اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
نشست مشترک آموزش‌ و‌ پرورش و ورزش/ شریعتی: پیش‌دبستانی یکی از راه‌های جلوگیری از افت تحصیلی در دانش‌آموزان است/ تقی‌زاده: مطالبات آموزش‌ و پرورش خوزستان باید پرداخت شود/ سید خلف موسوی: دستگاه هایی که به آموزش و پرورش و ورزش خوزستان کمک نمی کنند معرفی شوند
استاندار خوزستان 10 روز به شرکت ها و دستگاه های خوزستان برای کمک به سه حوزه پیش دبستانی، ورزش و کلاس کنکور زمان داد
شوشان: نشست مشترک آموزش‌ و‌ پرورش و ورزش و جوانان خوزستان در سالن جلسات استاندار برگزار شد.

دستگاه‌های اجرایی موظف به حمایت از توسعه پیش‌دبستانی هستند
  
در این نشست ، استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی در خانواده‌ها مشکل‌ساز ثبت‌نام نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی است، گفت: به خانواده‌هایی که برای ثبت‌نام فرزاندانشان در دوره پیش‌دبستانی با مشکل مالی مواجه هستند، یارانه پرداخت می‌شود.

دکتر غلامرضا شریعتی  اظهار کرد: اگر در استان خوزستان 50 درصد اعتبارات مورد نیاز برای توسعه پیش‌دبستانی تامین شود، وزارتخانه نیز 50 درصد مابقی را تقبل می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی در خانواده‌ها مشکل‌ساز ثبت‌نام نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی است، گفت: به خانواده‌هایی که برای ثبت‌نام فرزاندانشان در دوره پیش‌دبستانی با مشکل مالی مواجه هستند، یارانه پرداخت می‌شود.
 
استاندار خوزستان یکی از عوامل افت تحصیلی را دو زبانه بودن برخی از دانش‌آموزان عنوان و تصریح کرد: با بررسی‌های کارشناسی که صورت گرفت مشخص شد اجباری کردن پیش‌دبستانی یکی از راه‌های جلوگیری از افت تحصیلی در دانش‌آموزان است.
 
شریعتی همچنین با اظهار رضایت از ارتقای رتبه آموزش‌وپرورش خوزستان در چند سال اخیر، گفت: آموزش‌وپرورش خوزستان طی سال‌های اخیر روند رو به بهبودی را طی کرده است و برای اینکه این مسیر رو به رشد از نظر کیفی و کمی ادامه پیدا کند، باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات مادر در استان، راهکارهایی برای تأمین هزینه‌های مربوط به پیش‌دبستانی و کنکور در نظر بگیرند.‌
 
وی با تأکید بر لزوم برقراری عدالت آموزشی، اظهار کرد: بعضی از دانش‌آموزان زبده در استان به دلیل عدم تمکن مالی نمی‌توانند در کلاس‌های آمادگی کنکور شرکت کنند، از این رو در رشته‌هایی که متناسب با هوش و استعدادشان است پذیرفته نمی‌شوند؛ ما موظف هستیم که بسترهای مورد نیاز برای برخورداری آن‌ها از امکانات آموزشی را فراهم کنیم.

تقی‌زاده: مطالبات 150 میلیاردی آموزش‌وپرورش خوزستان باید پرداخت شود

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش خوزستان گفت: مطالبات 150 میلیارد تومانی آموزش‌ و پرورش از دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات باید بر اساس مصوبه شورای آموزش‌ و پرورش استان پرداخت شوند.
 
محمد تقی‌زاده در حاشیه نشست مشترک آموزش‌و‌پرورش و ورزش و جوانان استان اظهار کرد: سرانه آموزش‌وپرورش خوزستان در سال تحصیلی گذشته یک میلیارد و 40 میلیون تومان بود که سهم هر دانش‌آموز یک هزار و 400 تومان برآورد شد، این درحالی است که حجم مطالبات آموزش‌وپرورش استان از دستگاه‌های اجرایی و کارخانجات 150 میلیارد تومان است.
 
وی با بیان اینکه در صورت پرداخت این مطالبات تمامی مشکلات مالی آموزش‌وپرورش رفع می‌شود، گفت: یکی از دستگاه‌هایی که هنوز این مطالبات را پرداخت نکرده، پتروشیمی بندر امام است که رقم بدهی این شرکت به آموزش‌و‌پرورش خوزستان 57 میلیارد تومان است و اسناد آن نیز در دیوان محاسبات و اداره‌کل امور مالیاتی استان به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش خوزستان همچنین با اشاره به اینکه پوشش کامل پیش‌دبستانی در استان به حمایت‌های مالی نیاز دارد، افزود: در حال حاضر پوشش پیش‌دبستانی در خوزستان از 26 درصد در 2 سال گذشته، به مرز 90 درصد رسیده است اما مشکل این است که بخشی از این کلاس‌ها در کانکس، حسینیه‌ها و منازل برگزار می‌شود که با تأمین منابع مالی مورد نیاز، این مشکلات رفع می‌شود.
 
تقی‌زاده با بیان اینکه ثبت‌نام نوآموزان در مناطق محروم با استفاده از اعتبارات وزارتی صورت گرفته است، گفت: با اجباری شدن پیش‌دبستانی که یک اقدام علمی و اساسی در پیشگیری و کنترل افت تحصیلی محسوب می‌شود، توجه خانواده‌ها بیشتر به این دوره تحصیلی معطوف شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که در سال آینده پوشش 100 درصدی پیش‌دبستانی در خوزستان محقق شود.

سید خلف موسوی : دستگاه هایی که به آموزش و پرورش و ورزش خوزستان کمک نمی کنند معرفی شوند

همچنین در این نشست ،  شهردار اهواز گفت: اسامی شرکت ها و دستگاه های خوزستان که به سه بخش پیش دبستانی، برگزاری کلاس های کنکور و ورزش کمک نکنند به مردم استان معرفی شوند.

سید خلف موسوی بیان کرد: پیشنهاد می دهم که سهم هر شرکت و دستگاه برای کمک به سه حوزه پیش دبستانی، ورزش و کلاس کنکور مشخص شود و مدیران خوزستانی که حاضر به کمک به این سه بخش نیستند به مردم استان معرفی شوند. وی گفت: شهرداری اعتباری که در این سه حوزه برای حاشیه شهرها لازم است پرداخت خواهد کرد.

 یک درصد اعتبارات به آموزش و پرورش و ورزش

مشاور استاندار خوزستان در امور اقتصادی نیز گفت: درسال 93 مصوب شد که دستگاه های اجرایی یک درصد از اعتبارات خود را به بخش آموزش و پرورش و ورزش اختصاص دهند.

عبدالرسول ممتازان بیان کرد: قرار بود از این یک درصد اعتبار 30 درصد به بخش زیر ساخت های آموزشی و ورزشی اختصاص یابد و 40 درصد نیز برای ترویج ورزش همگانی استفاده شود.

 کمک به آموزش و پرورش و ورزش از محل مالیات بر آلاینده ها

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان نیز بیان کرد: برای کمک به آموزش و پرورش و ورزش می توان از محل مالیات بر آلاینده های خوزستان استفاده کرد.

ناصر هاشمی گفت: همچنین از بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نیز اداره کل امور مالیاتی خوزستان می تواند به این دو بخش کمک کند.

بر اساس بررسی انجام گرفته مشخص شده است برای کمک به سه بخش پیش دبستانی، کلاس های کنکور و ورزش 270 میلیارد ریال در خوزستان اعتبار لازم است که از این میزان اعتبار 130 میلیارد ریال توسط وزارت آموزش و پرورش تامین می شود و باقی اعتبار مورد نیاز از درون استان باید تامین شود.

در این نشست به دلیل برخی نا هماهنگی ها برخی مدیران در این نشست حضور نداشتند و فقط تعدادی از نمایندگان دستگاه ها حضور یافتند.

استاندار خوزستان 10 روز به شرکت ها و دستگاه های خوزستان برای کمک به سه حوزه پیش دبستانی، ورزش و کلاس کنکور زمان داد تا راهکار مناسب برای کمک به این حوزه ها را ارائه دهند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار