شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
در این نشست مصوب شد انتقال آب بهداشتی سالم که پلمپ شده باشد به محل پایانه چذابه و مواکب مردمی پس از اطمینان از بهداشتی بودن آن ادامه یابد.
 در نشست روز جمعه ستاد اربعین حسینی به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در پایانه مرزی چذابه ، آخرین تمهیدات برای بازگشت زائران اربعین حسینی به وطن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا در این نشست که یک ساعت به طول انجامید علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ضمن تاکید بر رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی زائران بازگشته از سفر معنوی اربعین حسینی گفت: تا بازگشت آخرین زائر به وطن ، باید همه دستگاههای اجرایی ، پشتیبانی و مردمی پای کار باشند واحساس خستگی نکنند.

در این نشست مصوب شد انتقال آب بهداشتی سالم که پلمپ شده باشد به محل پایانه چذابه و مواکب مردمی پس از اطمینان از بهداشتی بودن آن ادامه یابد.

توزیع منظم آب بسته بندی شده ، تخلیه سریع پسماندهای مواکب ، تامین اقلام ضروری مواکب ، تجهیز اردوگاه اسکان اضطراری در منطقه ، تامین 30دستگاه موتورسیکلت برای انجام کارهای ضروری و مرتبط با توقفگاه خودرو از موارد مطرح شده و مصوب در این نشست بود.
محمد رستم منش مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز در این نشست با اعلام اینکه 100دستگاه اتوبوس شهرداری اهواز در حال خدمت رسانی به زائران و انتقال زائران بازگشته به توقفگاه خودرو هستند افزود: برای انتقال زائران به شهرهایشان باید 200دستگاه اتوبوس از شرکت های مسافری به این منطقه فراخوان شود که البته تعدادی اتوبوس هم اکنون در پایانه چذابه برای انتقال زائران آماده شده اند.

وی گفت: جابجایی زائران با اتوبوس های این سازمان به صورت شبانه روزی و بدون وقفه ادامه دارد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: آمادگی داریم نیازهای درمانی وبهداشتی زائرانی که هم اکنون در حال رفتن به عراق هستند و چه زائرانی که به وطن بازگشته اند تامین کنیم.

وی گفت: تاکنون 460مورد شبه آنفلوآنزا از زائران بازگشته در بیمارستان صحرایی و درمانگاه چذابه تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار گرفته اند.

دکتر ایدنی افزود: کار اصلی مجموعه پزشکی و درمانی مستقر در منطقه چذابه ، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در پیک بازگشت زائران می باشد که در این خصوص همکاران ما تمام وقت برای ارایه خدمات پزشکی آماده هستند و مراکز بهداشتی و درمانی بستان و سوسنگرد نیز در صورت ضرورت عملیاتی می شوند.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از برنامه ریزی این جمعیت برای توزیع 500هزار قوطی کنسرو در اوج بازگشت زائران در گذرگاه مرزی چذابه خبر داد.
وی گفت: با همکاری اداره کل اوقاف وحج و زیارت استان پنج کانتینر مواد غذایی ومایحتاج عمومی و ضروری زائران در منطقه چذابه مستقر است.

نادر عمید زاده فرماندار دشت آزاگان نیز در این نشست که تنها خبرنگار ایرنا دعوت شد بر هماهنگی و آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و انتظامی و امنیتی به منظور تسهیل بازگشت زائران اربعین تاکید کرد.

برچسب ها: ستاد اربعین ، چذابه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار