اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اتهام‌زنی وزیر بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، گفت: فردی که خود را عضو هیأت علمی دانشگاه بقیه‌الله معرفی کرده هیچ ارتباطی با این دانشگاه نداشته است و ما از وزیر بهداشت گلایه‌مند هستیم چرا که اتهام جدی به دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله وارد کرده و باید نسبت به تکذیب این مسئله اقدام کند.
علیرضا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ در ارتباط با صحبت‌های روز گذشته سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در استان مشهد مبنی بر اینکه اکثر مقالات علمی که توسط نشریه نیچر به عنوان مقالات تقلبی عنوان شده است، مربوط به دانشگاه بقیه‌الله بوده، اظهار داشت:‌ حدود یک ماه قبل نشریه‌ نیچر اعلام کرد که دانشمندان ایرانی 58 مقاله چاپ کرده‌اند که در آن تقلب صورت گرفته در قسمتی از این نشریه نیز اسم مقالات منتشر شده است. 

وی افزود: اسامی تعدادی از دانشگاه‌ها در این زمینه منتشر شده بود که بلافاصله پس از آن وزارت بهداشت درخواست تشکیل کمیته اخلاق فوق‌العاده داد و علاوه بر دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر چندین بار نام دانشگاه بقیه‌الله عنوان شده بود و فردی به نام «ع.ی» خود را عضو هیأت علمی دانشگاه بقیه‌الله معرفی کرده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: این فرد نه دانشجو و نه عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله بوده کو نه ارتباطی با این دانشگاه داشته است ولی متأسفانه 28 مقاله را به عنوان مرکز بیولوژی سلولی دانشگاه بقیه‌الله معرفی کرده است،‌این در حالی بوده که ما اصلاً در این دانشگاه چنین مرکزی را نداریم و این عنوان کاملاً‌ جعلی است. 

جلالی گفت: بلافاصله پس از مشخص شدن این مسئله نامه‌ای برای شخص وزیر ارسال کرده و جلسه فوری در این زمینه با حضور نمایندگان و وزیر بهداشت برگزار شد و اکنون از فرد خاطی شکایت قضایی انجام شده است. 

وی اضافه کرد: «ع.ی» دانشجوی فوق لیسانس بیولوژی یکی دانشگاه کشور بوده و اقدام به تأسیس یک شرکت جعلی کرده و در قالب آن چاپ مقالات برای برخی از افراد را انجام داده است‌، حتی با برخی از اعضاء هیأت علمی و دانشگاه‌ها قرارداد بسته و یک مقاله را با سه اسم و عناوین مختلف منتشر کرده است و نشریه نیچر هم از این طریق متوجه مسأله می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله افزود: این فرد تخلفات مکرر انجام داده و بر اساس بررسی حساب بانکی آن مشخص شده که گردش مالی هنگفتی را دارد، لذا به طور کلی ما به وزیر بهداشت نامه نوشتیم و اعلام کردیم چنین هیأت علمی در دانشگاه نداریم ولی متأسفانه وزیر بهداشت از دانشگاه بقیه‌الله به عنوان دانشگاهی که تقلب انجام داده نام برده است.

جلالی خاطر نشان کرد: ما از وزیر بهداشت گلایه‌مند هستیم چرا که اتهام جدی به دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله وارد کرده و باید نسبت به تکذیب این مسئله اقدام کند.

به‌گزارش فارس؛ قاضی‌زاده هاشمی دز اظهاراتی عجیب با اتهام‌زنی به دانشگاه بقیه‌الله گفته بود: متأسفانه چندی پیش در دانشگاه بقیه‌الله، کپی و تقلب در 58 مقاله ISI به اثبات رسید که تأسف‌بار است که استادی برای گرفتن ارتقای علمی دست به خرید و یا کپی مقاله بزند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار