شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: مقدمات راه اندازی پرونده الکترونیک در استان انجام شده و صرفا" بدلیل آماده نبودن زیرساخت های IT در برخی نقاط استان، فعلا بصورت آفلاین است و ان شاء الله در آینده نزدیک و با آنلاین شدن پرونده الکترونیک، گام بلندی در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران برداشته خواهد شد
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع اعضای هسته مرکزی دبیرخانه تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاهی (اتاق فکر) بر لزوم تقویت روحیه کار جمعی و لزوم تحلیل ریشه ای مشکلات موجود با استفاده از یک تیم کارشناسی قوی تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت موجود و ضرورت افزایش سواد سلامت جامعه بعنوان یکی از جنبه های طرح تحول نظام سلامت، گفت: از آنجا که یکی از بالاترین آمارهای حاشیه نشینی در سطح کشور به استان خوزستان تعلق دارد و از سوی دیگر اطلاعات و آمار معتبر و مورد نیاز برای برنامه ریزی موجود نیست، بنابراین لازم است گروههای هدف بر اساس نوع مشکل مشخص شوند و پس از بررسی سطح سواد سلامت هر کدام از گروه ها، برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه هدف، برنامه ریزی و اقدام نمود.

وی افزود: مقدمات راه اندازی پرونده الکترونیک در استان انجام شده و صرفا" بدلیل آماده نبودن زیرساخت های IT در برخی نقاط استان، فعلا بصورت آفلاین است و ان شاء الله در آینده نزدیک و با آنلاین شدن پرونده الکترونیک، گام بلندی در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران برداشته خواهد شد.

 

در ادامه جلسه، دکتر ابراهیم حیدری مسئول دبیرخانه تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاهی (اتاق فکر) ضمن ارائه چکیده گزارش عملکرد شش ماهه اول سال جاری، از پیگیری مصوبات کارگروه های تخصصی اتاق فکر خبر داد و گفت: با حمایت های بی دریغ دکتر ایدنی رئیس دانشگاه، تاکنون اقدامات بزرگی به ویژه در حوزه پرسنلی صورت گرفته و یا در دست اقدام می باشد که از آن جمله می توان به برگزاری جلسات مکرر با محوریت تدوین "بسته رفاهی کارکنان" اشاره نمود که هم اکنون تدوین این بسته در مرحله پایانی قرار دارد.

مسئول اتاق فکر دانشگاه تصریح کرد: پس از انتشار شماره اخیر گاهنامه اتاق فکر تحت عنوان "اوج" با موضوع پزشکی مبتنی بر شواهد،  بسیاری از دانشگاهیان (اعم از پرسنل و دانشجویان)، نظرات و دیدگاههای خود را در قالب تماس تلفنی، پیامک، ایمیل و ... به این دبیرخانه اعلام کرده که برخی از آنها جهت طرح در نشست های تخصصی کارگروه ها به روسای کارگروه ها اعلام گردید.

گفتنی است در این نشست جزئیات بسته اجرایی "سلامت در رسانه" با تاکید بر برنامه های گسترده پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار و برنامه عملیاتی "تکریم ارباب رجوع در بیمارستان رازی" ارائه و پیشنهاداتی در خصوص مدیریت نیروهای پیمانکاری در سطوح مختلف دانشگاه و لزوم قوت بخشیدن به سیستم نظارتی دانشگاه مطرح گردید.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار