شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
سواد آموزی در حال حاضر به لایه های سخت و دشوار خود رسیده است.
طی چهار سال گذشته 220 هزار بی سواد  و کم سواد در خوزستان تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار گرفتند. 

به گزارش شوشان، موسی شیخی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، حدود 293 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در خوزستان خود را بی سواد و کم سواد معرفی کردند که تا کنون 220 هزار نفر از آنها در دوره های مربوط به بی سوادی شرکت کردند و باسواد شدند.
 وی گفت: از مجموع آمار اعلام شده  59 هزار و 25 نفر هنوز از نعمت سواد بی بهره اند که اطلاعات تکمیلی در خصوص تعداد افراد جامانده از سواد تا پایان سال توسط مرکز آمار ایران ابلاغ می شود که  در سال تحصیلی جاری ،براساس این آمار برنامه ریزی می کنیم.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: سواد آموزان در دوره های سواد آموزی مهارت های اساسی زندگی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، چگونگی رعایت بهداشت فردی و گروهی، شیوه صحیح سبک زندگی و مدیریت خانواده را نیز آموزش می بینند.
وی  گفت : سواد آموزی در حال حاضر به لایه های سخت و دشوار خود رسیده است و مشکلات ما در مجموعه سواد آموزی در استان عدم استقبال بی سوادان نسبت به خودآموزی، نداشتن اطلاعات و مشخصات فردی افراد ،رجعت بی سوادی به دلیل عدم استمرار آموزش آنها و مشکلات فرهنگی و اقتصادی است  که این عوامل سبب افزایش آمار بی سوادی  در خوزستان می شود.


برچسب ها: بی سواد ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار