شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

شامگاه شنبه 6 آذرماه 95 دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه دکتر بیژن حسین پور مدیر دانشجویی دانشگاه از سید محمد موسوی دانشجوی دانشگاه ساکن در معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز  از دانشجوی ضرب و شتم دیده توسط ضاربان خیابانی عیادت کردخوابگاه صدف که شب قبل مورد زورگیری و ضرب و شتم سه ضارب خیابانی قرار گرفته بود، دیدار و همچنین از محل درگیری بازدید کرد.

دکتر ساسان موگهی با بیان اینکه پیاده رو کنار خوابگاه صدف با وجود فضای سبزی که درختان آن هرس نشده و همچنین عدم وجود چراغ و روشنایی کافی، محلی برای بروز جرم زورگیری را فراهم آورده است، گفت: ساعت 22 و 30 دقیقه جمعه پنجم آذرماه 95 در خیابان اصلی گلستان حد فاصل خیابان سعدی و بوستان، حوالی خوابگاه صدف یکی از دانشجویان پسر دانشگاه مورد زورگیری سه نفر از افراد شرور با سلاح سرد قرار گرفت که پس از وارد آوردن سه ضربه چاقو به بازو و کتف وی و همچنین ربودن گوشی تلفن همراه این دانشجو، متواری شدند.

وی ادامه داد: این دانشجو بلافاصله توسط دوستانش به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: به محض اطلاع مسئولان دانشگاه از این حادثه، دکتر حسین‌پور مدیر دانشجویی دانشگاه در بیمارستان بر بالین این دانشجو حاضر شد و از نزدیک پیگیر مسائل درمانی وی تا ساعات اولیه بامداد بود.

موگهی در خصوص وضعیت فعلی این دانشجو، گفت: خوشبختانه جراحت واردشده به این دانشجو ترمیم و صبح شنبه از بیمارستان ترخیص شده است؛ همچنین وی برای طی مراحل شکایت و پیگیری قانونی در مراجع قضایی حضور پیدا کرد.

وی افزود: یکی از ضاربان نیز با تلاش نیروی انتظامی همان زمان دستگیر شد و به جرم خود نیز اعتراف کرده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: اگرچه بحث زورگیری مقوله‌ای نیست که صرفاً در اطراف خوابگاه‌های دانشجویی رخ دهد، اما از مأموران نیروی انتظامی انتظار می‌رود با گشت‌زنی‌های مکرر نسبت به برقراری امنیت مکان‌های تجمع دانشجویی حساسیت داشته باشند، به‌طوری‌که هیچ زورگیری محیط را برای ارتکاب جرم امن نبیند.

وی با بیان اینکه حفظ و تأمین امنیت فضای بیرون خوابگاه بر عهده نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: همچنین تأمین روشنایی و هرس درختان محوطه خوابگاه در حیطه وظایف سازمان برق و شهرداری است؛ مکاتبه با شهرداری برای هرس گیاهان، شرکت برق به‌‌منظور تأمین روشنایی خیابان و نیروی انتظامی جهت افزایش گشت‌زنی در اطراف خوابگاه‌های دانشجویی صورت گرفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: دانشگاه نیز نسبت به تأمین روشنایی و همچنین هرس گیاهان تا چند ده متری خوابگاه دانشجویی اقدام کرده است؛ همچنین با صرف هزینه‌ای چند صد میلیونی با یکی از شرکت‌های مورد تأیید نیروی انتظامی نسبت به نصب کانکس و به‌کارگیری نیروی حفاظتی در اطراف 2 خوابگاه بزرگ دختران اقدام شده است.

موگهی با بیان اینکه بزودی از پلیس پیشگیری جهت ارائه آموزش های لازم به دانشجویان در خوابگاه ها دعوت خواهد شد اذعان داشت: بهتر است دانشجویان در عبور از چنین محل هایی بیشتر احتیاط کرده و لازم است دانشجویان برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از تردد به‌تنهایی در ساعات پایانی شب و از قسمت‌های تاریک شهر جداً خودداری کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار