شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
اجرای طرح « کتابت را جا بگذار» توسط آموزش و پرورش خوزستان/دانش آموزان اهوازی کتابهای اهدایی خود را در پارک ها جا گذاشتند/هدف از مطالعه درک محبت و دوستی است/ تقی زاده: برای رفع تاریکی های تاریخی راهی جز خواندن نیست
دانش آموزان کتابخوان به پارک زیتون رفتند با اجرای طرح« کتابت را جا بگذار» کتاب های خود را به شهروندان اهواز اهدا کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه در کشورها توجه به کتاب و کتابخوانی است و برای رفع تاریکی های تاریخی راهی جز خواندن وجود ندارد.

به گزارش شوشان، محمد تقی زاده در همایش گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تجلیل از دانش آموزان کتابخوان برتر استان خوزستان، گفت: هدف از مطالعه افزایش مهارت های زندگی اجتماعی مانند درک، فهم، شناخت، صداقت، دوستی، وحدت، همبستگی و احترام به دیگران است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اجرای طرح « کتابت را جا بگذار» را اهدای کتاب به ذهن و روان انسانها دانست و گفت: دانش آموزان با اجرای این طرح که به صورت یکپارچه در سطح شهر اهواز صورت می گیرد، کتابهای اهدایی خود را در نقاط پرتردد شهر جا می گذارند تا مخاطبانی که به این کتابها دسترسی ندارند از آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام با خواندن آغاز شده است و تمامی منابع دینی انسان را امر به خواندن و نوشتن کرده اند،تصریح کرد: 5 هزار سال پیش قبل از میلاد ما دارای خط و کتابت بودیم، در عین حال 600 سال پیش از تاسیس دانشگاه آکسفورد، خوزستان دارای دانشگاه بوده است از این رو باید این پیشینه ی تاریخی را حفظ کرد و در راه ارتقا و نشر آن کوشید.

تقی زاده اظهار اینکه خوزستان دروازه ورود تشیع ومحل پیدایش اولین تمدن های ایرانی است، تاکید کرد:در حال حاضر در استان خوزستان سرانه کتاب، چاپ و نشر مطلوب نیست و باید این شاخص ها را افزایش بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: تجربه نشان داده علی رغم تمامی پیشرفت هایی که صورت گرفته است،هیچ چیز جای مطالعه با کتاب را نمی گیرد و دربررسی هایی که صورت گرفته مشخص شده است دانش آموزانی که علاوه بر مطالعه کتابهای درسی، به مطالعات غیردرسی می پردازند، موفق تر هستند.

در حاشیه همایش بزرگداشت کتاب و کتابخوانی: 

در این گردهمایی که در تالار ملی حفاری اهواز برگزار شد ،تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان،حرج چلداوی معاون پژوهشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی ،معاون پرورشی، رئیسی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز، عصاره سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، سعید رضوانی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان و جمعی کارشناسان آموزش و پرورش خوزستان حضور داشتند. 

از دانش آموزان کتابخوان برتر در این آیین با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

پس از پایان گردهمایی در تالار ملی حفاری، دانش آموزان کتابخوان به پارک زیتون رفتند با اجرای طرح« کتابت را جا بگذار» کتاب های خود را به شهروندان اهواز اهدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از دانش آموزان خواست در صفحه آخر کتابهای اهدایی متن زیر را بنویسند: 

«باسمه تعالی»
از آن جایی که همه ما در خانه تعدادی کتاب داریم که آنها را چندین بار مطالعه کرده ایم و چندین سال در کتابخانه خود نگه داشته ایم؛ چه بسا افرادی که علاقمند به مطالعه باشند ولی توانایی خرید آن را نداشته باشند.از این رو اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در راستای برنامه جهانی«کتابت را جا بگذار» اقدام به اجرای این برنامه در شهر اهواز کرده است.شما نیز می توانید با جا گذاشتن کتابهای خود در اماکن عمومی در ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه سهیم باشید.
طرح کتابت را جا بگذار
اهواز-پاییز 1395
آموزش و پرورش خوزستان












comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
comment
0
0
comment به جای طرح فراماسونی کتابت را جا بگذار که کپی برداری از کشور فرانسه می باشد شایسته است مسولین آموزش وپرورش به فکر اساسی برای کنترل وپایش کتابخانه های مدارس اهواز با شند که مملو از کتب ترویج [...]شده ...؟!
comment
انگری برد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
comment
0
0
comment بزرگوار

کنترل محتوی این کتب جامانده! با چه مرجع و ملجایی خواهد بود در ضمن یادآور می شود خیلی از دانش آموزانتان قدرت خرید ارزان ترین کتاب را هم ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار