اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام رهامی
رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب با بیان اینکه فعلاً بر سر روحانی اجماع داریم گفت: اگر از ابتدا اعلام شودکه نامزد دیگری در ۹۶ نداریم، آسیب‌پذیری ما بالا می‌رود.
حجت‌الاسلام محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، فعالیت‌های این کمیته در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای 96 را تشریح کرد.

وی گفت: این کمیته بر اساس چارچوب شورای هماهنگی در قالب احزاب و برای سرو وسامان دادن به انتخابات وظایفش را طبق آئین‌نامه انجام می‌دهد. ما در تهران و شهرستانها تلاش می‌کنیم که برای ریاست جمهوری و شوراها فعالیت کنیم.

حجت‌الاسلام رهامی افزود: احزابی که آئین‌نامه را قبول دارند نسبت به شناسایی نیروها در تهران و شهرستانها فعالیت می‌کنند تا با مجموعه نیروهای اصلاح‌طلب به لیست واحد برسیم و اگر نشد باید ببینیم با چه مدلی می‌توان ائتلاف کرد.

رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب درباره اختلاف اخیر بین شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و جدا شدن برخی احزاب اصلاح‌طلب از شورای سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معیارهای کلی را اعلام می‌کند. اگر شورای سیاست‌گذاری وارد اجراییات هم شود، در آن صورت تلاش می‌کنیم با کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب لیست مشترک ارائه کنند و اگر به لیست مشترک نرسیم تلاش می‌کنیم تا 70 الی 80 درصد مشترک باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از مبانی اصلاح‌طلبی اختلاف نظر نداریم بلکه اختلاف در نوع روش کاری ماست. نه اشخاص حقیقی‌ ما کسانی هستند که بتوانند لیست ارائه دهند و نه احزابمان طوری هستند که بی‌نیاز از اشخاص حقیقی باشند.

وی افزود: در یک مدل اکثریت با احزاب اصلاح‌طلب است و اشخاص حقیقی باید 50% احزاب باشند. در مدل دیگری اشخاص حقیقی تعدادشان بیشتر است. برخی برای توسعه پایدار کشور مدل حزبی را تقویت می‌کنند و تعدادی نظرشان بر این است چون ما به شرایط کشورهای دیگر نرسیدیم باید مدل جبهه‌ای با محوریت اشخاص را تقویت کنیم. این مسئله اختلاف در گفتمان اصلاح‌طلبی نیست و تلاش می‌کنیم هر دو شورا بهم نزدیک شوند.

حجت‌الاسلام رهامی با بیان اینکه تجربه شورای شهر چهارم و مجلس دهم نشان داد نباید انشقاقی بین اصلاح‌طلبان بوجود بیاید، اظهار کرد: درباره ریاست جمهوری قرار نیست این دو مرجع(شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی) دخالت کنند بلکه نهادهایی موثرتر همچون برخی علمای قم، شخصیتهای ملی مانند هاشمی، ناطق نوری، سیدحسن خمینی و رئیس دولت اصلاحات صاحب نظر هستند و در این راستا نگرانی از بابت ایجاد شکاف موضوعیت ندارد.

عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها درباره احتمال معرفی نامزد دیگری در کنار روحانی برای انتخابات 96، گفت: ما هم می‌خواهیم انسجام باشد و با چند کاندیدا وارد نشویم تا شکست 84 تکرار نشود اما اگر از ابتدا اعلام شود که نامزد دیگری نداریم آسیب‌پذیری ما بالا می‌رود و ممکن است مشکلی پیش بیاید که دست ما در انتخابات خالی شود.

** اگر روحانی در انتخابات 96 ثبت نام نکند، تکلیف اصلاح‌طلبان چه می‌شود؟

وی افزود: اگر بگوییم اصلاح‌طلبان نامزد دارای صلاحیت ندارند، عیب بزرگی برای جبهه اصلاحات است و نقطه ضعف ماست. اینکه ما فعلاً بر سر روحانی اجماع داریم و می‌خواهیم در انتخابات یک نامزد داشته باشیم درست است اما اینکه بگوییم شخص دیگری هم برای اداره کشور نداریم اشکال ماست. اگر روحانی نتوانست در انتخابات ثبت نام کند تکلیف چه می‌شود؟

دبیر کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مشکل دولت در ماه‌های باقی مانده چیست، گفت: برخی حوزه‌ها مورد غفلت واقع شده و مهم‌ترین وظیفه دولت در حوزه اقتصادی، از بین بردن رکود است. در شهرهای دور دست بازاریان و کسبه شدیداً از رکود ناراحت‌اند. این فضا که مردم احساس کنند در حوزه‌های اقتصادی کاری نشده یک نگرانی بزرگ است و در ماه‌های باقی مانده روحانی باید قدمهای محسوسی در گشایش بازار بردارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار