اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
پیام تسلیت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) 

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازدر پیامی فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و فرزند گرانقدرش امام رضا (ع) را به تمامی رهروان آن حضرت بویژه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و همچنین تلاشگران عرصه سلامت تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

با فرارسیدن 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و فرزند گرانقدرش امام رضا (ع) زمین و زمان داغدار و سیاه پوش است.

پیامبری با اخلاق و مهربان که در عصر جهالت و تاریکی از جانب خداوند برای هدایت بشریت ماموریت یافت و پس از آن با تحمل رنج و سختی های فراوان، پرده های نادانی و ظلمت را از پیش روی چشمان مردمان عصر خویش کنار زد و توانست پایه‌های حکومتی دینی و اسلامی را بنا کند، اسلام ناب محمدی که تا به امروز هیچ‌ قدرتی نتوانسته کوچک‌ترین خدشه‌ای بر آن وارد کند و دشمنان آن به خوبی دریافته اند که توانایی پاسخگویی به منطق اسلام و قرآن را ندارند.

در این روزهای حزن آلود، وقوع انفجار تروریستی در مسیر بازگشت هموطنان در خاک عراق که منجر به شهادت مظلومانه ده ها تن از زائران اربعین حسینی شد، غم و اندوه مضاعفی را بر روح و روان دل شیعیان اسلام وارد نمود.

گروه تروریستی و تکفیری داعش که در صحنه نبرد با پیروان راستین اسلام با شکست های پی در پی روبرو شده، نتوانسته شکوه و عظمت مراسم معنوی اربعین سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان را پذیرفته و در اقدامی وحشیانه دست به شهادت زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زده که با این اقدام، کمال دشمنی پایان ناپذیر خود را نسبت به پیامبر رحمت و مغفرت و  اهل بیت(ع) بر همگان نمایان ساختند.

در این شرایط حساس کنونی که از یک طرف غم و اندوه وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) بر دل ها سنگینی می کند، مصیبت از دست دادن هموطنان عزیزمان در کشور عراق، اندوهمان را صدها برابر ساخت و فرصتی شد تا حیاتی ترین نیاز فرهنگی جهان اسلام که همان افزایش بصیرت و شناخت ترفند های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام است، را بار دیگر یادآور شویم.

 اختلاف و تفرقه افکنی ای که در اولین ساعات رحلت پیامبر (ص) سر برآورد و از سوی دشمنان اسلام پشتیبانی شد و اثرات شوم آن در شهادت امام حسن مجتبی (ع) و اقامه دولت بنی امیه و پس از آن شهادت اهل بیت (ع) و امامان معصوم نمایان گشت و به جرات می توان ادعا نمود که هیچ دشمنی به اندازه تفرقه و اختلاف در بین جوامع اسلامی، قادر به کند نمودن جریان بیداری ملتها و شناخت اسلام واقعی و به تعبیر امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی، نبوده است.

بنابراین در این برهه زمانی وظیفه همه مردم ولایت مدار و با بصیرت عزیز کشورمان است که با اتحاد و همدلی مثال زدنی و با بصیرت، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را بخوبی درک کرده و با پیروی از رهنمود مقام معظم رهبری(مدظله العالی) روی پای خود ایستاده تا ایران اسلامی بیش از پیش از خطرات در امان مانده و همیشه پیروز و سربلند باشد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و فرزند گرانقدرش امام رضا (ع) را به همه شیعیان و دوستداران آن حضرت و جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تسلیت و تعزیت عرض می نماید.

امید است در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) و عنایت خداوند متعال،  توفیق پیروی از کلام حق  و سیره اهل بیت (ع) در تمامی جنبه های زندگی به خصوص در راستای رشد و تعالی انسانیت را داشته باشیم.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار