شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
امام‌ جمعه موقت اهواز: مردم مسجدسلیمان حسرت داشتن یک جاده امن را دارند/ شاهد انتقال آن برای کشاورزی هستیم
در سفر رییس جمهور به خوزستان صحبت‌های خوبی شنیده شد اما باید گفت که مردم خوزستان از این صحبت‌های زیاد شنیده‌اند


امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سفر ریاست‌جمهوری به خوزستان گفت: در این سفر صحبت‌های خوبی از جانب رییس‌جمهور شنیده شد اما باید گفت که مردم خوزستان از این وعده‌ها و صحبت‌های خوب زیاد شنیده‌اند ولی بسیاری از آن‌ها عملی نشده‌اند؛ رییس‌جمهور به وعده‌های خوب خود عمل کند.
 
به گزارش ایسنا ، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه خود و حاضران و تمام مردم جهان را به رعایت تقوای الهی توصیه می‎کنم، افزود: انسان‌های اهل تقوای الهی براساس آیات قرآن به سوی بهشت راهنمایی خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه ملائکه مسئول درب‌های بهشت هستند و با دیدن این انسان‌ها به آن‌ها سلام می‌کنند و می‌گویند به بهشت وارد شوید و در آن زندگی جاودانه داشته باشید، افزود: انسان‌های با تقوا نیز در جواب ملائکه حمد و ثنای خداوند متعال را می‌گویند.
 
امام جمعه موقت اهواز گفت: بسیاری از واجبات دین نیز با همین مال انجام می‌شود. مردان هم وقتی ازدواج می‌کنند وظیفه تامین زندگی همسر و فرزندان خود را دارد و این امر بر او واجب است. علامه طباطبایی در همین خصوص میفرماید اموالی که در دست انسانها است مصلحت تمام جامعه را تعیین می‌کند، منظور از این سخن این است وقتی در دست انسانی مالی هست و این مال را به درستی و در راه خیر صرف کند برتمام جامعه تاثیر می‌گذارد.
 
حسن‌زاده با بیان اینکه اموال از سوی حق تعالی به دست ما امانت است، افزود: آنچه انسان را درخصوص اموال تهدید میکند این است که میگوید این اموال را خودم بدست آوردم و خداوند به من نداده است و اگر این سخن را بگوید بزرگترین خطر است. در آیات پایانی سوره قصص در رابطه با ثروت قارون خداوند می‌فرماید: انسان‌های شایسته خطاب به قارون گفتند که از آنچه خداوند به تو داده است در راه به‌دست آوردن آخرت خود صرف کن و از دنیا نیز لذت ببر، ولی او گفت که من این اموال را خود بدست آورده‌ام و این باعث شد که خداوند او را هلاک کند.
 
وی با اشاره به اینکه انسانها هیچ قدرتی از خود نداشته و قدرت همه از آن خداوند است، افزود: انسان باید قدرت، ثروت، اعتبار، آبرو و علم را از منبع خود یعنی خداوند دریافت کند؛ نماد قدرت در قرآن فرعون و نمرود است اما آن‌ها با تکبر و غرور موجب هلاکت خود شدند و اگر انسان و هرچه از آن اوست را از آن خدا بداند هیچ وقت دچار تکبر نمی‌شود.
 
امام جمعه موقت اهواز در پایان خطابه خود در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت: امام خمینی (ره) با توجه به تقوا و متکی بودن خود به خدا توانست انقلاب را مدیریت کند و تمام پیروزی‌های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و دیگر وقایع از آن خدا بوده است.
 
امام جمعه موقت اهواز در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه از شنبه ۲۹ آبان‌ماه هفته بسیج آغاز خواهد شد، افزود: امام خمینی(ره) پیش از آغاز جنگ تحمیلی بسیج را تشکیل دادند و اولین دوره‌های آموزشی بسیج در اهواز در دانشگاه کشاورزی ملاثانی تشکیل شد و مربیان آن دوره‌ها در زمان دفاع مقدس از فرماندهان بودند.
 
وی با بیان اینکه در دوران قبل از جنگ بسیج به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری در انقلاب نقش داشت و پس از دوران دفاع مقدس در عرصه سازندگی نقش بسیار زیادی داشته و دارد، گفت: بنا به گفته امام راحل بسیج مدرسه عشق است. همه ادارات و نهادهای دولتی با داشتن روحیه و فرهنگ بسیجی نسبت به ارائه خدمات بی‌منت و با اخلاص اقدام کنند تا این روحیه حفظ شود.
 
حسن‌زاده با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم، گفت: قیام امام حسین(ع) نماد فداکاری و از جان گذشتن به منظور تشخیص حق و باطل توسط مردم عادی است و عاشقان واقعی سیدالشهداء(ع) درگیر دنیا و هوای نفس نمی‌شوند و پیام اربعین این است که مسلمانان و به‌خصوص شیعیان هوای نفسانی را از خود بیرون ببرند.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه استقبال مردم خوزستان و به خصوص مردم شهرهای مرزی از زائران بسیار خوب است و از همه آنها تشکر میکنم، گفت: باید پذیرایی ها و فعالیت ها مردمی باشد و دستگاه های دولتی در این امر دخالتی نکنند و موکبی نیز برپا نکنند. این دستگاه ها به جای اینکه در شهرهای مرزی موکب برپا کنند، برپایی مواکب را به مردم بسپارند و خودشان به تامین زیرساخت های لازم و حمایت از آنها مشغول شوند.
 
حسن‌زاده با اشاره به اینکه زیرساخت تامین آب شرب مرز شلمچه انجام شده است اما مرز چذابه هنوز تکمیل نشده است، افزود: زیرساخت‌های جاده‌های منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه نیز پیشرفت خوبی کرده است.
 
وی با بیان اینکه دستگاه امام حسین (ع) دستگاه بی‌نظمی نیست، افزود: در روزهای گذشته شنیدیم که در مرز مهران ۱۰۰ هزار نفر از هم‌میهنانمان قصد عبور از مرز بدون داشتن روادید را داشته‌اند، این امر موجب بسته شدن مرز شد و نه خودشان به زیارت امام حسین(ع) رفتند و نه اجازه دادند دیگران بروند. ان شاءالله در سال آینده شاهد این بی‌نظمی‌ها نباشیم.
 
امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به سفر یک روزه رییس‌جمهور و برخی از وزرای دولت به خوزستان، گفت: در این سفر صحبت‌های خوبی از جانب رییس‌جمهور شنیده شد اما باید گفت که مردم خوزستان از این وعده‌ها و صحبت‌های خوب زیاد شنیده‌اند ولی بسیاری از آن‌ها عملی نشده‌اند.
 
حسن‌زاده ادامه داد: اولین چاه نقت خاورمیانه در شهرستان مسجد سلیمان وجود دارد اما این مردم عزیز این شهرستان حسرت داشتن یک جاده امن را دارند؛ در شهرستان های امیدیه و آغاجری و ماهشهر نیز مجتمع‌های عظیم نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد اما فقر در این شهرستان‌ها بیداد می‌کند، رییس‌جمهور با عمل به وعده‌های خوب خود این وعده‌ها را زیبا کند.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به درگذشت خانم دباغ و پیام مقام معظم رهبری در خصوص درگذشت این بانوی انقلابی گفت: خانم دباغ تا آخرین لحظه عمر خود به عهدی که با انقلاب بسته بود وفادار بود.
 
وی همچنین شهادت محسن خزایی خبرنگار صداوسیما را تسلیت و تبریک گفت و ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد کشتار ۱۰۰ نفر از شیعیان نیجریه بودیم. آیا این افراد مرتکب اشتباهی شده بودند؟ آیا اقدام به کارهای تروریستی کرده بودند؟ تنها جرم این شهدا این بود که به مناسبت اربعین حسینی اقدام به برگزاری محافل عزاداری کرده بودند و کشتار شیعیان نیجریه اولین‌بار نیست که توسط دولت مزدور صهیونیست نیجریه انجام می‌شود. اکنون هم شاهد سکوت نهاد های بین‌المللی در مقابل این کشتارها هستیم.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان بین‌المللی در خصوص وضعیت آب جهان، گفت: این کارشناسان گفتند که در ۱۰ سال آینده ۴۸ کشور دچار کم‌آبی می‌شوند و ایران نیز یکی از این کشورها است. به همین دلیل الگوی مصرف آب در کشور باید تغییر یافته و در کشاورزی و صنعت از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کرد تا میزان مصرف آب پایین آید. از دیگر راهکارهای تغییر الگوی مصرف آب تفکیک آب شرب و مصرفی است که هزینه زیادی دارد ولی باید انجام شود.
 
حسن‌زاده همچنین در خصوص انقال آب از سرچشمه‌های رودهای استان گفت: این قانون غلط است و باید اصلاح شود. با اجرای این قانون مردم خوزستان را فریب می‌دهند زیرا در قانون انتقال آب برای شرب است اما شاهد انتقال آن برای کشاورزی هستیم و آب آن استان نیز برای شرب مردم آن استان استفاده میشود. مشکلات زیست محیطی زیادی در استان وجود دارد و طبق گفته کارشناسان بهداشتی و هواشناسی اولین باران خوزستان نیز اسیدی خواهد بود؛ اگر بر این مشکلات نیز مشکل آب اضافه شود مشکلات زیست‌محیطی استان بیشتر خواهد شد.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه طبق گفته‌های رییس‌جمهور پیشرفت خوبی در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری انجام شده است، افزود: این طرح بدون آب عملی نخواهد شد.
 
وی همچنین در خصوص تمدید وضع فوق‌العاده در آمریکا علیه ایران و تخصیص تحریم‌های بیشتر بر ایران و نقض برجام، افزود: از آمریکا غیراز این نیز انتظار نمی‌رود. زیرا ما کشوری را که به صورت تمام و کمال در اختیار آمریکایی‌ها بود با رهبری امام راحل از چنگالشان در آوردیم و ضربه‌ای را به او زدیم و قدرت او را در منطقه شکسته‌ایم و این اقدامات از سوی آمریکا تعجب ندارد. آنچه جای تعجب دارد این است که در کشور کسانی هستند که چشم به آمریکا دارند.
 
حسن‌زاده با اشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار نیاز امروز کشور را ایستادگی بر اصول انقلاب عنوان کرد که این اصول تماماً در وصیت‌نامه امام بیان شده است؛ همچنین مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که انتخاب این رییس‌جمهور یا آن رییس‌جمهور در آمریکا فرقی برای ما ندارد و ما باید این راه را که مبارزه با اسکتبار جهانی است ادامه بدهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار