اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
با آغاز مراسم بزرگ پیاده‌روی در این استان و حرکت زائران در این برنامه بزرگ، این خبرگزاری در استان خوزستان در طول هفته با انتشار خلاصه‌ای از اخبار مهم صورت‌گرفته اقدام به اطلاع‌رسانی در این زمینه کرد.

در روزهای اخیر نیز حرکت زائران به اوج خود رسید و این مساله باعث ایجاد ترافیک در مسیرهای منتهی به خروجی مرزها شد و حضور مسؤولان کشوری و لشکری نیز در مرزهای شلمچه و چذابه از اخبار مهم دیگر بود.

*ترافیک در شلمچه و چذابه/ ظرفیت پارکینگ‌ها تکمیل شد

با توجه به اینکه تردد زوار در مسیرهای منتهی به اوج خود رسید، ترافیک شدید باعث کند‌شدن حرکت شد و از این‌رو از زائران خواسته شد از آوردن خودروهای شخصی به سمت مرزها خودداری کنند.

تا روز گذشته ظرفیت پارکینگ چذابه تکمیل شد و بیش از 80 درصد از پارکینگ مرز شلمچه نیز در ترافیک خودرویی قرار گرفت.

با این وجود مسؤولان از افزایش دادن ظرفیت پارکینگ‌ها در محل خبر داده و اقدامات برای سهولت در کار زائران مسیر رفت و برگشت انجام شد.

*بازدید مسؤولان لشکری و کشوری از مرزها

با توجه به اهمیت برنامه اربعین و حضور پرشور مردم در این برنامه حضور مسؤولان کشوری و لشکری به‌صورت روزانه در حال صورت گرفتن است.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز گذشته با حضور در مرزهای شلمچه و چذابه وضعیت ارائه خدمات را مناسب و مساعد خواند.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای ترافیک در مرزها زائران مسیر حرکتی خود را شلمچه انتخاب کنند اظهار کرد: ماموران امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) برای آسایش زائران و امنیت در انجام این مراسم با تمام توان خود در خدمت زائران هستند و اجازه هیچ نوع تحرکی را به دشمنان و تکفیری‌ها نخواهند داد.

حضور امیر محمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از دیگر برنامه‌های حضور مسؤولان لشکری در مرزهای خوزستان بود.

وی با بیان اینکه روند خدمت‌رسانی به زائران در وضعیت خوبی قرار دارد تصریح کرد: امنیت در مرزها و انجام برنامه اربعین در وضعیت مناسبی قرار دارد و وجود این آرامش نشان از مدیریت صحیح است.

سردار عبدالرضا آزادی نیز در حاشیه بازدید خود از مرزهای خوزستان و بررسی روند ارائه خدمات به زائران از همکاری بسیج با زائران و در اختیار قرار دادن 3 اردوگاه راهیان نور جهت اسکان آنها خبر داد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تشکیل ستاد استقبال از زائران خارجی در مبادی ورودی این کشورها گفت: توزیع بروشور به چند زبان در مسیر حرکت زائران و استقرار مترجم در موکب‌های مسیر عراق برای زائران خارجی از دیگر برنامه‌های صورت گرفته بوده است.

وی از انجام پرواز برای زائران خارجی از قم و مشهد خبر داد.

*کنترل مدارک زائران قبل از ورود به خوزستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کنترل مدارک زائران قبل از ورود به خوزستان خبر داد.

بر این اساس، برای پیشگیری‌ کردن از ورود زائران فاقد روادید به استان، پلیس اقدام به کنترل روادید خواهد کرد.

*حضور 566 هزار زائر از مرز شلمچه در عراق

با توجه به آمارهای ارائه شده از عبور زائران در مرزهای استان، گزارش‌ها حکایت از عبور 566 هزار نفر تاکنون از مرز شلمچه حکایت دارد.

با توجه به آمار اعلام شده حدود 57 هزار نفر آنها از اتباع خارجی بوده‌اند.

با توجه به اینکه برخی از زائران از روزهای ابتدایی آغاز برنامه به کشور عراق عزیمت کرده‌اند موج بازگشت نیز آغاز شده و تاکنون نزدیک به 190 هزار نفر از مسیر مرز شلمچه به کشور باز گشته‌اند.

*کاهش 6 درجه‌ای دما در خوزستان

با توجه به پایداری هوا در روزهای اخیر در خوزستان احتمال اینکه هوا به یک‌باره دچار تغییرات محسوس شود توسط زائران پیش‌بینی نمی‌شد، حال کاهش دمای هوا تا 6 درجه سانتی‌گراد باعث غافل‌گیری زائران به‌ویژه در مرز چذابه شده است.

*انتقال 7 زائر بیمار به استان

در روز گذشته 7 بیمار ایرانی با استفاده از آمبولانس‌های عراقی به مرز کشور منتقل شده که شامل 4 مرد و 3 بیمار زن بودند.

وارد شدن آسیب به دو بیمار زن دارای آسم، ضعف و بی‌حال شدن 2 مرد که با افت فشار همراه بود نیز از دیگر بیماری‌هایی بود که باعث اقدام برای انتقال به مراکز درمانی سوسنگرد و استان شد.

*انتظار برای خروج از مرز

با توجه به ازدحام جمعیت در مرزهای خروجی، تعدادی از زائران هنوز در انتظار برای صدور روادید و حضور در کشور عراق هستند.

علاوه بر زائران ایرانی، زائران خارجی نیز در حاشیه خروجی‌های مرزها توقف دارند تا بتوانند در‌صورت صدور روادید و همکاری از مرز خارج شده و خود را به کربلا برسانند.

*استفاده از سگ برای پیشگیری از ورود مواد مخدر

با توجه به گزارش‌ها و احتمال وارد شدن مواد مخدر در هنگام ورود زائران به مرزهای استان، پلیس برای تفتیش کردن افراد مشکوک به حمل مواد مخدر استفاده از سگ‌های آموزش دیده را در برنامه قرار داد.

*تعطیلی مدارس شوش به منظور اسکان زائران

با توجه به کاهش دما در استان و ترافیک‌های جاده‌ای که ممکن است در مسیر به‌دلیل ازدحام رخ دهد و علاوه بر آن خسته بودن مسافران و نیاز به استراحت، آموزش و پرورش شهرستان شوش فعالیت مدارس در روز شنبه را تعطیل اعلام کرد.

در شهرستان‌های دیگر که در مسیر حرکت زائران قرار دارد نیز احتمال تعطیلی وجود داشته که با تصمیمات مسؤولان شهرستان رخ می‌دهد و در‌صورت انجام شدن این موضوع اخبار آن مخابره خواهد شد.

برچسب ها: اربعین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار