شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
نقض برجام محرز است؛ دولت اقدام نشان دهد‌
امام جمعه ایلام گفت: در حالی که نقض برجام از سوی طرف‌های مقابل محرز است عدم پاسخ‌گویی دولت در برابر موضع‌گیری مقامات آمریکایی که حاکی از عقب‌نشینی و تن دادن به خواسته‌های تحمیلی آنهاست جای تاسف دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام اظهار داشت:  بسیج و بسیجی مسئولیت سنگینی در کشور به عهده دارد.

وی با گرامیداشت 5 آذر روز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام (ره) گفت: تشکیل بسیج به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب منشاء خدمات فراوانی برای کشور بوده و توانسته با ایجاد جاذبه در جامعه برای مشارکت و جذب جوانان برای ساخت و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف اقدامات مهمی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: امروز شاهدیم که بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه با الگوگیری از موفقیت گسترده این نیروی مردمی در عرصه‌ها و مقاطع زمانی مختلف برای تاسیس آن در کشورهای خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی در ادامه به فرماشات مقام معظم رهبری در مورد برجام اشاره کرد و گفت: اصرار بر ادامه مسیر بی‌دستاورد برجام توسط برخی از مسئولان داستان غم‌انگیزی است که باید با توجه سخنان رهبری که به نوعی فصل‌الخطاب و اتمام حجت با مسئولان بود پایان یابد.

امام جمعه اسلام تصریح کرد: در حالی که نقض برجام از سوی طرف های مقابل محرز است عدم پاسخ‌گویی دولت در برابر موضع‌گیری مقامات آمریکایی که حاکی از عقب‌نشینی و تن دادن به خواسته‌های تحمیلی آنهاست جای تاسف دارد.

وی افزود: در حالی که آمریکا به تعهدات مکتوب و قانونی‌اش در خصوص برجام عمل نمی‌کند برخی که موافق سرسخت برجام هستند می‌گویند آمریکا قول داده که اقداماتش را درباره برجام اصلاح کند که اطمینان به این قول شفاهی تعجب برانگیز است.

لطفی اظهار داشت: دولت هنوز برجام را بزرگترین پیروزی خود می‌داند و در برابر نقض برجام بر‌اساس شروط رهبری هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اسلام در بخش دیگری از خطبه ها به جنجال‌سازی اخیر در ارتباط با لغو سخنرانی یکی از نمایندگان پرداخت و گفت: در حالی که دولت یازدهم هشت سند کلیدی و راهبردی در خصوص موضوعات مهم کشور را در برابر خود دارد با هیاهو و جنجال درباره مسائل دست چندم و حاشیه‌ای می‌خواهند از پاسخگویی در خصوص اینکه تاکنون چه گامی برای تحقق این سیاست‌ها برداشته‌اند، شانه خالی کنند.

وی گفت: وضعیت بد اقتصادی و تعطیلی بخش اعظمی از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی بزرگترین چالش نظام و دغدغه مردم است نه لغو سخنرانی که اینگونه درمورد آن نامه نگاری انجام می‌شود.

امام جمعه ایلام افزود: لازم بود دولت به جای نامه‌نگاری با وزرا در مورد لغو یک سخنرانی برای برطرف کردن مشکلات عدیده در مرز مهران و بلاتکلیفی هزاران زائر اربعین حسینی که با داشتن ویزا و گذرنامه مرز بر روی آنها بسته شد دستور پیگیری می دادند.

وی با تشکر از مردم که برای پذیرایی از زائران به خوبی پای کار بودند اظهار داشت: کراراً نسبت به بهبود زیرساخت‌ها از قبیل احداث بزرگراه بین ایلام و مهران، احداث خط ریلی قطار، توسعه فرودگاه به دولت تذکر داده شد اما متاسفانه اقدام جدی از ناحیه دولت در رفع مشکلات تردد زوار اربعین حسینی صورت نگرفت، بهتر بود ریاست محترم جمهور برای احداث زیرساخت‌های استان محروم ایلام به وزرای مربوطه مکاتبه می‌کرد.

امام جمعه ایلام در پایان با تسلیت فقدان آیت اله موسوی اردبیلی اقدام تکفیری ها در به شهادت رساندن تعدادی از زائران را محکوم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار