اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فعالیت های معاونت بهداشت دانشگاه را در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تشریح کرد
دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص فعالیت های معاونت بهداشت دانشگاه در طی انجام مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: با برنامه ریزی بعمل آمده، کارشناسان بهداشتی از 20 شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت نظارت بر موارد لازم در مرز چذابه مستقر شدند.

 سلمان زاده افزود: کاردان مبارزه با بیماریها، کارشناس بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها، بهورز و پزشک به میزان 615 نفر روز کار جهت نظارت بر مواکب و مراقبت واگیر،  از 15 روز قبل از مراسم باشکوه اربعین حسینی بصورت شبانه روزی در مرز چذابه مستقر شدند و ان شاء الله تا 15 روز پس از اربعین نیز حضوری فعال خواهند داشت که این امر نشان از ظرفیت بالای توان درون دانشگاهی و تعامل درون بخشی و بین بخشی را نشان می دهد.

وی انعکاس و پخش برنامه های آموزشی در صدا و سیمای استان، ارائه توصیه های بهداشتی به زائران اربعین حسینی از چندماه گذشته و مصاحبه های متعدد با جراید و خبرگزاریها، تهیه و تکثیر پمفلت و تراکت توصیه های بهداشتی (که با استقبال گسترده زائران مواجه شده بود)، نصب بنرهای آموزشی در محوطه پایانه و نصب استندهای آموزشی در سالن های ورودی و خروجی پایانه را از جمله اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای حفظ و ارتقاء سلامت زائرین عنوان نمود.

سلمان زاده اظهار داشت: در زمان خروج زائرین، پرسنل بیماریهای مستقر در مرز چذابه بصورت شبانه روزی نسبت به آموزش و توزیع رسانه های آموزشی (توزیع 500 هزار رسانه تاکنون) با موضوعات شستشوی دست، بهداشت مواد غذایی، پیشگیری از بیماریها، اصول خودمراقبتی و.. اقدام کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه نظام مراقبت سندرومیک، یک ضرورت ملی و بین المللی در اجرای مقررات بهداشتی بین المللی می باشد، گفت: پرسنل بیماریها بصورت شبانه روزی غربالگری سندرومیک بیش از 250هزار نفر از زائران را انجام دادند.

وی همچنین صدور 200 کارت بهداشت برای متصدیان مواکب، 3 هزار و 200 مورد بازدید از 184 موکب مستقر در مسیر مرز چذابه، 5 هزار و 300 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، 480 مورد نمونه برداری از آب شرب زائرین، 50 مورد نمونه برداری از مواد غذایی، امحاء بیش از 3500 کیلوگرم مواد عذایی مشکوک و غیرقابل مصرف، سمپاشی و گندزدایی بیش از 20 هزار مترمربع از باکس های جمع آوری پسماند و سرویس های بهداشتی و آموزش چهره به چهره بیش از 150 هزار نفر از متصدیان مواکب و زائرین در رابطه با مسائل بهداشتی و روش های خودمراقبتی از اقدامات دیگری بود که در این راستا انجام شد.

سلمان زاده در پایان افزود: نظارت بر جلوگیری از توزیع آب شرب غیر بهداشتی، نظارت بر وضعیت کلر باقی مانده در مخازن آب، نظارت بر شرایط کیفی و میکروبی آب شرب مواکب، نمونه برداری مستمر مواد غذایی برای انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی نیز به صورت مستمر انجام می شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار