شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان از ویزیت بیش از ۵۰۰ نفر از مردم محروم سوسنگرد به مناسبت سالروز شکست حصر سوسنگرد و ایام اربعین حسینی خبر داد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، سرهنگ پاسدارعبدالنبی عبیداوی اظهار کرد: به مناسبت سالروز شکست حصر سوسنگرد و ایام اربعین حسینی اکیپ تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از استان به مناطق محروم سوسنگرد اعزام شد.

وی افزود: این گروه های تخصصی و فوق تخصصی به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تخصص های مختلف به ویزیت و مداوای رایگان مردم محروم سوسنگرد پرداختند.

 جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه این تخصص‌ها شامل داخلی، ارتوپدی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق، گوش و حلق و بینی، نرولوژی، اعصاب و روان سونوگرافی و قلب تامین شده است، افزود: همچنین  تمامی داروهای لازم و مورد نیاز نیز تهیه و تدارک شده است و تمام خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان برای بیماران مورد نظر انجام شد.

 عبیداوی، تصریح کرد: خدمات  بسیج جامعه پزشکی خوزستان کاملا رایگان و جهادی است و تمامی پزشکان حاضر در این اعزام ها با روحیه داوطلبانه، خودجوش و با تعهد و تخصص بالا درحال فعالیت هستند.

 وی همچنین از اعزام اکیپ پزشکی تخصصی به مناسبت هفته بسیج به منطقه حاشیه اهواز منطقه محروم سیاحی در پنجم آذرماه جاری خبر داد.

 عبیداوی، در ادامه با بیان اینکه این اعزام هم شامل تخصص هایی از جمله داخلی، ارتوپدی، قلب و عروق، نرولوژی، زنان و زایمان و اطفال است، افزود: در جلسه ای که با مرکز بهداشت غرب اهواز و همچنین ناحیه بسیج امام حسین(ع) گرفته شد با توجیه کامل در خصوص این طرح و مشخص کردن وظایف محوله مقرر شدف پزشکان عمومی از بین جمعیت مراجعه کنندگان غربالگری لازم انجام دهند و بیماران نیازمند که نیاز به مشاوره های تخصصی بر اساس کارت ارجاع تحویلی از سازمان بسیج جامعه پزشکی معرفی شوند.

 جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان همچنین گفت: برای پشتیبانی از زوار اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه بیمارستان صحرایی و درمانگاه های مجهز با همت و همکاری مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آبادان و همچنین بهداری جنوب راه اندازی شده و نسبت به امورات بهداشتی و درمانی زائرین سرویس دهی می شود.

عبیداوی در پایان تصریح کرد: تیم های بحرانی تخصصی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان هم در حال آمادگی لازم برای درمان مصدومین هستند.

 حسین عبدالعزیزی، مسئول روابط عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این زمینه گفت: حقیقتاً خدمت به بیماران و افراد نیازمند به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار استان خوزستان نوعی ایثار، جهاد و افتخار است.

 وی با بیان اینکه تمامی برنامه های فرهنگی بسیج در راستای لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تحقق شعار سال است، افزود: اعزام این اکیپ ها به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی از این مناطق به صورت مستمر و در طول سال در مناطق استان خوزستان در حال انجام است.

جهادگران بسیجی جامعه پزشکی استان خوزستان روز تعطیل نمی‌شناسد

مسئول روابط عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پاسخ به این سوال که چه انگیزه ای باعث شده که بسیجیان جامعه پزشکی به ویژه پزشکان در روز تعطیل و آن هم در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند، تاکید کرد: جهادگران بسیجی جامعه پزشکی استان خوزستان روز تعطیل نمی شناسد و با روحیه جهادی مشغول خدمت رسانی به مردم مناطق محروم هستند.

 عبدالعزیزی، در پایان گفت: خوشبختانه بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم پس از آن نقش مؤثری در جامعه داشته است و امروز نیز در حوزه اقتصاد و فرهنگ فعالیت های ارزشمند و چشمگیری را انجام داده است که لازم است مسؤولان کشور قدر بسیج را بدانند.

 همواره آماده خدمت رسانی به مردم مناطق محروم هستیم

صادق جلیلی، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان نیز در حاشیه ویزیت بیماران محروم منطقه سوسنگرد گفت: ۱۰ نفر از پزشکان متخصص تامین اجتماعی استان در زمینه‌های مختلف اعم از سونو گرافی، چشم پزشکی، داخلی و غیره به این منطقه اعزام شدند.

 وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و پاسداشتن ایثارگری و فداکاری‌های این مردم عزیز مهمترین هدف حضور بنده و همکاران ما در این مناطق است و افتخار می کنیم که در این مناطق به این مردم شریف خدمت می‌کنیم.

جلیلی، در پایان اظهار کرد: ما همواره آماده خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار هستیم و امیدواریم بتوانیم در این راه دین خود را به این مردم عزیز ادا کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار