اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
منیژه حکمت از کارگردانان کشور در روز کتابگردی بر لزوم خوانش رمان در علاقه‌مندی به کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، این کارگردان که عصر پنج‌شنبه در محل شهر کتاب الف حضور یافته بود گفت: برای این که مردم با کتابخوانی آشتی کنند باید بتوانند رمان‌های جذاب بخوانند. رمان‌هایی که به مدد افرادی چون احمد محمود، سیمین دانشور، زویا پیرزاد، فریبا وفا و دیگران نوشته شده است و پس از خوانش این رمان‌ها آن‌ها را به کسانی که علاقه‌مند هستند امانت دهند و در کتاب‌خانه‌های خود نگه ندارند.

وی ادامه داد: نسل من از نسل‌های خوشبختی بود که به مدد حضور نشریه‌ای مثل کیهان‌بچه‌ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانی که هر ساله فیلمی جذاب داشت فرصت پیدا کرد تا تخیل خود را پرورش دهد اما متأسفانه جمعیت 22 میلیونی کودک و نوجوان امروز ما از این نعمات محروم هستند. هیچ نشریه‌ جذابی نیست که به کیهان‌بچه‌های آن دوره پهلو بزند. تیراژ کتابها هم که به 2 هزار رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه خوانش کتاب را با خواندن کتاب‌هایی مثل «تن‌تن و میلو» و کیهان‌بچه‌ها شروع کرده است گفت: نوستالژی کتاب خواندن‌های یواشکی زیر نور شمع از لحظات به یاد ماندنی نسل ماست. ما از طریق همین کتابها توانستیم با هنرهای دیگر مثل نقاشی، موسیقی، سینما آشنا شویم اما بچه‌های امروز دلخوشی فرهنگی ندارند و والدینشان نمی‌دانند یا نمی‌توانند بچه‌هایشان را به مراکزی مثل شهرکتاب بیاورند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار