اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
این روزها مردم کشورمان غمگین هستند چرا که تعدادی از هموطنانمان به‌واسطه جنایات داعش در حله عراق شهید شدند و برخی دیگر از مردم پس از برخورد دو قطار و آتش‌سوزی به کام مرگ فرو رفتند. بخشی از جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به این دو موضوع اختصاص یافت. در ابتدای جلسه، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، در سخنانی، با ابراز تاسف از رحلت مرجع عالی‌قدر، شادروان آیت‌ا... موسوی اردبیلی و تسلیت مجدد این ضایعه به مردم، حوزه‌های علمیه و اعضای مجمع، گفت: ایشان از دوران انقلاب تا پایان عمر شریفشان، منشاء خیر و خدمات فراوان برای کشور و انقلاب بود.

 آیت‌ا...راهپیمایی میلیونی مسلمانان از سراسر جهان به ویژه زائران ایرانی به مناسبت اربعین حسینی را شگفت‌آور و در کل جهان در خور تحسین دانست و گفت: عظمت این حضور برای دنیا، معنی‌دار و برای جهان اسلام وحدت‌بخش و الهام آفرین است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تاسف شدید از جنایت اخیر گروهک تروریستی داعش در منطقه حلّه عراق که منجر به شهادت و مصدومیت جمع زیادی از زائران محترم کربلا و نجف به ویژه زائران ایرانی شد، گفت: هر چند به برکت حضور هوشمندانه و مقتدرانه نیروهای امنیتی، در داخل امنیت خوبی برخوردار است، ولی گروهک داعش که ضربات کاری و هولناکی را در مناطق سوریه و عراق متحمل شده و به خطر جدی افتاده‌اند، متاسفانه دست به اقدامات مذبوحانه زده و زائران بی‌دفاع عتبات را به شهادت می‌رساند که باید برای امنیت بیشتر زائران در خارج از مرزها نیز اقدامات مؤثرتری انجام شود. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، با اشاره به حادثه‌ تاسف‌بار تصادف دو قطار در مسیر سمنان و دامغان که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان شد، با تسلیت این اتفاق به خانواده‌های عزادار، مخصوصا مردم استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز، گفت: متاسفیم که چنین حادثه‌ای رخ داد و این انتظار از مسئولان مربوطه وجود دارد که در خصوص علل آن، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن برخورد قاطع با مسببان احتمالی، نسبت به رسیدگی به امور مجروحان و تسلای خاطر بازماندگان سریع‌تر عمل نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با گرامیداشت هفته بسیج، به تاریخچه تاسیس بسیج مستضعفین توسط امام(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان با درایت، آینده‌اندیشی و پیش‌بینی‌های لازمی که داشتند و با توجه به اینکه مطمئن بودند انقلاب به دلیل ماهیت ظلم‌ستیزی خود، در آینده دچار موانع و مشکلات تحمیلی داخلی و خارجی خواهد شد، به فکر تاسیس نیروی مردمی بسیج بیست میلیونی افتادند.

 آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، افزود: انقلاب اسلامی ایران با حضور پرشور مردم و بدون حمایت‌های خارجی پیروز شد و با حضور و مشارکت مردم تداوم یافت و برای ادامه هم به حضور مردم نیاز داشت و خواهد داشت. وی افزود: طبیعی بود که این انقلاب مردمی موجب وحشت دیکتاتوری به نام صدام در عراق و دشمنان جهانی شد، لذا بسیج مردم برای مقابله با این حجم وسیع تهاجمات از ابداعات امام راحل بود، که آثار ارزشمندی در تاریخ برجای گذاشت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حماسه آفرینی بسیج در ۸ سال دفاع مقدس را بی‌نظیر خواند و گفت: این حماسه آفرینی هیچ وقت از حافظه تاریخی مردم فراموش نخواهد شد، زیرا در این دوران توانستیم به مدد جانفشانی نیروهای مسلح و بسیج مردمی، جنگ را به خوبی اداره و پس از جنگ نیز حقانیت خود را در عرصه سیاسی به دنیا اثبات کنیم.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، سرنوشت شوم و نکبت بار صدام، منافقین، ارتجاع منطقه و حتی نیروهای اشغالگر را عبرت‌آموز برای تاریخ دانست و گفت: در حالی که خداوند به ملت ایران نصرت داد، ولی اکنون نیروهای آمریکایی در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و بقیه مناطق با چه مشکلاتی مواجه‌اند، سرنوشت صدام و منافقین کوردل چه شد!؟ ایشان افزود: طبیعی بود که این انقلاب مردمی موجب وحشت دیکتاتوری به نام صدام در عراق و دشمنان جهانی شد، لذا بسیج مردم برای مقابله با این حجم وسیع تهاجمات از ابداعات امام راحل بود، که آثار ارزشمندی در تاریخ برجای گذاشت. ایشان تاکید کرد: اگر همچنان به مردم و اراده آنان تکیه داشته باشیم، خداوند نیز ما را کمک خواهد کرد و انقلاب آسیب نخواهد دید.

برچسب ها: فاجعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار