه افزود: با احتساب مورد امروز، این بیست وششمین عمل اهداء عضو امسال در بیمارستان گلستان اهواز است و امید می رود با تلاشهای وسیعی که در رابطه با ترویج و ارتقاء فرهنگ اهداء عضو صورت گرفته است، خانواده ها در چنین مواردی با این مقوله راحت تر کنار بیایند و به اهداء عضو که امری خداپسندانه و انسان دوستانه است، رضایت دهند.

گفتنی است دو روز پیش در بیمارستان گلستان اهواز، طی یک عمل اهداء عضو دیگر، دو کلیه و کبد مردی 50 ساله، ناجی جان 3 بیمار نیازمند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار