شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
 خوزستان همزمان با 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام دومین پیشوای شیعیان به سوگ نشست.

آیین های عزاداری ویژه رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) از شامگاه یکشنبه در شهرها و روستاهای خوزستان آغاز شده است.

از دیرباز بسیاری از مردم خوزستان در این روز مراسم روضه خوانی و مداحی در منازل خود برگزار می کنند تا به این وسیله یاد این ایام حزن آلود را گرامی بدارند و برخی نیز با توزیع نذورات و خیرات در آیین های سوگواری مشارکت می کنند. 

مساجد و حسینیه ها و مواکبی که در خیابان ها برپا شده است نیز در این روز پذیرای عزادارن است. بقاع متبرکه استان به خصوص حرم نبی دانیال (ع) در شوش و حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی (ع) نیز هرساله شاهد خیل جمعیت عزاداران و زائران هستند.

نصب بیرق های سیاه بر سردر منازل، ادارات، خیابان ها و میادین به نشانه عزاداری نیز از دیگر سنت های مردم عزادار در این روزهاست.

در کلیات مفاتیح الجنان به خواندن 'زیارت نامه ائمه بقیع' و 'زیارت پیامبر از راه دور' در روز 28 صفر همزمان با رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) توصیه شده است.

در حدیثی از حضرت محمد (ص) آمده است که فرمودند: هر کس مرا زیارت کند چه در حال حیات و چه در حال ممات من در قیامت او را زیارت می کنم و او را از وحشت روز قیامت نجات خواهم داد.

پیامبر اکرم (ص) پس از 23 سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، در روز 28 ماه صفر یازدهم هجرت پس از 14 روز بیماری، رحلت فرمودند که در جوار مسجدی که تاسیس کرده بود، به خاک سپرده شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار