شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
معاون هلال‌احمر استان سمنان
معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه آمار تلفات سانحه برخورد دو قطار در هفت‌خوان دامغان ۴۵ نفر بوده است گفت: اجساد جان‌باختگان قابل‌شناسایی نبود.
علی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: شب گذشته و در پایان امدادرسانی و جداسازی اجساد از واگن‌های سوخته 45 جسد به سردخانه منتقل شد.

وی با اشاره به این‌که جسد یک مادر و کودک در یک کیسه گذاشته‌شده بود خاطرنشان کرد: برخی آمار این دو جسد را یک نفر حساب کرده و آمار فوتی‌ها را 44 نفر اعلام کردند درصورتی‌که از همان دیشب تعداد قربانی‌ها 45 نفر اعلام‌شده بود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه بیشتر اجساد کاملاً سوخته بودند تصریح کرد: اجساد قربانیانی که در واگن سوخته شده بود به‌شدت از بین رفته بودند به‌طوری‌که قابل‌شناسایی نبودند.

وی ادامه داد: اجساد سوخته فوتی‌ها عمدتاً برای انجام آزمایش‌های تخصصی و تشخیص هویت به سازمان پزشکی قانونی منتقل شدند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه امدادگران به‌سرعت و در همان ساعت اولیه سانحه در محل حضور یافتند خاطرنشان کرد: متأسفانه کسانی که در واگن گیر افتاده بودند؛ در همان دقایق اولیه سانحه جان‌باخته بودند.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های امدادی و دستگاه‌های مسئول خود را به‌سرعت به محل سانحه رساندند افزود: پرسنل راه‌آهن پیش از رسیدن امدادگران و به‌سرعت دیگر مسافران را راهی کرده بودند تا جلوی حوادث احتمالی بعد گرفته شود و فضا برای امدادرسانی و اطفای حریق فراهم شود.

یحیایی با تقدیر از امدادگران هلال‌احمر گفت: امدادگران ما از 2 طریق زمینی و هوایی به محل حادثه اعزام شدند و نخستین امدادگران کمتر از نیم ساعت بعد از سانحه در محل حاضرشده بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار