اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی دیابت، همایش مردم و دیابت با حضور دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان خورزستان، دکتر منصور ظهیری رئیس دانشکده بهداشت و جمعی از کارشناسان مبارزه با بیماریها در سالن آمفی تئاتر دانشکده بهداشت برگزار شد.

دکتر سلمان زاده در این همایش اظهار داشت: بیش از 90 درصد موارد ابتلا به بیماری دیابت از نوع دوم است که با انتخاب سبک زندگی سالم قابل پیشگیری است.

وی افزود: ایران سومین کشور در منطقه آسیا از نظر تعداد بیماران دیابتی است به صورتی که از هر 12 نفر یک نفر مبتلا به دیابت است و درخوزستان نیز حدود 100 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

سلمان زاده با تاکید بر اینکه مهمترین راهکار و کلید سلامتی انسان، خود مراقبتی است، ادامه داد: دیابت دارای عوارض چشمی، کلیوی و مهمترین دلیل قطع عضو است که با انجام دستورالعمل ساده از جمله تحرک فیزیکی کافی شامل حداقل 150 دقیقه فعالیت فیزیکی در هفته، تغذیه مناسب، استفاده بیشتر از میوه ها و سبزیجات، حذف فست فود، کاهش و حذف دخانیات، استفاده نکردن از الکل و انتخاب زندگی سالم می تواند افراد را در مقابل بیماری دیابت بیمه کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای پیشگیری از دیابت به همکاری فرابخشی نیاز است و شهرداری ها، آموزش و پرورش، مهدکودک و سازمان های حمایتی باید در این زمینه با مرکز بهداشت استان همکاری کنند.

وی اضافه کرد: نیمی از افراد از بیماری خود مطلع نیستند و باید با انجام آزمایش از بیماری خود آگاه شوند چون تشخیص هرچه زودتر بیماری به کنترل بهتر عوارض کمک می کند.

سلمان زاده به بیماران مبتلا به دیابت توصیه کرد: دیابتی ها معاینات دوره ای انجام دهند و آزمایش های روزانه قند خون را انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: بیماران مبتلا به دیابت باید سالی یکبار عملکرد کلیه ها و چشم های خود را بررسی کنند. همچنین بیماران باید روزانه پاهای خود را معاینه و آموزش لازم را در خصوص استفاده از کفش مناسب و نحوه گرفتن ناخن ها فرا گیرند و داروهای خود را به موقع مصرف کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار