اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
خوزستان در هفته ای که گذشت/ پروانه سلحشوری در کنار همسر استاندار خوزستان/ تذکر ساری به وزیر کشور به خاطر لغو سخنرانی کیانوش راد / دستگیری عامل گروگانگیری در ملاثانی /شخصیت های ملی در مرزهای خوزستان / انتصاب سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز / اولین سفر استانی وزیر جدید ارشاد به خوزستان / شدت انتصاب زنان در پست های مدیریتی / وزیر اطلاعات در مرز شلمچه / حکم جالب یک قاضی در سوسنگرد /یک اتفاق ناگوار پس از خلق شگفتی در اهواز / انتقاد نماینده رامهرمز از ضعف برنامه‌ريزي استاندار !
در هفته ای که گذشت ، حاشیه های سفر رییس جمهور به خوزستان و پیاده روی اربعین در صدر اخبار رسانه های خوزستان قرار گرفت. آمدن پروانه سلحشوری ...


شوشان: در هفته ای که گذشت ، حاشیه های سفر رییس جمهور به خوزستان و پیاده روی اربعین در صدر اخبار رسانه های خوزستان قرار گرفت. آمدن پروانه سلحشوری همسر دکتر قبادیان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اهواز ، حضور وزیر اطلاعات در مرز شلمچه و آمدن شخصیت های کشوری و لشکری به استان از دیگر خبرهای استان در هفته گذشته بود که در ذیل به آن اشاره می شود...

پروانه سلحشوری در کنار همسر استاندار خوزستان

به گزارش شوشان ، در هفته ای که گذشت پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس به اهواز آمد و در نشست هم اندیشی با فعالین اجتماعی و سیاسی در حوزه زنان حضور یافت. در این نشست که خانم محبی همسر استاندار نیز حضور داشت ، سلحشوری در بخش هایی از سخنان خود گفت که باید زنان در بحث رسیدن به قدرت در کنار همدیگر قرار گیرند و بر علیه هم عمل نکنند. از جمله سخنان جنجالی وی ، مخالفت با 9 ماه مرخصی زایمان زنان است که بنا بر عقیده وی ، چنین قانونی سبب خانه نشینی زنان می شود.

دستگیری عامل گروگانگیری در ملاثانی

در هفته ای که گذشت عامل گروگانگیری در شهر ملاثانی پس از متواری شدن ، در اهواز دستگیر شد. طبق اخبار منتشر شده ، فرد گروگانگیر که جوانی در حدود 24 ساله است به مواد مخدر اعتیاد دارد و در هنگام گروگانگیری احتمالا از ماده روانگردان استفاده کرده بود. فرد گروگانگیر در هنگام گروگانگیری هیچگونه خواسته مشخصی نداشت و در پنج ساعت گروگانگیری فقط به ایجاد رعب و وحشت در بین افراد گروگان و نیز مردم شهر ملاثانی مبادرت کرد.

مرگ دلخراش عضو هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز 

خبر مرگ دلخراش عضو هیأت‌علمی جوان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در هفته گذشته ، در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت.  دکتر سعید شیرعلی عضو هیأت ‌علمی جوان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در اثر سانحه رانندگی که در جاده ماهشهر – اهواز رخ داد، به علت شدت جراحات درگذشت. همچنین همسر و فرزند خردسال وی که در خودرو حضور داشتند، به بیمارستان ماهشهر منتقل شدند.

شخصیت های ملی در مرزهای خوزستان 

در هفته ای که گذشت به مناسبت اربعین حسینی ، شخصیت های ملی از مرزهای چذابه و شلمچه بازدید کردند. حضور وزیر اطلاعات ، فرﻣﺎﻧﺪﻩ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺯﻣﯿﻨﯽ ﺍﺭﺗﺶ ، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وزیر ارشاد ، دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی و ... در صدر اخبار رسانه های خوزستان قرار گرفت.
 
سخنان استاندار در حضور دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی

حضور دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در هفته گذشته موجب شد استاندار خوزستان در نشستی به ظرفیت ها و پتانسیل های اقوام خوزستان اشاره کند. شریعتی در این نشست گفت که اگرچه افراد و جریان هایی برای انشقاق و اختلاف اقوام استان تلاش می کنند، افراد دلسوز فراوان هستند و در مجموع، افتراق و جدایی بین اقوام استان خوزستان وجود ندارد. وی این را هم گفت که موضوعاتی که در زمینه قومیت ها مطرح شده و موجب انشقاق می‌شود را قبول ندارم و به نظرم سخنانی مانند جدایی طلبی، شدت دادن به این موضوع است. 

جاده های مرگ در خوزستان

تصادفات جاده ای نیز از جمله اخباری بود که در هفته گذشته در رسانه های استان منعکس شد. واژگونی خودرو در جاده هندیجان به ماهشهر که یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشت از جمله اخبار دلخراش خوزستان در هفته گذشته بود. 

انتصاب سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز 

در هفته ای که گذشت علیرضا عصاره طی حکمی از سوی محمد تقی زاده به عنوان سرپرست آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز معرفی شد. جلسه معارفه سرپرست ناحیه یک اهواز باحضور، حرج چلداوی ، معاون پژوهش و برنامه ریزی و هیات همراه برگزار شد.

اولین سفر استانی وزیر جدید ارشاد

آمدن وزیر جدید ارشاد به خوزستان ، از دیگر اخبار استان در هفته گذشته بود.  اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، شریعتی استاندار خوزستان ، مدیرکل ارشاد استان و شهردار اهواز  در این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد را همراهی کردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین سفر استانی خود به بدرقه زائران حسینی رفت و از مرز چذابه و روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی بازدید کرد. وی پس از ورود به مرز چذابه ابتدا در جمع موکب داران حاضر در مرز شد و از تلاش های آنان در خدمات رسانی چند روزه به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) قدردانی کرد.

تذکر ساری به وزیر کشور به خاطر لغو سخنرانی کیانوش راد

در هفته گذشته علی ساری نماینده اهواز در مجلس هم به وزیر اقتصاد تذکر داد و هم وزیر کشور. علی ساری در خصوص اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی تحت نظر بانک ملی ایران در بکارگیری افراد غیربومی در استان خوزستان به وزیر اقتصاد تذکر داد و خواستار توضیح علت این اقدمات شد. همچنین نماینده اهواز به وزیر کشور درباره لغو سخنرانی کیانوش راد تذکر داد. وی در تذکر به وزیر کشور خواستار توضیح علت جلوگیری از شورای تامین استان خوزستان از سخنرانی شخصیت‌های استانی راجع به اندیشه‌های امام راحل شد. علی مطهری، حیدری و صادقی نمایندگان تهران نیز این تذکر را امضا کرده و خواستار توضیح از وزیر کشور شدند. برنامه سخنرانی  محمد کیانوش راد نماینده مردم اهواز در دوره ششم مجلس شورای اسلامی، با عنوان  "بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره)" علی رغم صدور مجوز لازم از طرف هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه شهید چمران  به دستور شورای تامین استان، لغو گردید.

اهدای عضوی که به سه بیمار جانی دوباره داد

در هفته ای که گذشت اعضای مرد 50 ساله مرگ مغزی در بیمارستان گلستان اهواز اهدا شد و  به سه بیمار جان دوباره بخشید. صفدر اورک به دلیل پارگی عروق مغزی و خونریزی دچار مرگ مغزی شد که دو کلیه وی به دو مرد و زن اهوازی اهدا شد. کبد فرد مرگ مغزی برای پیوند به شیراز انتقال یافت چون گیرنده با شرایط مناسب در اهواز وجود نداشت.

حاشیه های یک سفر

یک شنبه ی هفته ای که گذشت ، رییس جمهور به منظور افتتاح چند طرح به خوزستان آمد که این سفر حاشیه های مختلفی در پی داشت. روحانی در این سفر و در مراسم بهره برداری از چند طرح نفتی گفت که  چهره منطقه نفتی باید چهره رحمت برای مردم خوزستان  باشد نه خشونت. وی بر ضرورت به کارگیری خوزستانی ها و اشتغال بومی ها تاکید کرد. همزمان با این سفر ،  برخی علمای استان بدلیل حضور وزیر نیرو در هیات همراه رئیس جمهور و در اعتراض به طرح های انتقال آب کرخه و کارون، به فرودگاه اهواز نرفتند.

 در استقبال از ورود ریاست‌جمهوری به خوزستان کاظم نسب الباجی نماینده اهواز گفت که  جناب رئیس جمهور به اهواز خوش آمدید اما این مردم حق تنفس دارند ، مانع از طرح های ظالمانه انتقال آب کرخه و کارون شوید. همچنین نماینده شادگان و رییس مجمع نمایندگان خوزستان خطاب به وزیر نیرو گفت که شما در سفر به استانهای اصفهان و یزد مژده انتقال آب کارون و کرخه را می دهید در حالیکه در سفر به استان خوزستان ادعای توقف طرح انتقال اب را دارید؟ 

شدت انتصاب زنان در پست های مدیریتی 

انتصاب مدیران زن در خوزستان چند ماهی است که شدت گرفته و پس از انتصاب یک زن در اداره راه و شهرسازی خرمشهر ، اینبار یک زن برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش خوزستان مدیر آموزش و پرورش شد و تقی زاده ، اعظم قاسمی زاده را به عنوان معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان معرفی کرد.

وزیر اطلاعات در مرز شلمچه

در هفته ای که گذشت وزیر اطلاعات به خوزستان آمد و از مرز شلمچه بازدید کرد. سختان وزیر اطلاعات در خوزستان ، در صدر اخبار رسانه های کشوری قرار گرفت. حجت الاسلام علوی در سخنانی گفت که با تدابیر اندیشیده شده، تمهیدات لازم به لحاظ امنیتی در مرزهای کشور برقرار است و هیج عنصر ضد امنیتی جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد.

دستیار رییس جمهور و رونمایی از سند حقوق شهروندی

در هفته گذشته دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی به اهواز آمد و از رونمایی سند حقوق شهروندی سخن گفت. الهام امین زاده گفت که سند حقوق شهروندی سیزدهم آذرماه امسال مصادف با روز قانون اساسی از سوی دکتر روحانی رییس جمهوری رونمایی می شود. به گفته وی ، سند حقوق شهروندی بر احقاق حقوقی نظیر حق حیات و حقوق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی تاکید دارد و حقوق شهروندان در این سند به صورت مفصل تبیین شده است.

فوت یکی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه

فوت یکی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه از دیگر اخبار خوزستان در هفته گذشته بود. طی اخبار منتشر شده ، یک زائر 23 ساله اربعین حسینی به دلیل عارضه قلبی در مرز شلمچه درگذشت. این بیمار پس از انتقال به بیمارستان صحرای، فوریت های اولیه روی وی انجام شد اما به دلیل حمله قلبی جان باخت. 

حکم جالب یک قاضی در سوسنگرد

در هفته ای که گذشت یک متهم با حکم سبز قاضی به کاشت و مراقبت از درختان محکوم شد. رأی متفاوت قاضی پرونده ای در شهر سوسنگرد از توابع شهرستان دشت آزادگان در خوزستان، شاید فصل جدیدی را باز کند؛ حکمی تأثیرگذار که  نشان از تعامل  و ارتباط نزدیک با طبیعت دارد. این پرونده که مربوط به بهار گذشته و قطع ۳۴ درخت تنومند در حاشیه جاده سوسنگرد به اهواز است، پس از طی مراحل قانونی، سرانجام با صدور حکمی سبز مختومه شد. به موجب این پرونده فرد خاطی که اقدام به قطع درختانی با عمر بیش از ۱۵ سال کرده بود، به پرداخت جزای نقدی، یک روز حبس تعزیری، کاشت دو برابر درختان قطع شده (یعنی ۶۸ اصله درخت) در همان مکان و دو سال نگهداری و حفاظت از آنها محکوم شد تا به این ترتیب یکی از شاخص ترین رأی های کیفری در سطح کشور و شاید بتوان گفت، نخستین رأی محیط زیستی اینچنینی در شهرستان دشت آزادگان صادر شود.

مطرح شدن مسئله آب خوزرستان در جلسه هیات دولت 

موضوع آب و انتقال آب کارون از موضوعاتی بود که با آمدن معاون پارلمانی رئیس به خوزستان مطرح شد. در این سفر  معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مسأله آب در خوزستان یکی از دل‌مشغولی‌های رئیس جمهور است گفت: این مسأله در جلسه هیأت دولت مطرح و در پی آن رئیس جمهور به صورت جدی دستور لازم را برای توجه به این مشکل در خوزستان صادر کرد. حسین‌علی امیری  در حاشیه سفر با استان خوزستان با آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.

یک اتفاق ناگوار پس از خلق شگفتی در اهواز

در هفته گذشته ، تیم نفت و گاز گچساران توانست در ضربات پنالتی برابر فولاد پیروز شود و به مرحله بعد صعود کند. پس از برد گچسارانی ها در غدیر سرپرست این تیم اسماعیل پناهپوری دچار مشکل شد و با حضور به موقع مسئولان امدادی به بیمارستان منتقل شد.

انتقاد نماینده رامهرمز از ضعف برنامه‌ريزي استاندار !

در هفته گذشته اقبال محمديان درباره سفر اخير رئيس‌جمهور به اين استان گفت که: بنده ب ه‌عنوان دبير مجمع استان خوزستان ضمن تشكر از حضور آقاي روحاني در اين استان اعلام مي‌كنم، علي‌رغم اينكه ايشان در بدو ورود گفتند كه مشكلات استان موردبررسي قرار مي‌گيرد اما مشكلات مردم استان در هيچ جلسه‌اي موردبررسي قرار نگرفت. وي با بيان اينكه عدم بررسي و نپرداختن به مشكلات استان خوزستان و مردم اين استان مورد اعتراض اعضاي مجمع استان قرار گرفته است، افزود: اين مسئله اوج بي‌توجهي به مطالبات و خواست به‌حق مردم استان خوزستان است.
محمديان گفته از سوي ديگر بايد به اين مسئله اشاره كرد كه ضعف برنامه‌ريزي استاندار در اولين جلسه سفر رسمي رئيس جمهور در زمان ايشان به چشم مي‌خورد. ما نيز با توجه به عهدي كه با مردم بسته‌ايم همواره در راه خدمت به آنها باشيم اعتراض خود را نسبت به انجام اين سفر ابراز مي‌داريم.

سفر روحاني به خرمشهر تبليغاتي بود؟

موضوع سفر روحانی به خوزستان و حاشیه های آن در هفته گذشته تمامی نداشت. امام جمعه خرمشهر نیزضمن انتقاد به سفر روحانی با تأكيد بر اينكه سفر رئيس جمهور به خرمشهر تبليغاتي بود گفت که بيشتر مطالبات ما از رئيس جمهور ايجاد بستر براي اشتغال جوانان است ولي ما هيچ اميدي به اجراي مطالبات از سوي دولت نداريم.


برچسب ها: خوزستان ، اخبار ، شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار