شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
"در حاشیه" دستگیری پزشک قلابی در مسجدسلیمان

شوشان - دکتر آرش اعتمادی- مدیر مسئول نشریات پزشک جنوب و راوی سلامت

خبر تکان دهنده دستگیری یک پزشک قلابی در شهرستان مسجد سلیمان که بمدت دو سال به طبابت هم مشغول بوده جامعه پزشکی خوزستان را در بهت و حیرت فرو برده و از آنجا که زمینه ساز دستگیری وی هم فوت یکی از هموطنان عزیز بوده باعث تاثر و تاسف بیشتر می باشد.

متاسفانه در شرایطی که دیوار بی اعتمادی بین پزشکان و مردم کماکان پابرجاست، وقوع چنین اتفاقاتی باعث تشدید این جو بدبینی و زیر سوال رفتن قداست حرفه پزشکی از سوی متخلفین نادان و سودجو می گردد. 

مسئولان محترم درمان و نظام پزشکی استان کافی است نگاهی به کامنت های مردم در زیر خبر منتشر شده در سایت های خبری بیندازند، تا همچون «مشتی نمونه خروار» از نظرات مردم عزیزمان آگاه شوند. اغلب مردم وقوع چنین فاجعه ای را به عنوان نماد عینی سریال "در حاشیه " قلمداد  کرده اند. اینجانب به عنوان عضوی از جامعه پزشکی خوزستان قصد بزرگنمایی و جوسازی متعاقب این حادثه را نداشته و از سایر دوستان مطبوعاتی هم که احیانا خرده حسابی با ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارند، خواهشمندم که با پرهیز از جوسازی احساساتی، به مسئولان امر اجازه رسیدگی دقیق به موضوع را بدهند تا همچون حادثه «سیناگیت» بررسی علمی و عملی صورت گیرد.

در پایان از مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و نظام پزشکی خوزستان هم می خواهم بدور از هرگونه  جوسازی صورت گرفته، نسبت به نتیجه پرونده، اطلاع رسانی دقیقی صورت دهند در غیر این صورت همانند حادثه «سیناگیت» علی رغم برخورد علمی مناسب دانشگاه  در تمام مراحل اولیه، لیکن متاسفانه به دلیل جمع بندی نهایی ناقص، اقناع افکار عمومی صورت نگرفت و تنها برکناری رییس بیمارستان سینا خاتمه ای بر آن تلقی شد. در آن زمان هم نگارنده این موضوع را چند روز پس از مصاحبه مطبوعاتی  ریاست محترم دانشگاه به اطلاع ایشان رساندم که البته با توضیحاتی که ارایه نمودند تا حدی (فقط تا حدی) قانع گردیدم، لیکن اقناع افکار عمومی همیشه به سادگی اقناع همکاران جامعه پزشکی نیست.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار